Ny dac / headphone amp - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 51
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HiFinord
    k_s: har du fått noen erfaring med d5000 nå?
    Ja, knapt. Er enig med Zeezar at EF91-rør ble for rått men hørte ikke noen ulyder som antydet på head-fi. Forøvrig synes jeg foreløpig ikke at disse klokkene er verdt 6000kr. Da tenker jeg spesielt på bassen som jeg synes virker ullen og treg i forhold til Sennheiser. Dette gjelder både på rør og transistor forsterker. Har ikke fått brukt de så mye foreløpig, så skal gi de litt tid før jeg tar et endelig standpunkt.

Edit: JMoney putene kan jeg varmt anbefale. De er langt mer behagelige enn de originale. Om lyden er bedre skal jeg ikke uttale meg om, siden jeg kun har brukt de originale i 15 miniutter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm.. nå har dere gjort meg nysgjerrig her. Har tidligere vurdert AKG k702, er disse mer velfungerende med rør?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm.. nå har dere gjort meg nysgjerrig her. Har tidligere vurdert AKG k702, er disse mer velfungerende med rør?
    Ja det er de.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har AKG K-702 sammen med Burson HA-160D. Dette er en boks med tre funksjoner; DAC, Pre og headamp. Tidligere har jeg brukt Burson HA-160 - ren head amp - sammen med Benchmark DAC1

Når det gjelder head ampen Benchmark mot Burson, så er dette som natt og dag og Benchmark føles grå i forhold.

DAC'en i 160D står heller ikke tilbake for Benchmark, men det som er veldig greit - sett utifra et waf standpunkt - er at det har blitt 2 færre bokser

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt meg et par AKG k702 nå, så får vi se.. Hvis dette fungerer, så har jeg et par Denon AH-D2000 til salgs.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt meg et par AKG k702 nå, så får vi se.. Hvis dette fungerer, så har jeg et par Denon AH-D2000 til salgs.
    Da er Denon AH-D5000 solgt. Var innom Soundgarden i dag og snappet med meg et par AKG K701 i dag til denne nette sum av 1995,-.
    Har prøvd litt med Little Dot nå, synes det fungerer utrolig bra det jeg har fått hørt på til nå. Har hørt det er veldig lang innspillingstid på disse. Kan noen avkrefte/bekrefte dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått en del timer sammen med AKG K701 nå.
    Herrejesus, disse klokkene har virkelig stort potensiale. Gåsehud herfra til månen på enkelte sanger. Gleder meg til disse er skikkelig innspilt og jeg får prøvd de på Lehmannforsterkeren min(på utlån til kompis). Tror kanskje dette går mot mitt beste kjøp noensinne.

Newcomer Leon83 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k_s
    Forøvrig synes jeg foreløpig ikke at disse klokkene er verdt 6000kr. Da tenker jeg spesielt på bassen som jeg synes virker ullen og treg i forhold til Sennheiser.
    Sitat Opprinnelig postet av k_s
    Da er Denon AH-D5000 solgt.
    Du ga de ikke akkurat sjansen til å vise hva de er gode for heller da
    I følge en review (skrevet av en lydingeniør) på amazon.com så trenger D5000 lang "burn-in" tid (300-400 timer).
    Men for all del... det kan jo hende du foretrekker AKG uansett.

Amazon.com: KDS's review of Denon AH-D5000 Reference Headphones

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leon83
    Du ga de ikke akkurat sjansen til å vise hva de er gode for heller da
    I følge en review (skrevet av en lydingeniør) på amazon.com så trenger D5000 lang "burn-in" tid (300-400 timer).
    Men for all del... det kan jo hende du foretrekker AKG uansett.

Amazon.com: KDS's review of Denon AH-D5000 Reference Headphones
    Vel, nå kjøpte jeg Denon brukt. Regner med de er innspilt iom de har hatt to tidligere eiere. Som sagt er jeg klart mest fornøyd med AKG av de tre "dyre" hodetelefonene jeg har eid.
    Men dette går også på lydpreferanser, Denon passet meg rett og slett dårlig.

Newcomer jornbr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoth
    Hei , jeg har akkurat kjøpt meg noen denon ah-d5000 som jeg er fornøyd med , oppgraderte fra beyerdynamic dt-770 pro.
    Men det viser seg at min billige lille dac med innebygd amp ikke klarer og holde helt følge :-D ( musiland monitor 02 us)

Så jeg lurte derfor på om det var noen som hadde noen tips til en dac + amp som kunne fungert bra med mine nye høretelefoner
    Musikken det vil bli brukt til er klassisk , rock og metal.

Helst ikke mer enn 10k total pris

takker for svar
    må det være så dyrt da?
    ARGON HA2 tube Forforsterker | Hi-Fi Klubben

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg bestemt meg for at min neste hodetelefonforsterker skal være Woo Audio 6 (rør-forsterker). Den koster 620$.

Denne skal visst være en bra match til Denon D5000. Den har impedanse-bryter bak, og passer til hodetelefoner fra 8-600 ohm.

WooAudio6 - Single-ended Triode Class-A Tube Headphone Amplifier, Output Transformer Coupled

Newcomer jornbr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leon83
    Nå har jeg bestemt meg for at min neste hodetelefonforsterker skal være Woo Audio 6 (rør-forsterker). Den koster 620$.

Denne skal visst være en bra match til Denon D5000. Den har impedanse-bryter bak, og passer til hodetelefoner fra 8-600 ohm.

WooAudio6 - Single-ended Triode Class-A Tube Headphone Amplifier, Output Transformer Coupled

Likte den

Synd den bare har 1 rca inngang og ikke usb og rca inn og ut slik Argon har.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jornbr
    Likte den

Synd den bare har 1 rca inngang og ikke usb og rca inn og ut slik Argon har.
    WA6 er jo ikke en DAC/amp-combo slik som Argon HA-2... så man må ha en ekstern DAC/lydkilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da sitter jeg her med to stk. hodetelefoner. AKG k702 og Denon AH-D2000, og sliter med å finne ut hvilken jeg liker best. Som dere ser av signaturen, så er kilden MAC - SONOS - Little Dot Dac I - Little Dot MKIII headamp.

Denon: Klart best følsomhet og spiller MYE høyere enn AKG. Oppleves litt som loudness. Fremoverlent, rå og direkte. Opplever større lytteglede så langt.

AKG: Skuffer litt i utgangspunktet. Fikk inntrykk av at disse skulle matche rørforsterkeren bedre enn Denon. Nå skal det nevnes at de ikke er innspilt ordentlig enda. Fått 20-30 timer nå. Karakteristikk er: Veldig forsiktig. Naturlig og med klarere holografi enn Denon. Komplekse stykker virker enklere og mindre "lapskaus" enn Denon.

Ikke lett dette.. :-?

Noen som har erfaring med AKG og innspillingstid?

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AKG krever LANG innspillingstid, vi snakker noen par hundre timer. + Jeg tror heller ikke Little Dot'en din er den beste matchen, AKG spiller som trenger litt kraftigere forsterkere for å yte fullt, er min oppfatning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, ikke for å hijacke tråden, men sitter med AKG 272 som har fått kjørt seg ca 50t.

Plukket med en liten forsterker (insigna hpa), men føler at den ikke klarer å få godt nok volum samt den virker noe svak til disse klokkene.

Jeg har kikket endel på headfi forumet, men har en ekkel følelse på at det kan bli litt for dyrt og for fristende å bruke så mye tid der.

Har noen forslag til passende forsterker opp til 1000,- (gjerne utlandet) som kan gi anbefalinger på en varm forsterker. Ønsker da at den skal være portabel så har sett litt på Fiio, meier, little dot..

Klokken er forsåvidt lettdrevne, 55ohm, men har hørt de har godt av en forsterker som er sterk.

Takk for alle tips

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en VINCENT KHV-111 MK hodetelefonforsterker og en MUSICAL FIDELITY M1 SERIES M1 DAC?

Disse koster 2.495,- og 4.995,-

Se lenke :

MUSICAL FIDELITY - JFS SOUND SYSTEMS

VINCENT HODETELEFON FORSTERKERE - JFS SOUND SYSTEMS

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Justerer litt GAIN på LittleDot'en nå.. Ble mer fart i AKG'en nå, men også mer støy enn ved lavere innstillinger.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Justerer litt GAIN på LittleDot'en nå.. Ble mer fart i AKG'en nå, men også mer støy enn ved lavere innstillinger.
    EF91/CV4014-røret gir betraktelig høyere lyd. Har prøvd både Mullard og G. E. C. Husk å stille om brytere under forsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rune82
    Heisann, ikke for å hijacke tråden, men sitter med AKG 272 som har fått kjørt seg ca 50t.

Plukket med en liten forsterker (insigna hpa), men føler at den ikke klarer å få godt nok volum samt den virker noe svak til disse klokkene.

Jeg har kikket endel på headfi forumet, men har en ekkel følelse på at det kan bli litt for dyrt og for fristende å bruke så mye tid der.

Har noen forslag til passende forsterker opp til 1000,- (gjerne utlandet) som kan gi anbefalinger på en varm forsterker. Ønsker da at den skal være portabel så har sett litt på Fiio, meier, little dot..

Klokken er forsåvidt lettdrevne, 55ohm, men har hørt de har godt av en forsterker som er sterk.

Takk for alle tips

Har selv AKG 272 som jeg har brukt ca. hver dag i 1 år nå, så har vel ca. 800 timer på klokkene så langt, og kan si at de blir bedre. Eneste jeg ikke er så veldig fan av er at de er så veldig nøytrale, så jeg kjøpte meg en Argon HA1 forsterkere, som jeg ble veldig fornøyd med. Du kan finne den her:

ARGON HA1 Forforsterker | Hi-Fi Klubben

Derimot for å få mer bass i klokkene, siden jeg liker litt mer punch enn det jeg fikk rett ut av anlegget, så kjøpte jeg meg selv X-FI GO USB lydkort, for å kunne stille EQ gjennom Spotify. Dette er sikkert som å banne i kirka for noen av dere, men jeg ble ihvertfall meget fornøyd med klokkene. Tenker derimot å gå over til Denon AH-D2000, og da kaste ut X-FI GO USB kortet. Noen som vet hvordan disse to klokkene høres ut, og kan si hvordan sammenligningen er mellom AKG 272 og Denon AH-D2000?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •