Ny dac / headphone amp - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 51 av 51
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HiFinord
    Da sitter jeg her med to stk. hodetelefoner. AKG k702 og Denon AH-D2000, og sliter med å finne ut hvilken jeg liker best. Som dere ser av signaturen, så er kilden MAC - SONOS - Little Dot Dac I - Little Dot MKIII headamp.

Denon: Klart best følsomhet og spiller MYE høyere enn AKG. Oppleves litt som loudness. Fremoverlent, rå og direkte. Opplever større lytteglede så langt.

AKG: Skuffer litt i utgangspunktet. Fikk inntrykk av at disse skulle matche rørforsterkeren bedre enn Denon. Nå skal det nevnes at de ikke er innspilt ordentlig enda. Fått 20-30 timer nå. Karakteristikk er: Veldig forsiktig. Naturlig og med klarere holografi enn Denon. Komplekse stykker virker enklere og mindre "lapskaus" enn Denon.

Ikke lett dette.. :-?

Noen som har erfaring med AKG og innspillingstid?
    Litt sent svar kanskje, menmen. Ikke lett dette med rør. Har opplevd utrolig stor forskjell med hvilke type rør som brukes. Noen rør passer en hodetelefon, men ikke en annen og visa versa. Jeg gadd ikke dette rørskiftet(samt de teite jumperne), og bestemte meg for å bruke en type hodetelefon til rørforsterkeren. Hvilke rør bruker du? Synes selv AKG-ene hørtes bra ut rett fra esken, men har merket at særlig bassen har forbedret seg kraftig ettervert. Mine har vel et par hundre timer nå. Det er faktisk også stor forskjell på å bytte ut "effektrørene" i Little Dot. Har lest på andre forum at bytte av disse nesten ikke har noe å si på lykvaliteten. Vel, kall meg en krakk hvis du ikke hører stor forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tobias1989
    Hva med en VINCENT KHV-111 MK hodetelefonforsterker

VINCENT HODETELEFON FORSTERKERE - JFS SOUND SYSTEMS

Lurte litt på denne jeg også, gir dette bra lyd til ett par billige Klipsch hodetelefoner?

skal kjøpe begge disse tenkte jeg (vincenten og Klipsch hodetelefoner) noen som har erfaring med noen av produktene?

selvsagt ikke i samme klassen som hodetelefoner til 5000kr osv men har sett at klipschene skal spille bra detaljert å godt med trykk osv, men hva er svakhetene i deres øyer?

Newcomer Leon83 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leon83
    Nå har jeg bestemt meg for at min neste hodetelefonforsterker skal være Woo Audio 6 (rør-forsterker). Den koster 620$.

Denne skal visst være en bra match til Denon D5000. Den har impedanse-bryter bak, og passer til hodetelefoner fra 8-600 ohm.

WooAudio6 - Single-ended Triode Class-A Tube Headphone Amplifier, Output Transformer Coupled

Bestilte WA6 for 2 uker siden og nå er pakken hos importvurdering hos tollerne. Den veier nesten 7 kg så denne tror jeg ikke slipper unna moms og toll slik Denon D5000 gjorde. Får håpe tollerne ikke ødelegger rørene da :shock:

Blir sykt spennende å høre hvordan denne amp'en låter. Jeg har ikke engang hørt en rør-forsterker før.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har WA6 kommet... og for en lekker (og gedigen) sak. Trodde ikke den var stor
    Uten at jeg er noe rør-ekspert, så høres den bra ut. Den trenger vel en god del timer med burn-in for å nå "peak performance".
    Det var kameratslig gjort av Jack Wu å oppgi i fraktbrevet at den bare kostet 300$. Da slapp jeg unna halve momsen

Enorm i forhold til Argon HA-1

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis. Jøss, så ikke Argonen før jeg begynte å lete. 8)

Initielle lytteinntrykk?

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Initielle lytteinntrykk?
    Har igrunn bare HA-1 som referanse... men la spesielt merke til at bassen er skikkelig "tight" og fin. Gitar høres veldig bra ut. Og generelt så er jo den varme rør-lyden tilstede da.

Får vel oppgradere til bedre rør i fremtiden.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOO-HOO!
    7 kilo altså, så stor? Tipper den drar alt.
    Nydelig i svart er den.
    Gratulerer med fin maskin!

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har WA6 kommet... og for en lekker (og gedigen) sak. Trodde ikke den var stor
    Uten at jeg er noe rør-ekspert, så høres den bra ut. Den trenger vel en god del timer med burn-in for å nå "peak performance".
    Det var kameratslig gjort av Jack Wu å oppgi i fraktbrevet at den bare kostet 300$. Da slapp jeg unna halve momsen

Enorm i forhold til Argon HA-1

Niiiiice! Nå ble jeg litt frista her! Hva betalte du for denne levert på døra?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Niiiiice! Nå ble jeg litt frista her! Hva betalte du for denne levert på døra?
    Kom ikke på døra. USPS Priority Mail rett til postkontoret.
    Med frakt, moms og toll så ble det 4900 NOK totalt.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    WOO-HOO!
    7 kilo altså, så stor? Tipper den drar alt.
    Nydelig i svart er den.
    Gratulerer med fin maskin!
    Lettere sarkastisk innlegg eller? 8)
    Nesten 7 kilo, så tung ja. Lett å feilvurdere størrelser på produktbilder når det ikke er noen andre objekter i bildet å sammenligne med.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lettere sarkastisk innlegg eller? 8)
    Nesten 7 kilo, så tung ja. Lett å feilvurdere størrelser på produktbilder når det ikke er noen andre objekter i bildet å sammenligne med.
    Sarkastisk? Nei, nei, nei - langt ifra! Heller full av beundring - og med misunnelsen i stramme tøyler. Woo Audio sto sammen med Darkvoice/Lafigaro høyt på lista da jeg gikk for Little Dot MKIII. Prisen, sammen med utvalget av rør for rulling, avgjorde valget. Du burde ha en skikkelig arbeidshest (les: rasedyr) for enhver hodetlf. der!

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •