Denon AVR-2308 + Asus xonar d2, jeg klikker snart..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR-2308 + Asus xonar d2, jeg klikker snart..

Har da kjøpt meg et Asus xonar D2 lydkort til pc`n. Kjører win 7 og installerte medfølgende driver, det gikk fint, men ingen lyd ifra spdif/coax porten fra lydkortet. Avinstallerte hele dr*****, gikk til Asus og fant en oppdatert driver for Win 7, installerte og samme greia skjedde igjen. Ikke pokker om jeg får lyd ut fra spdif, har prøvd både optisk og coax, ingenting.

Nå begynner jeg å lure på om det kan være min kjære Denon som er problemet.

Kjører bilde fra pc til HDMI 2 på denon, lyden er stillt inn til : Digital-coax 2

Men nada skjer? Har tilogmed tatt en reset på denon...:shock:

Noen som har erfaringer rundt dette her?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører du bilde også ut via HDMI på lydkortet? Du er nødt til det.

Edit: Leste litt fort, ser du har et litt annet Xonar lydkort enn det jeg har.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trouble
    Kjører du bilde også ut via HDMI på lydkortet? Du er nødt til det.

Nei, bildet kommer fra skjermkortet og lyden fra xonar d2 kortet. Om jeg bruker line out fra lydkortet får jeg lyd, men det er bare stereo.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja forstod det etterhvert
    Du må nok inn å skifte mellom analogt og digitalt i et program for å få lyden ut på digitalutgangene. Jeg gjør det i "Asus HDAV Center" på mitt lydkort. Har du noe sånt til ditt?
    Men er recieveren i stand til å motta bilde på hdmi og lyd på coax samtidig da? Har aldri prøvd det..

Newcomer Tacritan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ting du bør sjekke:

-Har du koblet lyd fra lydkortet til skjermkortet du tar ut HDMI fra hvis dette er nødvendig?

-Har skjermkortet ditt støtte for bitstreaming (lyd via HDMI)?

-Er du sikker på at Denon'en din kan motta lyd via HDMI? Mange receivere kan ikke det.

-Har du sjekket at du har krysset av for SPDIF i sound-options i windows eller i asus senteret (som er grusomt btw), bilder her:
    Vedlegg 67552
    Vedlegg 67553
    -Har du brukt flere avspillingsprogrammer? Sjekke at at codec'er, drivere med mere faktisk kjører DTS/DD eller LPCM/AC3 ut slik at du får digitallyd? Slet selv veldig med dette på MPC på mitt Xonar DX.

osv osv

En million ting som må klaffe, brukte lang tid for å få det til, og jeg kjører faktisk optisk kabel rett fra lydkortet til amp'en.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er recieveren i stand til å motta bilde på hdmi og lyd på coax samtidig da? Har aldri prøvd det..
    Det er dette som er vanlig, det er ikke så FORFERDELIG lenge siden receivere fikk støtte for lyd-via-hdmi og skjermkort fikk bitstreaming (kom med Radeon 5xxx serien om jeg ikke husker feil).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Programmet som er avbildet over her er der jeg mener du må inn og slå over på digitalt. Det skulle gjøre susen.
    2308 kan motta lyd og bilde via hdmi. Min 1908 takler dette fint, så den biffen er grei, men det er jo ikke slik trådstarter har tenkt det uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja forstod det etterhvert
    Du må nok inn å skifte mellom analogt og digitalt i et program for å få lyden ut på digitalutgangene. Jeg gjør det i "Asus HDAV Center" på mitt lydkort. Har du noe sånt til ditt?
    Xonar D2 Audio Center heter styreprog til lydkortet og jeg har prøvd det meste der ja. Mener bestemt at reciveren takler det, slik jeg tolker manualen hvertfall.

Men det skal sies at nå er jeg usikker på det meste...:-?

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å koble til en optisk kabel i lydkortet og se om du har lys i andre enden? Mener dette skal være mulig. Isåfall ser du jo fort om du har signal på utgangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe leder meg til å tro at dette gjelder en innstilling på datamaskinen, prøvde nettopp å stille inn CD kanalen på 2308 til å motta digitallyd optisk fra xonar kortet, and guess what? NOTHING !

Ja, det er lys i den optiske kabelen ( i den enden som skal inn i ampen)

-Har du koblet lyd fra lydkortet til skjermkortet du tar ut HDMI fra hvis dette er nødvendig? Chek, ikke nødvendig.

-Har skjermkortet ditt støtte for bitstreaming (lyd via HDMI)? Chek, nei det har det ikke.

-Er du sikker på at Denon'en din kan motta lyd via HDMI? Mange receivere kan ikke det. Chek, jepp.

-Har du sjekket at du har krysset av for SPDIF i sound-options i windows eller i asus senteret (som er grusomt btw), bilder her: Chek, jepp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du onboard lydkort med optisk ut? Prøvd denne eventuelt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KoKo_
    Har du onboard lydkort med optisk ut? Prøvd denne eventuelt?
    Ja har onboard optisk ut, men har aldrig fått den til å fungere.

Så jeg tenkte at et skikkelig lydkort til 1300kr skulle gjøre susen..:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du returrrett der du kjøpte kortet fra? Isåfall ville jeg ha bytta kortet inn i et xonar med hdmi inn og ut, det fungerer i allefall. Da plugger du grafikkortet rett inn i lydkortet og så går du videre til forsterker med både lyd og bilde i en hdmi kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar, men har desverre ikke komt noe nærmere en løsning.
    Prøvde å koble til ps3 via hdmi, og optisk lyd ut fra ps3, uten hell. Fikk full surround når video og audio gikk over hdmi men ikke når video=hdmi og audio=optisk. Mulig at coax og optisk inngangene på 2308 er defekt?

Vurderer å gå til innkjøp av Denon AVR-2310 : DENON AVR-2310 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

Da får jeg i tillegg Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio, DTS-HD

Som sagt takk for alle svar, men eg gir herved opp å finne en løsning på mitt nåværende oppsett.:?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Senithrill
    Takker for alle svar, men har desverre ikke komt noe nærmere en løsning.
    Prøvde å koble til ps3 via hdmi, og optisk lyd ut fra ps3, uten hell. Fikk full surround når video og audio gikk over hdmi men ikke når video=hdmi og audio=optisk. Mulig at coax og optisk inngangene på 2308 er defekt?

Vurderer å gå til innkjøp av Denon AVR-2310 : DENON AVR-2310 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

Da får jeg i tillegg Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio, DTS-HD

Som sagt takk for alle svar, men eg gir herved opp å finne en løsning på mitt nåværende oppsett.:?
    Om du ikke får lyd med ps3 så er det jo en grei indikasjon på at det er noe feil. Hvorfor ikke ta den med til Hifi-klubben slik at de får sett over den, eventuelt fikset den?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •