Anlegg for elektronisk musikk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anlegg for elektronisk musikk

Hei!

Jeg er en stor musikk entusiast, da spesielt elektronisk musikk med undersjangeren techno og drum & bass.
    Det er på lang tid å kjøpe seg et sikkelig anlegg, da jeg stort sett hører på musikk hele tiden. Det viktigste for meg er at diskanten er god nok til å skille dynamikken i musikken, og at bassen gir et sikkelig trykk samtidig som den behersker de dypeste tonene. Hvis det er noen som er kjent med techno eller drum & bass, så er det ingen tvil om at dette er bass "orientert" musikk. Men det er like viktig at anlegget klarer å skille de små forskjellene i diskanten samtidig som den klarer å holde punshen i bassen. Jeg er på ingen måte nybegynner, jeg vet akkurat hvordan musikken skal låte, men jeg er helt ny på hva jeg burde kjøpe.

Pga rommets størrelse er jeg nødt til å kjøpe stativhøytalere. Rommet er rektangulært og ikke særlig større enn 15-18? kvm. Jeg har blitt anbefalt Klipsh RB-81 pga det råe 8 tommer elementet og horn diskanten. Jeg har hørt den gulvstående modellen av RB-81, og må si at jeg ble ganske imponert, men jeg har ikke hørt noe særlig på andre modeller. I en forsterker trenger jeg nødvendigvis ikke å kjøpe en som er nøytral, men heller en som spiller mørkt, dypt hvis jeg kan kalle det det.

Budsjettet er på 35.000. Jeg tenker å legge 20-25 i forsterker og resten i høytalere. Kabler og DAC kommer utenom.

Legger med to videoer som beskriver min musikksmak

YouTube - Adam Beyer - Follow Your Eyes

Må spilles i 720 for å høre de dypeste bass tonene.

YouTube - james ruskin - solution

Alle forslag og tilbakemeldinger tas imot med stor TAKK!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)