Usikker på hvilken kategori denne passer best i og med at det både omfavner høyttaler og Receivere/forsterkere. Håper jeg er tilgitt hvis det er feil plass. Har postet dette på et annet forum, men håper på enda mer tilbakemelding (nederst finnes litt endringer etter tilbakemelding)

Hei,

Per dags dato sitter jeg med et Logitech z-5450 anlegg som har fungert veldig bra for meg så langt. Har lenge vurdert å kjøpe et litt mer skikkelig anlegg, men økonomien har aldri vært enig. - Om den er det nå, vurderes..

Bruken er relativt enkel; PC (film/serier, 720p/1080p, og Spotify), XBOX (og kanskje PS3) samt vanlig TV (Viasat). Jeg er ikke noe kravstor (det kan vel nåværende anlegg reflektere) når det gjelder lyd, men ønsker å kunne høre dialogene i filmer uten at resten av byen også hører, samt at det avgir litt trykk ved action scener.

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å starte med en forsterker og et frontsett, men etter litt surfing har jeg funnet frem til dette som virker som et godt tilbud. Sub tar jeg ved en senere anledning.

Har jeg tatt veldig lett på lete aksjonen min, eller burde dette være en grei plass å begynne samt oppfylle mine "krav"?

På forhånd takk!
- stixrud

[hr]

Jeg har blitt anbefalt å gå for dette settet til å starte med og heller bygge på senere. Noe som ser ut til å være et godt forslag. Et ankepunkt jeg ser er at den ikke har HDMI 1.4, og selv om jeg ikke har planer om å kjøpe 3D-TV i nærmeste fremtid, er det dumt å starte med en ulempe.. Fordelen er vel bedre bass og mindre plass for SUB og dermed plass besparende.