Riktig bruk av DAC og kabelstrekk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Riktig bruk av DAC og kabelstrekk?

Hei allesammen

Jeg tenker å sette opp en DACmagic fra Cambridge audio mellom min PC og reciever. Mitt HK har både spdif coax og optisk ut og jeg har en Onkyo TX-NR807 reciever. Mellom min PC og Reciever er et 15m strekk i kabelgater.

Nå tenker jeg å sette DAC'en på PC enden for bruk med hodetelfoner i tillegg, men det har ikke så mye å si for meg. Bruke enten spdif coax eller optisk (hva er best?) inn fra PC'n og så strekke en 15m kabel fra DAC til Reciever.

Lest at hvis du bruker en god kalitets kabel kan du strekke en spdif coax 15m. Men hvis jeg bruker digital ut fra DAC'en ødlegger det ikke hensikten med DAC? I tilleg til digitale spdif ut er det "unbalanced (RCA/Phono)" og "Balanced output (XLR)", men kan ikke se jeg har kontakter på recieveren for XLR. Tenker da en 15m RCA kabel til Recivern. Eller vil det kanskje være mer fornuftig å sette DAC'en med recieveren?

Alternativer:

PC -- 1m Spdif optisk eller coax --> DAC -- 15m RCA (eller spdif coax) --> Reciever

PC -- 15m Spdif coax --------------> DAC -- 1m RCA -----------------------> Reciever

Har dere noen andre kommentarer eller en mer fornuftig måte å kable opp dette? Eller har jeg misforstått DAC helt og kan likegreit sende 15m digitalt rett til reciveren?

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Uten at jeg kan si sikkert, vil jeg tro at DAC'en i 807 gjør en like god jobb som DAC magic. Jeg hadde nok bare koblet coax eller optisk rett i receiveren. 15 m bør ikke by på den store hindringen, i allefall ikke hvis du bruker optisk kabel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •