Har jeg koblet rett på tv/anlegg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har jeg koblet rett på tv/anlegg?

Hei alle sammen!

Etter å ha brukt forum som kildematriell for synspunkter samt studert di mange flotte hjemmekino anlegg har jeg nå meldt meg inn for fullt ved å lage meg en profil 8)

Ettersom jeg har svært lite peiling på tekniske ting rundt tv/anlegg osv..så lurer jeg på følgende

Så en som hadde skrevet:

"Ikke bruk coax eller optisk til Z5500. Hvis du ha en BD spiller som har interndekoding og 5.1 analoge utganger så vil du få ekte HD-lyd.

Den andre bonusen er at du da forbi går Logitech sine interne dekodere og D/A konvertere, som virkelig er av den råttene typen. Du får MYE bedre lyd ved å bruke analogt"

Da lurer jeg på følgende:

Jeg har idag koblet:

OPTISK fra logitech -> TV
    HDMI fra tv -> PS3
    3 stk ledninger fra logitech (er dette analogt??) -> bærbar PC

Får kjempefin lyd synes nå jeg ..Men ut ifra det som skrives burde det kobles på en annen måte?

Av en eller annen grunn ser jeg di fleste kobler Optisk -> Ps3 og Analog -> tv
    Eneste grunnen til at folk gjør dette er vel fordi di skal slippe å endre input når di ser på tv kontra spiller ps3 ?

På innstillingene på PS3 er det DRØSSEVIS av valg man kan krysse av for å "få"..Dolby DTS, dolby HD, og en masse med forskjellige KHZ nummer bak..jeg har krysset av for alt...Er dette dumt?

ps: på ps3 står det også AACC tror jeg, hva er det og burde jeg krysse av for å "få" det ?

Når det gjelder tilkoblingene på ps3 fant jeg på et annet forum denne infoen:

You need HDMI to get the best sound and multi-channel play. The optical and analog outputs are functional but they are limited to 2 channel stereo sound, and only at a reduced fidelity 44.1 KHz sampling rate (i.e., standard CD rate) over the optical digital audio output."

Vær så snill å hjelp slik at jeg får utnyttet anlegget best mulig

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjeeelp!

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis de tre kablene du har fra pc til z5500 er rød, hvit og gul phono så ja; da er DA konverteringa på lyden(rød og hvit) utført av pc'en. du får kun stereolyd/2 kanaler på denne måten.

uten at jeg kjenner z5500, så tror jeg ikke du vinner stor og merkbar lydforbedring ved å gjøre det slik, et analogt signal er mer mottakelig for støy enn digitalt(som jordbrum osv) - men funker det for deg nå, så trenger du sikkert ikke endre på noe.

noen linker å kikke på;

Analog signal - Wikipedia, the free encyclopedia
    High fidelity - Wikipedia, the free encyclopedia
    Surround sound - Wikipedia, the free encyclopedia

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så da har vi avklart at signalet jeg har nå fra PCN er Analogt. altså kun stereo.

Men hva med alle boksene jeg kan krysse PÅ for på PS3`n? hvilke burde jeg inkludere / Ekskludere ?

Slik jeg har koblet idag, vil jeg oppnå HD lyd når jeg spiller f.eks BLURAY via Ps3 ?

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ang ps3 innstillingene, les litt i manualen først, så slipper du å spør om ting som er spurt om haugevis av ganger både på dette forumet og andre steder;
    PS3™ | User's Guide (Online Instruction Manuals)

ang HD-lyd, kort svar er nei - HDMI - Wikipedia, the free encyclopedia

siden du kun overfører stereo kan du fint få ut, såfremt det er det på kilden, ukomprimert stereolyd som har nogenlunde lik lydkvalitet som HD har i flerkanal. er bare å velge stereolydsporet i menyen på bd'en.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •