kraft

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17

Tråd: kraft

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kraft

har en alminnelig hjemmekinoreciver:
    Pioneer USA - VSX-519V-K - 5.1-Channel A/V Receiver

hadde tenkt å kjøpe cerwin veg høytalere fra hifiklubben for å erstatte mine 2 dantax 150w 8ohm gulvhøytalere 8"elementer

hadde tenkt på en av disse
    VE 12-F
    VE 15-F
    XLS 12

mitt spørsmål er om jeg burde ha noen annen forsterker i tilegg tl reciveren til å "mette" høytalerne?

Active Dali B5005 sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xsespro
    har en alminnelig hjemmekinoreciver:
    Pioneer USA - VSX-519V-K - 5.1-Channel A/V Receiver

hadde tenkt å kjøpe cerwin veg høytalere fra hifiklubben for å erstatte mine 2 dantax 150w 8ohm gulvhøytalere 8"elementer

hadde tenkt på en av disse
    VE 12-F
    VE 15-F
    XLS 12

mitt spørsmål er om jeg burde ha noen annen forsterker i tilegg tl reciveren til å "mette" høytalerne?
    Hei,

Absloutt..Du bør ha mer kraft Du kan i nød drive 12" med den receiveren,men er ikke til og anbefale. Det lureste hadde vært og sett på en effektforsterker..Crown,QSC,LAB er gode merker
    AV de høytalerene over ville jeg vell valgt XLS 12..Forskjellen på XLS og VE er at XLS er mer oppløst i lyden og er noe strammere i bassen. VE derimot har mer dyp bass,men har litt mer skrikende diskant på høye nivåer. XLS er vell også en litt mer påkostet høytaler enn VE-Serien.
    Har selv hatt VE-12,og jeg var meget fornøyd..Bass er det nok av..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dali B5005
    Hei,

Absloutt..Du bør ha mer kraft Du kan i nød drive 12" med den receiveren,men er ikke til og anbefale. Det lureste hadde vært og sett på en effektforsterker..Crown,QSC,LAB er gode merker
    AV de høytalerene over ville jeg vell valgt XLS 12..Forskjellen på XLS og VE er at XLS er mer oppløst i lyden og er noe strammere i bassen. VE derimot har mer dyp bass,men har litt mer skrikende diskant på høye nivåer. XLS er vell også en litt mer påkostet høytaler enn VE-Serien.
    Har selv hatt VE-12,og jeg var meget fornøyd..Bass er det nok av..
    kan du/noen linke til en forsterker som passer bra i tilleg til reciveren. pris har også en del å si.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ikke ut til at recieveren din har Pre-out annet enn til sub,og da kan du ikke koble effektforsterker på den dessverre!!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Det ser ikke ut til at recieveren din har Pre-out annet enn til sub,og da kan du ikke koble effektforsterker på den dessverre!!
    må må man ha pre-out? er det ikke en måte å koble utgangen inn i en effektforsterker.

hvordan vil det gå med VE12-F på bare reciveren? har ingen andre høtalere koblet til som bakhøytalere, center osv.

Active Dali B5005 sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må må man ha pre-out? er det ikke en måte å koble utgangen inn i en effektforsterker.

hvordan vil det gå med VE12-F på bare reciveren? har ingen andre høtalere koblet til som bakhøytalere, center osv.
    Ja,du må ha en PRE-out(forforsterker ut) for og koble den inn i en effektforsterker.
    Å bruke receiveren på VE-12F er ikke så veldig lurt,er for gjort og sprenge en diskant,eller i værstefall bassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dali B5005
    Ja,du må ha en PRE-out(forforsterker ut) for og koble den inn i en effektforsterker.
    Å bruke receiveren på VE-12F er ikke så veldig lurt,er for gjort og sprenge en diskant,eller i værstefall bassen.
    så det finnnes da ingen måte å gjøre det på med denne reciveren?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så det finnnes da ingen måte å gjøre det på med denne reciveren?
    Mitt tips er å slenge den på finn.no for så å kjøpe deg noe skikkelig

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Mitt tips er å slenge den på finn.no for så å kjøpe deg noe skikkelig
    den er helt ny så det tvilerjeg på...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enten må du finde lettdrevne høyttalere du kan bruke med den receiver, eller bytte receiver, evt. gå over til ren stereo.
    Om du hadd CV i tankene da du kjøpte receiver burde du valgt en model med preout ja.
    Hvor kjøpte du den, har du angrefrist?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den er helt ny så det tvilerjeg på...
    Da har du valget om VE-8F eller XLS-6. Noe annet fra CV vil forsterkeren din få problemer med.

Kombiner f.eks VE-8F med en tøff subwoofer og du får et helt kurrant anlegg.

Men vil du absolutt ha større CV og ikke kvitte deg med forsterkeren så ender du opp med katta i sekken.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Enten må du finde lettdrevne høyttalere du kan bruke med den receiver, eller bytte receiver, evt. gå over til ren stereo.
    Om du hadd CV i tankene da du kjøpte receiver burde du valgt en model med preout ja.
    Hvor kjøpte du den, har du angrefrist?
    kjøpte den for å bruke på projectoren, pcn, tuneren og mine nå 150w 8 0hm høytalere men syns høytalerne begynte å bli små.

kjøpte den på expert :-?

hvis jeg velger å kjøpe sub isteden. er det noen bedre...... eller like bra, men billigere en hifiklubben? siden jeg hadde fådd bedre råd da jeg hadde solgt mine gamle høytalere med en eldre forsterker. Men som da ikke går hvis jeg ikke skifter reciveren. Ønsker ikke noe mindre en 12"

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en budrunde på netthandelen for Fence 15" eller 18" (om sistnevnte fremdeles eksisterer)

15" kan du fint få for under 2000,- og til den prisen skal det være veldig mye morro til prisen ifølge Fence tråden her på forumet.

Fence Audio Sub15, et fjell av en subwoofer. 500W klasse D. - Netthandelen.no

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvitt deg med både pioneer og dantax.
    Recievern du har pr idag er for lite til det meste av CV. Hadde ca samme utgangspunktet som deg selv for en stund siden ,endte opp med å bytte ut flere recievere samt skaffe meg en effektforsterker. Først nå ca 8 mndter etter kjøp av høyttalerne (VE 12F) spiller det slik det tilfredsstillende. Og tro meg, CV er effekthungrie som pokker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Ta en budrunde på netthandelen for Fence 15" eller 18" (om sistnevnte fremdeles eksisterer)

15" kan du fint få for under 2000,- og til den prisen skal det være veldig mye morro til prisen ifølge Fence tråden her på forumet.

Fence Audio Sub15, et fjell av en subwoofer. 500W klasse D. - Netthandelen.no
    hvet du noe om den ekte verdien på den. vant en budrunde på fence 15", jeg ga 1200,- håper det ikke er noe drit.
    noen som har erfaring med fence høytalere?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvet du noe om den ekte verdien på den. vant en budrunde på fence 15", jeg ga 1200,- håper det ikke er noe drit.
    noen som har erfaring med fence høytalere?
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/7...rsk-merke.html

Les litt her.

Jeg har ingen erfaring med den sub'en selv så går kun utifra det som har blitt sagt i overnevnte tråd.

Sub'en skal spille helt kurrant. Og den leverer masse bass. Er det noe feil med den så er netthandelen somregel veldig greie å ha med å gjøre.

1200,- er en meget kurrant pris. Til sammenligning koster XLS-15s 5498,- og jeg tviler på at den er 4300,- bedre

Så du har nok gjort et godt kjøp. Er du ikke fornøyd så legg den ut til 1500,- på finn.no så har du ihvertfall ikke tapt noe på den.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fence Audio egner seg som hundehus, kattebur ,blink for skyting etc. Gå noen laken lengre opp i pris så har du noe som spiller langt penere og bedre en fence...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •