Tøfler er fremtiden ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 54
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nettopp betalt baksmellen til kjerringa på 13000. Men da jeg kjøpte meg en brukt SVS ble det liv i leieren en stund, for de pengene kunne vi jo ha brukt på det store kjøpesenteret Ullared ( store svenske kjøpesenteret som var serie på TVN ) Jeg HATER kjøpesentere, men vi alle skjønner kanskje hvem som liksom skulle betalt den turen også:evil:

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke nødvendigvis sant, det som står i disse annonsene. "Selges for husfredens skyld..." og lignende tøvete formuleringer. Tipper at det meste som selges, selges fordi eieren ikke er fornøyd med det han har, og er ute etter noe nytt, dyrere og - forhåpentligvis - bedre.

Ellers har kona og jeg, i over 35 år praktisert en grei ordning: Jeg trenger ikke å vite hva hennes greier koster - og til gjengjeld trenger ikke hun å vite hva mine greier koster. Det blir mye god husfred av slikt.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en meget tålmodig samboer når det kommer til Stereo/Hjemmekino.
    Vi har jo såklart diskutert de,å så lenge det er penger til mere nødvendige ting syns hun det er greit at det går litt ut på Av hobby'n.
    Hun hører endel på musikk selv + at hun å venninene alltid ser Frustrerte Fruer
    hjemme hos oss.

Hvis anonnensen er sann er det jo totalt mangel på respekt.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cossie87
    Nettopp betalt baksmellen til kjerringa på 13000. Men da jeg kjøpte meg en brukt SVS ble det liv i leieren en stund, for de pengene kunne vi jo ha brukt på det store kjøpesenteret Ullared ( store svenske kjøpesenteret som var serie på TVN ) Jeg HATER kjøpesentere, men vi alle skjønner kanskje hvem som liksom skulle betalt den turen også:evil:
    Ullared? Der skulle jeg hatt betalt for å gå inn tror jeg, så mye gale folk på en plass og husker godt denne tvserien. Aldri sett på maken med handling av søppel, hun ene hadde vel handlet for rundt 60000 der nede. Da tror jeg sjefen gnir seg godt i hendene ja, det finnes annet å bruke penga på mener jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg med her og skryter av min flotte sambo som har vært med meg igjennom 4-5 utskiftinger av mer eller mindre komplette surround anlegg de siste 3 årene. Allltid like støttende og er interessert i om ting låter bedre.
    Skal innrømme at oppgitte priser på kabler og div. ikke helt stemmer med det som står på kvitteringen.
    Alt er ok bare ikke min hobby går utover den daglige økonomien som innkjøp av mat og betaling av regninger.
    Hun kjøper masse klær og jeg spør aldri hva de koster.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvor dere finder disse damene?
    Jeg har tøfler str 52 tror jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min lar meg få holde på med mine 2 store og dyre hobbyer, Hifi og bil. Her regjerer jeg. Dessuten er hun utrolig god å ha når utstyr skal bæres fra bilen og ned i kjellern.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Lurer på hvor dere finder disse damene?
    Trickset er å snakke litt med hverandre før man flytter sammen.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av og til er det kjekt å være singel. Ungene klager bare når lyden blir for høy. Skal det inn nytt kvinnfolk her etterhvert så må hun være inneforstått med at dette er min greie. Liker hun det ikke så er det ikke noe poeng i å flytte inn. Det er en prinsippsak som handler om gjensidig respekt og ikke lyd og bilde. Det kunne like gjerne ha vært puslespill. Man må tolerere at partneren har interesser som innvaderer huset. Gjør du ikke det så er du sammen med feil person. Synes jeg hører: "Er du glad i meg så kaster du ut anlegget." Svaret må bli: "Er du glad i meg så lar du meg få ha anlegget." Tøfler har jeg, men jeg er ingen helt.

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en veldig snill og forståelsesfull w som er omtrent så billig i drift som det går an. Ikke er hun interessert i smykker, og har ikke dyre hobbies utenom det som går på innredning av hus og hage. Jeg har derfor ingen som helst argumenter å komme med når hun kommenterer pengebruk. Vi har imidlertid en temmelig unik ordning der vi har felles OG privat økonomi. Felleskontoen (forbruk+sparing) er 1. pri og må fylles først. Beløpet er imidlertid bestemt ut fra erfart forbruk, og innbetalingen er vektet mot inntekt. Alt overskytende (og det blir målbart, om enn ikke enormt!) er privat og trenger ikke oppgis til den andre.

Avtalen er at vi begge har full frihet til å bruke disse pengene på hva det måtte være, gitt at vi kan garantere at familien aldri må prioritere bort behov for klær og utstyr, bil, husting, feriereiser og slikt. M.a.o. har jeg full frihet så lenge resten av familien ikke opplever at det går på bekostning av dem. Det i seg selv er et viktig prinsipp etter min mening.

Uansett interesse for en hobby, er det virkelig noen som mener at du gir noen fyken fordi du ikke får gjøre akkurat som du vil? Jeg har liten sans for utsagn av typen "kjærringa må gå om jeg ikke får viljen min". Det minner mer om egoisme enn noe annet. Det gir også inntrykk av at det reaksjonen på å "ikke få lov til å kjøpe" vikarierer for helt andre og mer grunnleggende samlivsproblemer.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det jammen mye barske karer med tykk hud!

Så lenge man forsøker å utvise gjensidig respekt og argumentere saklig, så løser man det på en fin måte. Handler om å ta og gi.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    Uansett interesse for en hobby, er det virkelig noen som mener at du gir noen fyken fordi du ikke får gjøre akkurat som du vil? Jeg har liten sans for utsagn av typen "kjærringa må gå om jeg ikke får viljen min". Det minner mer om egoisme enn noe annet. Det gir også inntrykk av at det reaksjonen på å "ikke få lov til å kjøpe" vikarierer for helt andre og mer grunnleggende samlivsproblemer.
    Det er nok ingen som gjør dette i realiteten, men man ønsker nok å fremstå så tøff. Tåplig er min mening. Livet handler om mer enn AV.

Blir som på et fotball forum hvor man mener treneren må gå etter et tap, noe som selvsagt ikke er tilfelle at man mener hver enestegang - man sier det fordi det er litt kult og inn.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Det er nok ingen som gjør dette i realiteten, men man ønsker nok å fremstå så tøff. Tåplig er min mening. Livet handler om mer enn AV.

Blir som på et fotball forum hvor man mener treneren må gå etter et tap, noe som selvsagt ikke er tilfelle at man mener hver enestegang - man sier det fordi det er litt kult og inn.
    Det var riktig at Steinar Nilsen måtte gå.

Jeg er glad jeg er singel egentlig. Liker det egentlig veldig bra. Men det har sine fordeler og sine ulemper, som med alt annet. Tror sjansen er liten for at noen ville godtatt å ha mine store subber i stuen.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelte jenter/damer forstår ikke at dette ikke på noen måte er en hobby, men en livsstil.

Heldigvis er jeg ung, og har enda ikke møtt min framtidige. Men det jeg vet sikkert er at enten så skal hun elske AV-stuff, eller så skal hun klart vite sin plass i huset når det kommer til livsstilen min =)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er ikke noe mere hardhudet enn andre her inne men vi synes at grensen er nådd når de skal bestemme det meste i huset, man må være to for å danse tango så respektere hverandre er jo tingen i det hele. Jeg har møtt slike kvinner som det snakkes om, det er ikke mye koselig når de er slik og gir totalt pokker i mannen sine int. Da handler det ikke om respekt og kun hva den ene parten vil, når det kommer til tøflene rundt og hva sier dere når dama tramper da? Ok kjære og nikker? Gi og ta er litt vinn vinn situasjon, men respekt for hverandre er viktig så hvorfor ikke la mannen fortsette med sin hobby som han liker så godt? Gledesdrepere er ikke godt i et forhold.

Newcomer Steinbekkhaugen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    Enig.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er og heldig har frie tøyler, "det rommet (kinoen) bestemmer du" sier fruen. Men hun vet og at jeg ikke ville brukt penger som skulle vært brukt på mat, barneklær/utstyr etc.

Men damene kan bruke penger de og som vi vet, har en bekjent som har løst det på en grei måte. Er de på ferie og hun vil shoppe så sier han: "Der er pubben, jeg sitter der å drikker øl til du er ferdig med å handle" så er det opp til henne hvor full han blir :-D

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    der er jeg heldig. dro akkurat en cerwin vega stroker12 inn i stua og har ikke hørt ei klage :P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er både er litt rart og morsomt å lese slike tråder, samt tråder om å nedgradere/selge unna anlegget fordi man har venter barn.
    Et forhold handler om god kommunikasjon mellom de som er i forholdet, respekt for hverandre, forståelse for den andres behov, ønsker og mål, samt å kunne gi litt på eget område for å få litt på andre områder. Da kommer man langt både seg i mellom og innenfor sine hobbyer/interesser.

Her i huset så er fruen ikke helt fornøyd med design og finish på våre høyttalere i stuen og ønsker seg nye. Jeg har da tatt frem en del alternativer som jeg kan være "happy" med rundt lydkvaliteten og hun mtp design og farvevalg. Hun landet på en nyere B&W 802, noe som jeg også absolutt kan leve med.

Videre så satt vi i går og surfet sammen en time på minHjemmekino/minHifi for å få litt inspirasjon rundt fremtidig valg av ny stereobenk osv.

Trikset tror jeg er å involvere dem i din "hobby" og også vise dem hvor mye glede det gir deg. Skape interesse og engasjement også hos den andre parten.
    Underforstått er det selvsagt at innkjøp ikke skal gå ut over det daglige livet, være seg betale regninger, innkjøp av nødvendigheter, og gjennomføring av planlagte/felles aktiviteter.

De siste årene har vi forresten fått 2 barn, og jeg leste i forkant av dette en del innlegg på nettet som omhandlet nedprioritering/salg av anlegget.
    Etter en del tankerunder rundt dette kom jeg frem til at dette ikke var noe for meg. (Hvorfor ikke dele det som engasjerer/gleder deg med dine barn?) I stedet har jeg gjort anleggene litt mer barnesikre og byttet ut komponenter som har vært mer "utsatte for barnehender" og samtidig oppgradert anlegget fortløpende mtp lydkvaliteten. Nå koser vi oss over god lyd og musikk og har mange "dansesessions" forrans stueanlegget hver uke. Eldstemann på 2 år digger Beatles, AC/DC, Bob Marley, Timbuktu, etc. og i dag kom han nynnende på refrenget til en låt av Dum Dum Boys. :-D

Newcomer McBain sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv vurderer jeg forskjellige hjemmekinoløsninger til rundt 150 000 og min bedre halvdel (som ikke bor hos meg enda, men det er vel ikke snakk om voldsomt lang tid) bare flirer og spør om jeg tror hun vil høre forskjell.

Jeg skulle hatt svært sterke andre insentiver for å være i et forhold der man ikke får lov til å gjøre egne ting med egne penger.

Derimot er det helt klart slik at så lenge man bidrar det man skal til fellesskapet så har man faktisk råderett over sine egne midler. Har du ikke dette har du lagt feil fundamenter i starten av forholdet eller valgt feil kvinne.

Det er IKKE kvinnenes feil - det er dere som har valgt dem og latt dem få bli slik.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •