Tøfler er fremtiden ? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 54 av 54
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Vi er ikke noe mere hardhudet enn andre her inne men vi synes at grensen er nådd når de skal bestemme det meste i huset, man må være to for å danse tango så respektere hverandre er jo tingen i det hele. Jeg har møtt slike kvinner som det snakkes om, det er ikke mye koselig når de er slik og gir totalt pokker i mannen sine int. Da handler det ikke om respekt og kun hva den ene parten vil, når det kommer til tøflene rundt og hva sier dere når dama tramper da? Ok kjære og nikker? Gi og ta er litt vinn vinn situasjon, men respekt for hverandre er viktig så hvorfor ikke la mannen fortsette med sin hobby som han liker så godt? Gledesdrepere er ikke godt i et forhold.
    Utrolig hvor bitter du er da? Noen kvinner som har tråkket deg og Dali'ene på tærne i det siste? For det er voldsomt til generalisering her nå....

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og min kjære samboer har hatt mange diskusjoner når det gjelder min interesse for lyd og bilde, og jeg skal ikke nekte for at begge parter har vært sånn passe irritert
    Uansett har vi sammen funnet ut av hvordan vi kan løse disse "problemene", og det har fungert helt utmerket. Eksempelvis tar jeg TO soverom som jeg skal slå sammen for å bygge kino, og dette synes hun er helt greit (vel og merke etter en del diskusjoner).

I stuen er WAF prioritert, så der har vi en 50" plasma og et 2.1 Tannoy Arena system. Dette systemet fungerer imidlertid helt utmerket!

Jeg vil også si at jeg faktisk tror det er bra å diskutere ting som dette, om ikke annet enn for å gjøre partneren til en del av hobbyen. Hun/han trenger ikke nødvendigvis delta i utstyrsvalg, oppbyggning ol, men det å føle at man er en del av noe er faktisk veldig viktig, spesielt siden hobbyen vår er såpass dyr som den ofte er, og derfor til tider kan gå på bekostning av den middagen man hadde tenkt å spise ute.

Just my 5c...

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Utrolig hvor bitter du er da? Noen kvinner som har tråkket deg og Dali'ene på tærne i det siste? For det er voldsomt til generalisering her nå....
    Haha, ingen som har tråkka på mine og som i første post er dama mi veldig åpen for min hobby. Jeg tenker bare på andre som kanskje lever under damas arm, grunnen til jeg har tatt dette opp er hva slags synspunkter dere selv har i slike situasjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i den lykkelige situasjon at jeg har en samboer med teknisk interesse. Hun vil heller ha nye dingser enn f.eks ny spisestue - så der er det faktisk jeg som må purre litt 8)

Folk er forskjellige...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Det er nok ingen som gjør dette i realiteten, men man ønsker nok å fremstå så tøff. Tåplig er min mening. Livet handler om mer enn AV.

Blir som på et fotball forum hvor man mener treneren må gå etter et tap, noe som selvsagt ikke er tilfelle at man mener hver enestegang - man sier det fordi det er litt kult og inn.
    Som jeg nevnte tidligere så handler vel egentlig ikke dette om AV. Det handler om å ha respekt for hverandre og jeg har fått inntrykk av at kvinnfolka forventer mer respekt fra mannfolka enn de er villige til å gi tilbake.

Når det er sagt så fatter jeg ikke at mange kvinnfolk gidder å gjøre dette til et stort problem. Det må være herskesyke og muligheten til å sitte på kafé og skryte til venninnene at de tvang gubben til å selge anlegget.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man har valgt å leve med det mennesket som herser.

Men ******* heller, man kan jo også velge det vekk !!!

Er man får pysete til det og lar seg kue så får man jo bare innfinne seg.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda det er klart dama/kjæresten/samboeren/kona ikke betyr noe. Åpner hun kjeften er det bare å kaste henne ut. For vi er så tøffe så..............
    Og om vi har tre-fire barn sammen spiller heller ingen rolle, vi behøver da ikke se disse barna så ofte, bare vi får ha mega høyttalere og forsterkere i hundretusenkronersklassen i stua. (Men som det viste seg at vi ikke fikk råd til etter at barnebidraget var betalt)

Bullshit!

Når den bedre halvdel sier hopp, så sier vi: Jada kjære, også hopper vi.

Når svindyre saker er til salgs og det skyldes på kona i annonsen, regner jeg med den kona er langt mer fornuftig og faktisk forstod at dette var noe de strengt tatt ikke hadde råd til.

Har dere sett på "Luksusfellen" noen av dere?
    De jeg kjenner som har "problemer" med kona ved evnt innkjøp hadde ærlig talt hatt større problemer om ikke kona passet på pengeforbruket deres.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Joda det er klart dama/kjæresten/samboeren/kona ikke betyr noe. Åpner hun kjeften er det bare å kaste henne ut. For vi er så tøffe så..............
    Og om vi har tre-fire barn sammen spiller heller ingen rolle, vi behøver da ikke se disse barna så ofte, bare vi får ha mega høyttalere og forsterkere i hundretusenkronersklassen i stua. (Men som det viste seg at vi ikke fikk råd til etter at barnebidraget var betalt)

Bullshit!

Når svindyre saker er til salgs og det skyldes på kona i annonsen, regner jeg med den kona er langt mer fornuftig og faktisk forstod at dette var noe de strengt tatt ikke hadde råd til.

De jeg kjenner som har "problemer" med kona ved evnt innkjøp hadde ærlig talt hatt større problemer om ikke kona passet på pengeforbruket deres.
    Vi får håpe at de som evnt. hiver kjerringa på dør, gjør det før det har kommet barn inn i bildet

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bullshit!

Har sett en del tilfeller på Lukusfellen, helt sykt hva slags søppel de bruker pengene på egentlig. Maken til waste.

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bullshit!

Nå var det vel ikke akkurat svindyre saker det her var snakk om.
    Og hopper du når kjærringa sier hopp??
    I så fall, har du noen gang bedt kjærringa di hoppe?
    Det er alt for mange menn som lar seg underkue for en hver pris av sine "kjære".
    Dette handler om respekt og kjærlighet og det bør gå begge veier, og jeg har levd såpass lenge at jeg har sett eksempler i bøtter og spann av menn som dilter i ræva på kona og tør ikke ha egne interesser og meninger.
    Og å dra inn luksusfellen her er direkte patetisk.
    Mener du at menn ikke har økonomisk sans?????
    Mange har selvsagt dreti på hæla sine ang hifi kjøp, men jeg skal love deg at du kan gange antallet når det gjelder kvinner og shopping.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett en del tilfeller på Lukusfellen, helt sykt hva slags søppel de bruker pengene på egentlig. Maken til waste.
    Og det er sikkert mange som ville sagt det samme om deg og ditt AV-utstyr - om du skulle havne i samme elendighet, ikke sant? Ingen kritikk av noen, kun en kommentar.

Noen mener for eksempel at mer enn 2 par sko er overflod.
    Andre mener at mer enn et alt-i-ett-kinaplastik-stereoanlegg er overflod.

En sak har gjerne flere sider. Luxusfellen er vel 50% personlig tragedie og 50% PR kåthet.

En interessant observasjon når man ser på denne forumsiden og andre AV relaterte forumsider, er det faktum at det brukes tildels store summer på utstyr (AV, foto, biler, innredning/hjemmekinorom), samtidig som det sies mye om hvor viktig det er å kjøpe filmer og musikk der det er absolutt rimeligst, om det så bare skiller veldig lite kronasje fra det ene nettstedet til det andre.
    Det er en spennende observasjon sett i lys av denne tøffeltråden.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Og det er sikkert mange som ville sagt det samme om deg og ditt AV-utstyr - om du skulle havne i samme elendighet, ikke sant? Ingen kritikk av noen, kun en kommentar.

Noen mener for eksempel at mer enn 2 par sko er overflod.
    Andre mener at mer enn et alt-i-ett-kinaplastik-stereoanlegg er overflod.

En sak har gjerne flere sider. Luxusfellen er vel 50% personlig tragedie og 50% PR kåthet.

En interessant observasjon når man ser på denne forumsiden og andre AV relaterte forumsider, er det faktum at det brukes tildels store summer på utstyr (AV, foto, biler, innredning/hjemmekinorom), samtidig som det sies mye om hvor viktig det er å kjøpe filmer og musikk der det er absolutt rimeligst, om det så bare skiller veldig lite kronasje fra det ene nettstedet til det andre.
    Det er en spennende observasjon sett i lys av denne tøffeltråden.
    Denne tråden er ikke for å henge ut folk men planen her at vi synes at mange damer tar for stor plass i hjemmet, men det er jo bare sånn det er om du skjønner hva jeg mener. Folk må gjerne elske eller hate anlegget mitt, det er opp til hver og enkelt det men jeg har kjøpt dette pga jeg har ønsket meg noe slik lenge. Her i huset er det frie tøyler og har heller ikke sultet for å få kjøpt dette.

Når det kommer til det med å kjøpe dyrt utstyr så foregår det en del bruktkjøp, samt andre kjøper av steder som gir gode rabatter. Vi fleste vil vel ha hobbyen så rimelig så mulig vil vi ikke ?

Det handler om å spare på de små midlene så man får råd til de store vet du.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det handler om å spare på de små midlene så man får råd til de store vet du.
    Du mener nok "spare på de små utgiftene...." vil jeg tro.
    Jo, det er alltid lurt å handle der det er rimeligst og det er også lurt å handle brukt utstyr om man er trygg på handelen.

Men obervasjonen min er uansett interessant, mener nå jeg.

Anlegget ditt ser ypperlig ut, absolutt ingen kritikk, og du virker å ha full kontroll over økonomien - supert!

Om ditt hjertesukk om kvinner og tøffelsyndromet: et parforhold er nettop det, et par >< forhold. Det handler om å gi og ta, om kommunikasjon, om å vise hensyn, om å ta hensyn.
    Det er sikkert flere måter å løse det på men jeg har alltid vært skeptisk til delt økonomi i parforhold. Jeg er sikkert gammeldags her, men jeg mener at paret bør legge alt de har av inntekter i "én bøtte", og så leve ut fra det.

"Mine penger" og "dine penger" kan kanskje fungere for noen, men i det store og hele tror jeg ikke noe på den løsningen.

Hva er det Eggen sier: samhandling - å gjøre hverandre gode. Noe slikt.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Som jeg nevnte tidligere så handler vel egentlig ikke dette om AV. Det handler om å ha respekt for hverandre og jeg har fått inntrykk av at kvinnfolka forventer mer respekt fra mannfolka enn de er villige til å gi tilbake.
    Helt enig at man skal ha gjensidig respekt.

Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Når det er sagt så fatter jeg ikke at mange kvinnfolk gidder å gjøre dette til et stort problem. Det må være herskesyke og muligheten til å sitte på kafé og skryte til venninnene at de tvang gubben til å selge anlegget.
    På samme måten som at menn sitter på forum og skryter av det dem har plassert i stua uten konas samtykke?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •