Tøfler er fremtiden ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 54
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tøfler er fremtiden ?

Jeg har det som mange andre her inne det med å skanne Finn, Avforum, Hifisentralen hver dag for nyheter og kanskje et godt bruktkjøp, men det er noe som jeg ikke blir helt klok på og det er eiesjuke kvinnfolk. Det er desverre altfor mange mannfolk som lar seg styre, kona bestemmer det meste i heimen og mannen får ikke lov til annet enn å si ja og klippe plen. Dette blir tatt litt på spissen så ikke la dere provosere av dette innlegget, men synes det er på tide at mannen har noe så si også.

Dere kan jo se denne annonsen selv og gjøre dere opp noen tanker rundt det, hva er grunnen til at folk lar seg herse med av slike kvinner. Dette er en mannshobby som betyr veldig mye for en, når kvinner drar ut på shopping sier mannen sjelden noe men når mannen i huset kjøper en duppedings eller noe til anlegget er det ramaskrik.... Why?

qed babler fra hifiklubben til halvpris. nye - FINN Torget

Hva hadde dere sagt til kona?

Jeg hadde bedt henne pakke sakene sine og pelle seg ut, når jeg ikke skal få ha noe "eget" i et hjem som vi begge kan dele goder av kan vedkommende seile for min del. Her hjemme er min kjære samboer tålmodig og forstår meg og min hobby. Er ganske fritt frem her sånn sett så er pengene der så kan jeg ta inn hva jeg vil, hvorfor kan ikke kvinnene skjønne at dette er noe som gleder en mann? Det er en grunn til at jeg tviholder på min kjære, all ære til deg elskling.

Når damene er på shopping og kommer hjem med masse rart sier mannen sjelden noe for å ungå bråk, men kommer mannen inn med anlegg eller noe i den duren blir det rammaskrik....

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg har det som mange andre her inne det med å skanne Finn, Avforum, Hifisentralen hver dag for nyheter og kanskje et godt bruktkjøp, men det er noe som jeg ikke blir helt klok på og det er eiesjuke kvinnfolk. Det er desverre altfor mange mannfolk som lar seg styre, kona bestemmer det meste i heimen og mannen får ikke lov til annet enn å si ja og klippe plen. Dette blir tatt litt på spissen så ikke la dere provosere av dette innlegget, men synes det er på tide at mannen har noe så si også.

Dere kan jo se denne annonsen selv og gjøre dere opp noen tanker rundt det, hva er grunnen til at folk lar seg herse med av slike kvinner. Dette er en mannshobby som betyr veldig mye for en, når kvinner drar ut på shopping sier mannen sjelden noe men når mannen i huset kjøper en duppedings eller noe til anlegget er det ramaskrik.... Why?

qed babler fra hifiklubben til halvpris. nye - FINN Torget

Jeg hadde bedt henne pakke sakene sine og pelle seg ut, når jeg ikke skal få ha noe "eget" i et hjem som vi begge kan dele goder av kan vedkommende seile for min del. Her hjemme er min kjære samboer tolmodig og forstår meg og min hobby. Er ganske fritt frem her sånn sett så er pengene der så kan jeg ta inn hva jeg vil, hvorfor kan ikke kvinnene skjønne at dette er noe som gleder en mann? Det er en grunn til at jeg tviholder på min kjære, all ære til deg elskling.

Når damene er på shopping og kommer hjem med masse rart sier mannen sjelden noe for å ungå bråk, men kommer mannen inn med anlegg eller noe i den duren blir det rammaskrik....
    Jeg kunne ikke vært mer enig, jeg leser disse tingene på forum hver eneste dag og ser det også hos egne venner og bekjente.

For min del er det helt uforståelig, jeg hadde aldri godtatt noe slikt men det er meg.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er grunnen til at jeg vil la dette bli et tema som kan diskuteres, selv har jeg opplevd slike kvinner i jobbsammenheng og det er ikke koselig. De vil ikke være ved mannens side, er noen damer som ønsker mannen sin godt også men det er altfor mange som direkte "herser". Jeg synes det blir helt feil at rollen i huset skal bli en dominanse av eiesjuke, her bestemmer jeg og du gjør som jeg sier. Mannen er da ikke noen bikkje heller......

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så sant kjøpene ikke går utover vanlige regninger og mat på bordet, så får jeg hvertfall lov å gjøre som jeg vil

Hadde madammen sagt noe sånt, hadde jeg pent bedt henne gå å regne sammen nyprisen på alle smykkene hun har i skrinet sitt...

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget fin tråd som jeg håper mange av det motsatte kjønn leser. :-D

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når slike salgs grunner dukker opp i en annonse så tror jeg nok det skal tas med en god klype salt... Hadde det vært fakta, så er det lite sannsynlig at selger skriver det i annonsen... Ville du lagt det ut på nett til alle og enhver om dama de var bisk og ikke lot deg ha / kjøpe noen ting?...

Og til alle som sier "jeg hadde aldri godtatt det", så er det vell lett og si det når man ikke er i en slik situasjon...? Det har seg vell slik at denne delen av "din bedre halv del" oppdager du ikke før en laaang stund, og da er det kanskje en annen lyd i pipa? Ikke missforstå meg, det burde, eller skal absolutt ikke være slik...

Men ikke vet jeg, for jeg er ikke i en slik situasjon, og får håpe jeg aldri kommer i det heller.. :shock:

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk høre av samboeren i fjor sommer at jeg brukte mye tid på å finne nye komponenter osv. Får håpe det ikke var det som gjorde at hun valgte å gå fra meg...

Nå som jeg er singel har derimot høyttalerne fått litt mer luft rundt seg da de har blitt dradd lengre ut på stuegolvet. Om det var verdt det er vel en annen sak.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    når kvinner drar ut på shopping sier mannen sjelden noe men når mannen i huset kjøper en duppedings eller noe til anlegget er det ramaskrik.... Why?
    Her har du RAMASKRIK fra både menn og kvinner!

Ellers helt enig med deg Roger Waters.
    Jeg har hatt Ikon 7 inne, kjøpte nylig Mentor 6, og hun sier ikke noe til det.
    For det er mine penger jeg bruker.
    Nå sparer jeg til en ny projektor, lerret henger i taket, og vi har surround i stuen.
    Alt er godkjent. Vi kan begge være enige om at det ikke er minimalistisk og pent, men det er plass til min hobby i stuen.
    (Så drømmer jeg om egen hjemmekino når vi får nytt hus).
    Men som sagt, så er det plass til meg også.

Og da jeg nevnte at jeg sparer opp til 50" 3D-tv og vi var i noen butikker og kikket. Så ble hun helt overbevist om at det er en 63" vi behøver. Hun synes simpelthen 50" blir for liten.
    Så sånn sett er jo jeg veldig heldig.

Gitt at man bruker sine egne penger, synes jeg man skal få kjøpre både QED-signalkabler og iPod som i Finn-annonsen.
    Men har man brukt av felles midler uten å klarere først, er man mere på tynn is.
    Derfor er det veldig greit med delvis felles økonomi, og delvis egne tjente penger man råder over.
    Hadde vi hatt helt felles økonomi hadde jeg hatt det veldig vanskelig for å skulle bruke mye penger på høyttalere, projektorer og kabler.
    Men så lenge det går at mitt eget budsjett og mine penger betaler jeg gjerne litt for placebo også jeg, hvis jeg er i humøret.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen

Nå sparer jeg til en ny projektor, lerret henger i taket, og vi har surround i stuen.
    Alt er godkjent. Vi kan begge være enige om at det ikke er minimalistisk og pent, men det er plass til min hobby i stuen.

Og da jeg nevnte at jeg sparer opp til 50" 3D-tv og vi var i noen butikker og kikket. Så ble hun helt overbevist om at det er en 63" vi behøver. Hun synes simpelthen 50" blir for liten.

Gitt at man bruker sine egne penger, synes jeg man skal få kjøpre både QED-signalkabler og iPod som i Finn-annonsen.
    Men har man brukt av felles midler uten å klarere først, er man mere på tynn is.
    Derfor er det veldig greit med delvis felles økonomi, og delvis egne tjente penger man råder over.
    Hadde vi hatt helt felles økonomi hadde jeg hatt det veldig vanskelig for å skulle bruke mye penger på høyttalere, projektorer og kabler.
    Men så lenge det går at mitt eget budsjett og mine penger betaler jeg gjerne litt for placebo også jeg, hvis jeg er i humøret.
    Godt det er flere som er heldige!!

Tøff reklame forresten

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde (legg merke til HADDE) en sånn dame en gang jeg også!!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gitt at man bruker sine egne penger.
    Vet ikke med deg eller andre, men felles økonomi er vell kanskje det de fleste, med et forhold som har vart i litt lengre tid har?... Vi har 6år sammen på baken, og felles økonomi.. Og jeg handler mye rart(?)... Og det gjelder begge veier.. (heller kanskje mest mot meg da)...Men har aldri vært noen problem... Men man må jo handle etter økonomien, og ikke way over it...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Så sant kjøpene ikke går utover vanlige regninger og mat på bordet, så får jeg hvertfall lov å gjøre som jeg vil

Hadde madammen sagt noe sånt, hadde jeg pent bedt henne gå å regne sammen nyprisen på alle smykkene hun har i skrinet sitt...
    Dette mener jeg i den sammenheng at det er plass i budsjettet, man skal ikke kjøpe ting man ikke har råd til så den saken er grei. Er penga der og en vanskelig kone så er det plutselig ikke så kult.

Newcomer Tacritan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på her og forteller at jeg har en meget forståelsesfull kjæreste, og selv om vi ikke er samboere enda tror jeg nok jeg hadde hatt stor aksept for store høyttalere og prosjektør/lerret mm så lenge jeg hadde gått inn for å gjøre det litt WAF-vennlig mtp finish, skjulte kabler osv. Min bedre halvdel har faktisk tipsa meg mye om hvordan et evt dedikert kinorom skulle vært og hvordan hun ville hatt det hvis vi hadde hatt hus stort nok til det.

That being said - det er forskjell på WAF i form av utseende og WAF i form av økonomi, jeg tror tilogmed madammen min hadde sparka meg i hekken hvis jeg hadde brukt et evt husholdnings-budsjett på signalkabler istedetfor god middag og en flaske vin til en lørdagskveld og der har hun min fulle forståelse. Jeg hadde ikke latt meg herse med uansett, men det gjelder å ha litt takhøyde og se ting i perspektiv fra begge sider.

Sånn som jeg har anlegget idag syns ikke engang JEG at det ser særlig bra ut, men jeg har innredet for maks filmglede på minimalt budsjett uten å gjøre det til en batcave, og stua mi er ikke mye i bruk bortsett fra når vi sitter der og glaner. Hadde jeg hatt penger og plass nok ville jeg brukt både penger - med måte -, og tilgjengelig plass pluss mye tid på å få det til å se (og låte!) bra ut.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her hjemme er min kjære samboer tålmodig og forstår meg og min hobby.
    Slik er det heldigvis her også. Aldri hørt noen protester mot f.eks. de 16 høyttalerne som står rundt omkring her. Men noe må en jo ha flaks med! Forresten, 40 års bryllupsdag til neste år, hehe! Får vel finne på en liten gave da!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...ved forrige brukerundersøkelse var det 98% mannlige respondenter, så ikke forvent så aaaalt for mye motargumentasjon her...

Jeg kan vel fra mitt ståsted si meg delvis enig i at "kvinnene" har fått vel mye å si i hjemmet, men vil vel samtidig også påstå at det i tillegg er det generelle trendbarometeret som spiller inn. Store, ruvende høyttalere er jo ikke direkte "minimalistisk" for å si det slik, og i så måte kan en jo i noen tilfeller bare si at den bedre halvdel kanskje i større grad velger å innta den objektive, mer moteriktige posisjonen?

Jeg tror markedet vil fortsette å bevege seg i samme retning; enten lekre/små/innbyggede høyttalere for stuebruk eller dedikerte kjellerstuer/loftsstuer o.l. som bygges om til AV-rom der virkelig utstyret får utfolde seg. Når samtidig akustikkbølgen farer over landet tror jeg sistnevnte trend bare vil tilta i populæritet og omfang i tiden som kommer.

"Ungkarssystemene", som undertegnede i sin tid brukte godt over halve stua på (bl.a. en 67" Barco CRT bakprojeksjons-TV på det verste... ) tror jeg uansett vil bestå - boys will still be boys...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Når slike salgs grunner dukker opp i en annonse så tror jeg nok det skal tas med en god klype salt... Hadde det vært fakta, så er det lite sannsynlig at selger skriver det i annonsen... Ville du lagt det ut på nett til alle og enhver om dama de var bisk og ikke lot deg ha / kjøpe noen ting?...

Og til alle som sier "jeg hadde aldri godtatt det", så er det vell lett og si det når man ikke er i en slik situasjon...? Det har seg vell slik at denne delen av "din bedre halv del" oppdager du ikke før en laaang stund, og da er det kanskje en annen lyd i pipa? Ikke missforstå meg, det burde, eller skal absolutt ikke være slik...

Men ikke vet jeg, for jeg er ikke i en slik situasjon, og får håpe jeg aldri kommer i det heller.. :shock:
    Det kan nok hende at annonsen er sann og den kan være oppdiktet, men uansett så er det sånn det fungerer for mange i dag. Når det har gått så langt i et hjem er ting på feil kant mener jeg, handler litt om respekt og dele gleder ikke direkte sabotere.

Jeg er en mann av mening så jeg hadde sagt det rett ut, ikke no tvil om det her i hvertfall. Hvis ikke samboern vil respektere min hobby og jeg skal begynne med strikking for hennes del så blir det litt galt. Ikke ta dette opp som et provosert innlegg, men folk tar litt for lett på dette temaet og viser ikke respekt for andres hobby.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Konge reklamefilm du postet her Tor.....

Da har du truffet en dame som lar seg få litt å leke med i heimen, damer i dag skal helst ikke ha no lyd eller ha alt skjult som er vanskelig uten en haug med innstallasjoner i tak og vegger. Jeg kunne aldri tenkt meg å hatt slike løsninger i huset, synes det blir litt for "butikkaktig" dvs et lite anlegg som spiller over lokalet om du skjønner hva jeg mener.

Vi har vår egen økonomi her i huset og betaler til fellesen det vi skal dele på, deretter disponerer vi pengene på hver vår måte så det fungerer veldig bra uten problemer.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Slik er det heldigvis her også. Aldri hørt noen protester mot f.eks. de 16 høyttalerne som står rundt omkring her. Men noe må en jo ha flaks med! Forresten, 40 års bryllupsdag til neste år, hehe! Får vel finne på en liten gave da!
    Når man kommer til de årene er det lov å gi en liten glede uten tvil, nesten kjøpe en skikkelig reise og feire 40 gode år på baken i et ekteskap.

Newcomer team_slegga sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si jeg er velsignet med en utrolig snill og god samboer.. Det første utstyret jeg kjøpte var proson stratego 215 og en PA forsterker med en viftestøy av dimensjoner.
    Hentet anlegget og satte det opp i stua mens hun var på jobb, da hun kom hjem spurte hun meg bare om jeg hadde kjøpt nye høytalere, "ja" svarte jeg, "Ok" fikk jeg bare tilbake etterfulgt av "legger meg jeg kjære, bare å teste høytalerene altså, skal ikke på jobb før i morgen kveld jeg så.

Sånn har egentlig alle mine innkjøp fortsatt.. Aldri så mye som ett lite rynk på nesen når nytt utstyr har kommet i hus. Hun har heller aldri spurt meg hva ting koster, det kan nok være fordi hun vet jeg aldri kjøper noe jeg ikke har råd til.

Angående proson 215, så var det faktisk jeg selv som tok avgjørelsen på att de ble for store og stygge i stua

Stakkars de som blir underkuet av sine kjære og heller ikke har BALLER nok til å være seg selv å stå for det de mener og brenner for. Ett forhold skal bestå av gjensidig respekt og forstålese.

BTW: jeg og min kjære skal gifte oss neste sommer og jeg er helt sikker på att det ikke blir feil

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ... godt over halve stua på (bl.a. en 67" Barco CRT bakprojeksjons-TV på det verste... )
    Hadde kun en 52" Scenium bakprojeksjons-TV jeg, syntes den var svæær dengang, men alt endrer seg og alt er relativt; nå begynner jeg å synes 60" Kuroen virker litt liten! Blir nok 65" etterhvert..

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •