Aktivt delefilter/subwooferdelefilter med fasejustering?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Martin-_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Aktivt delefilter/subwooferdelefilter med fasejustering?

Jeg har nå i snart 1 år brukt Behringer CX2310 som aktivt delefilter til diverse subwooferprosjekter, og har stort sett vært veldig fornøyd med dette Problemet er nå at jeg sliter med en subwoofer der det sansynligvis blir en 90 graders faseforskjell mellom denne og frontene mine. Dette hadde selvfølgelig ikke vært noe problem hvis jeg hadde benyttet high pass på frontene, men jeg vil at de skal spille sammen. Subben skal bare hjelpe til i de laveste frekvensene, ikke ta helt over... Behringer filteret har kun en 180 graders fase vende knapp for subwooferutgangen, men når jeg bruker denne blir lyden like "feil". Jeg har derfor tråklet nettet etter et annet aktivt delefilter med trinnløs fasejustering, eventuellt en boks som kun tar seg av denne justeringen. Noen som hvet å få tak i? Eneste jeg har funnet er for 12 volt bilbruk. Det beste hadde vært et lignende som Behringer sitt, for montering i 19" rack Håper noen vet av noe som kan brukes

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reckhorn har litt forskjellige aktive delefiltre Reckhorn.com
    Ikke akkurat 19" rackmonterbart men...

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I stedet for å kjøpe enda en boks kan du jo bytte ut delefilteret ditt til en DCX2496 i stedet. Da får du et bedre delefilter med "alle" muligheter i tillegg.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    I stedet for å kjøpe enda en boks kan du jo bytte ut delefilteret ditt til en DCX2496 i stedet. Da får du et bedre delefilter med "alle" muligheter i tillegg.
    Ja, dette hadde faktisk vært noe Men det var kansje litt vel kostbart. Jeg trenger jo kun low pass funksjonen... Blir litt overkill med DCX2496 da tror jeg.

Newcomer El_Myrum sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin-_
    Jeg har nå i snart 1 år brukt Behringer CX2310 som aktivt delefilter til diverse subwooferprosjekter, og har stort sett vært veldig fornøyd med dette Problemet er nå at jeg sliter med en subwoofer der det sansynligvis blir en 90 graders faseforskjell mellom denne og frontene mine. Dette hadde selvfølgelig ikke vært noe problem hvis jeg hadde benyttet high pass på frontene, men jeg vil at de skal spille sammen. Subben skal bare hjelpe til i de laveste frekvensene, ikke ta helt over... Behringer filteret har kun en 180 graders fase vende knapp for subwooferutgangen, men når jeg bruker denne blir lyden like "feil". Jeg har derfor tråklet nettet etter et annet aktivt delefilter med trinnløs fasejustering, eventuellt en boks som kun tar seg av denne justeringen. Noen som hvet å få tak i? Eneste jeg har funnet er for 12 volt bilbruk. Det beste hadde vært et lignende som Behringer sitt, for montering i 19" rack Håper noen vet av noe som kan brukes
    Litt off topic:

Kunne du gi meg link til denne 12 volts saken, det er nemlig det jeg leter etter.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er kun fasejustering du er ute etter (på 12V) så selger Dynabel en Mosconi Front Stage Adjuster - Aktiv tidskompensasjonsenhet.
    Se under forsterkere i deres nettbutikk så finner du den der.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! De jeg fant var på eBay, søkte bare på "active phase adjust" så kom det opp flere... 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •