Ny dac / headphone amp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 51
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny dac / headphone amp

Hei , jeg har akkurat kjøpt meg noen denon ah-d5000 som jeg er fornøyd med , oppgraderte fra beyerdynamic dt-770 pro.
    Men det viser seg at min billige lille dac med innebygd amp ikke klarer og holde helt følge :-D ( musiland monitor 02 us)

Så jeg lurte derfor på om det var noen som hadde noen tips til en dac + amp som kunne fungert bra med mine nye høretelefoner
    Musikken det vil bli brukt til er klassisk , rock og metal.

Helst ikke mer enn 10k total pris

takker for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser prisene på Benchmark sine dacer med head-amp har falt litt i det siste, kanskje det kunne vært noe ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle kanskje formulert det litt annerledes , tenkte på en dac og separat amp , så jeg kan gjøre flere kombinasjoner i fremtiden om jeg får råd
    men takk :-D

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var jo ikke Benchmark noe dårlig tips til DAC og hodetelefoner - bortsett fra det med to separate bokser. Eldstemann bruker et par Denon AHD-7000 sammen med sin Benchmark DAC-1, og dette er fullt på høyde med det beste jeg har hørt av hodetelefoner rundt omkring. Selv har jeg "bare" et par Denon AHD-2000 - som jeg bruker sammen med en Benchmark DAC-1 Pre - også dette en kombinasjon som slår alt jeg har hatt her hjemme tidligere. Bedre - i mine ører - enn et langt dyrere Stax-sett jeg hadde.

Jeg har sett Benchmark avertert til salgs på bruktbørsen til ned mot 4.000 kroner i det siste. Til den prisen får du jo enten en DAC eller hodetelefonsforsterker så å si "gratis" - alt ettersom du velger å se det. Når du får bedre råd en eller gang i fremtiden, selger du Benchmarke'en og går videre - men inntil da har du kjempelyd med Denon hodetelefonene dine.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er meget godt fornøyd med min Little dot MKIII. Dette er en rørforsterker, så vet ikke om den fungerer veldig godt med lavimpedante hodetelefoner som Denon. Little dot fører også en transistorsak, Little dot MKV, vil helt sikkert fungere utmerket med dine klokker. Har fått meget god omtale.
    Welcome to Audiophilechina

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Signerer den Little Dot MKIII-anbefalingen. Rørlyd rett i øret er en sann nytelse. Nevnte amp passer helt bra sammen med Denon AH-D2000, etter min (ikke super-kresne) smak i hvert fall. I tillegg kan man tweake lyden etter ønske ved bytte av rør. Gain-bryter med 3,4, 5 og 10X driver også langt mer kraftkresne `foner. Mange fornøyde eiere på denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant ut at det var dacen som knela litt , så jeg bestilte en ny dac/amp som burde vær her i dag
    men takker for forslag , blir nokk en rørforsterker etterhvert , skal forske litt på little dot : )
    gleder meg

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LittleDot og Denon

Hei! mitt første innlegg på forum. Har akkurat inntrått HeadFi-verden med en Denon AH-d2000, Little Dot DacI og Little Dot MKIII.
    Skal ikke påberope meg så voldsom autoritet, men må si at lydbildet virker fantastisk bra. Kjørte Denon tidligere direkte via hodetelefonutgangen på forsterkeren og syntes det dukket opp endel støy. Nå er det TYST, når det skal være tyst, og et fantastisk oppløst lydbildet. Det som imponerer mest er 3D bildet og separasjon. Dette merkes spesielt i klassisk musikk. På spor med mye vokal er det stemmene særdeles realistisk og tilstedeværende. ARTIG for en amatør å faktisk oppleve forskjell på lyd og god lyd. :-D

Anbefaler absolutt LittleDot til de som ønsker vellyd uten å ta knekken på hele julelønna.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med fint utstyr og som medlem på forumet!

Der har du mye fin rørrulling og lyd-tweaking å se fram til. Er du kjent med denne tråden hos hode-fi`erne på head-fi.org? 2296 poster med erfaringer, spørsmål og råd er god bakgrunn i så måte.

De to bryterne under ampen muliggjør bruk av tre ulike slags rør (EF91, EF92 og EF95) og alle rør som samsvarer med disse. Liker selv best EF95-klassen (og deres ekvivalenter).

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er skeptisk til å bruke D2000-D7000 sammen med forsterkere der produsenten anbefaler minimum last 32 ohm (LittleDot mk3 men mange andre rørheadamps har tilsvarende specs. for last).
    Alle D2000-D7000 har impedans på 25 ohm ved 1kHz.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt litt på akkurat det... Man kan jo justere gain på forsterkeren ned til 30ohm. Hva er bakdelen med et headset som har lavere impedans?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFinord
    Har tenkt litt på akkurat det... Man kan jo justere gain på forsterkeren ned til 30ohm. Hva er bakdelen med et headset som har lavere impedans?
    En ulempe ved å bruke hodetelefoner med lavere impedanse enn det forsterkerprodusenten anbefaler, er at man hører sus og støy fra kretser/rør - dvs. lytteutstyret blir for følsomt. Det skal vel noe til før h.tlf tar fysisk skade av en såpass liten impedanseforskjell (10-20 Ohm)? Noen som vet noe mer om dette?

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    En ulempe ved å bruke hodetelefoner med lavere impedanse enn det forsterkerprodusenten anbefaler, er at man hører sus og støy fra kretser/rør - dvs. lytteutstyret blir for følsomt. Det skal vel noe til før h.tlf tar fysisk skade av en såpass liten impedanseforskjell (10-20 Ohm)? Noen som vet noe mer om dette?
    Er ikke skadelig hverken for rørforsterker eller last. Et rør er naturlig "strømbegrensende" ved for lave laster (loading range).
    Mest effekt ut får man når utgang(trafo) og last har samme impedans.
    Om for lav last impedans er bra lydmessig, er en annen sak.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifiklubben har kommet opp med en ny sak som kanskje kan være interessant for mange her:
    ARGON HA2 tube Forforsterker | Hi-Fi Klubben
    Rør-preamp, hodetelefonforsterker og USB-DAC. Søt liten sak

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Er ikke skadelig hverken for rørforsterker eller last. Et rør er naturlig "strømbegrensende" ved for lave laster (loading range).
    Mest effekt ut får man når utgang(trafo) og last har samme impedans.
    Om for lav last impedans er bra lydmessig, er en annen sak.
    Har hørt en del folk på head-fi har klaget på forferdelig dårlig lyd med lavimpedante klokker og little dot mkIII på enkelte rør(EF91).
    Mens på høyimpedante hodetelefoner låter det meget bra, forøvrig har jeg selv denne type rør som favoritt med mine Sennheiser HD650.
    Nå har jeg forøvrig et par Denon AH-D5000 på vei i posten.
    Får teste om det er noen sannhet i dette når jeg får de.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant! opplever absolutt ingen støy, heller tvert i mot. Spennende å høre hva tilbakemeldingen blir på d5000.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k_s
    Har hørt en del folk på head-fi har klaget på forferdelig dårlig lyd med lavimpedante klokker og little dot mkIII på enkelte rør(EF91).
    Mens på høyimpedante hodetelefoner låter det meget bra, forøvrig har jeg selv denne type rør som favoritt med mine Sennheiser HD650.
    ...
    Har erfart at rør i EF91-klassen yter merkbart mer enn EF92- og EF95-rør ved å ha mye høyere gain. Ikke rart de går bra sammen med HD650 (som vel har 600 Ohm impedanse?). Til ca. 30 Ohms h.tlf. har EF91 rett og slett for rå lyd etter min smak. EF95-rør er de spakeste og generelt sett mest musikalske synes jeg.

Har sett (visstnok på LD-forumet) at EF91-rør bli anbefalt dersom man skal bruke LD MK III som forforsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Har erfart at rør i EF91-klassen yter merkbart mer enn EF92- og EF95-rør ved å ha mye høyere gain. Ikke rart de går bra sammen med HD650 (som vel har 600 Ohm impedanse?). Til ca. 30 Ohms h.tlf. har EF91 rett og slett for rå lyd etter min smak. EF95-rør er de spakeste og generelt sett mest musikalske synes jeg.

Har sett (visstnok på LD-forumet) at EF91-rør bli anbefalt dersom man skal bruke LD MK III som forforsterker.
    300 Ohm impedans på HD650. Har bare prøvekjørt den som pre en gang, da med EF95. Jeg synes dette fungerte skremmende dårlig.
    La den idèen fra meg ganske fort. Skal gjøre et nytt forsøk en dag.

Edit: Noen Denon folk her som har prøv disse: JMoney Audio
    Måtte bare bestille meg et sett når jeg så de.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh... 300 Ohm på HD650, ja. De JMoney putene får bare god omtale på Head-fi.org. Skal være verdt å oppgradere både mtp. utseende, velvære, kvalitetsfølelse og lyd. "Alle" sier seg fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    k_s: har du fått noen erfaring med d5000 nå?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •