iPod Touch tuller seg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

iPod Touch tuller seg

Hei!

Forleden dag var hunden min uheldig å sølte litt et glass vann i sofaen hvor iPoden lå. Kom litt vann på skjerm og baksiden, men ble tørket av med en gang. I de neste timene virket iPoden, men skjermen ble innemellom hvit, samt at iPoden slo seg av og på som den ville. De siste dagene har jeg ikke fått den på i det hele tatt. Prøvd å koble den til Pc og alt, men får ikke noe kontakt eller slått den på. Tror dere jeg kan gjøre noe for å redde den, evt få den på igjen??

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du får vann i et elektrisk apparat, må du for all del la det tørke helt (et døgn eller mer) før du setter på strøm.

Det virker som om du har satt strøm på mens det ennå var fuktig, og dermed har fått ødelagt iPod'en helt.

Om det er mulig å reparare, vet jeg ikke. Arbeid er dyrt i Norge, så med utstyr under en viss verdi, vil det som regel være billigere å kjøpe nytt.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For øvrig vil jeg (som hundeeier selv) påstå at du må ha gjort en god dressurjobb hvis du har klart å lære hunden til å drikke vann av glass. Neste trinn i dressuren bør kanskje være at den ikke får sitte i sofaen å drikke vann

Men jeg har hørt om mange apparater som tåler ferskvann ganske godt, men som Fahnsen nevner må det være helt tørt før man sette strøm på. Du kunne kanskje prøve å ta den fra hverandre og tørke den godt, sette den sammen og forsøke å skru den på igjen. Det kan være noe fukt som ligger igjen et sted. Men det er også sjanse for at den er skadet permanent også selvsagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Den var påslått når det ble sølt vann på den. Kan være derfor noe har tullet seg. Er det bare å "brekke" opp aparatet? Virker ikke som det er meningen å skulle åpne

Kanskje bikkjen får være med å se på, så lærer hun selv hvordan hun får fikse den neste gang

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •