Hjelp, ene høytallern min lager ikke lyd!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp, ene høytallern min lager ikke lyd!

Har to stykk CV E-315 som har vært trofast mot meg i 5 år, men for 4 dager siden skjedde det.. Ene høytallern min lager ikke lyd lenger!

Den som er på venstre side i min stue vil ikke lage noe som helst lyd, prøvd flere forsterkere og lydkilder uten at den høytalleren vil lage no lyd. Er en sikring bak på høytallerene, byttet rundt på de men enda er den venstre død. Har også prøvd på ny phonokabel til forsterkeren.

Noen som kan si meg hva som kan være galt, og hva jeg må gjøre?
    Er verken lyd i bass, mellomtone eller tweeter. Tidligere kjente jeg en svak vibrasjon fra bass elementet, men også dette er helt dødt nå.
    De har bestandig stått på en noe for svak forsterker, så har aldri presset de noe hardt. Hørt at det skal være fy-fy når de har lite strøm, så har vel aldri vært over halvt volum

En ting til, hva enn dere kommer med av forslag. Jeg må sikkert ha det inn med T-skje, jeg kan kanskje lakke en bil i blinde men når det gjelder Hi-Fi kan jeg ikke stort mer enn å slå på forsterkeren og starte WinAmp

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres ut som om noe inne i høytaleren har tatt kvelden..kabel til terminal har kanskje hoppet av eller ett eller annet bagatellmessig..skru ut basselementet og se inni om det er noe som har løsnet mellom delefilter og terminalene først..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd en annen signalkabel. Kan være brudd i denne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •