Foretrekker ungdom komprimert MP3? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ropheim
    Blir så j... provosert over plateselskapenes likegyldighet når det gjelder kvaliteten på utgivelser på cd.
    Hva koster det dem og lage sikkelige opptak kontra mye av dritten som blir utgitt nå til dags?
    Skal det bare taes hensyn til de som kun hører musikk på ipod eller mobilen??
    Er det bare fortjeneste og kvantitet som teller?
    Hvorfor kan ikke vi som forbruker få avgjøre kvaliteten selv?

De fleste her på forumet komprimerer musikken til den kvaliteten de selv vil ha om de måtte ønske å gjøre det.

Sitter på jobb og er lei av kunder som maser.

Måtte bare få ut litt frustrasjon..
    +1

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hva er vits med Flac på 50cent på den søpla de unge hører på i dag?
    He he. Husker hva mine foreldre sa om å bruke sommerjobbpengene til stereoanlegg, til den kattemusikken jeg hørte på.

(Pink Floyd var en av de store pubertfavorittene den gangen.)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    He he. Husker hva mine foreldre sa om å bruke sommerjobbpengene til stereoanlegg, til den kattemusikken jeg hørte på.

(Pink Floyd var en av de store pubertfavorittene den gangen.)
    Du hadde i hvertfall et flott utgangspunkt i musikken, Pink Floyd er jo verdens største band i mine øyne. Er vel få som kan sammenlignes med disse gutta, heller god gammal rock enn dagens kvantitetsøppel.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saken er vel at er du vant til å spiller MP3 med lav bit rate så er det som i dine ører synes riktigst og best ut... Blir som å gå for å kjøpe nye høytalere. De som ligner på de du har fra før blir gjerne foretrukket. Trikset er å få de til å spille de dyreste de har for å korrigere din referanse.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Saken er vel at er du vant til å spiller MP3 med lav bit rate så er det som i dine ører synes riktigst og best ut...referanse.
    Men så viste altså den samme studien at småtassene hadde sikker sans for høyttalerlyd...

I samme alder som disse forsøksobjektene likte jeg selv altså post-Barrett Pink Floyd; musikk jeg idag ikke setter særlig høyt. Jeg likte anlegg med fet bass; noe jeg idag synes høres ræva ut.

Det er ikke sånn at smaken vi har som tenåringer følger oss gjennom resten av livet (om vi da ikke tilhører de tidlig senile).

Og det har alltid vært sånn, at de voksne ser med på ungdommens smak...

Jeg tror rett og slett at folk legger for stor vekt på denne undersøkelsen, som sannsynligvis ikke engang er omfattende nok til at resultat ikke kan være tilfeldig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Jeg tror rett og slett at folk legger for stor vekt på denne undersøkelsen, som sannsynligvis ikke engang er omfattende nok til at resultat ikke kan være tilfeldig.
    Det er vel nesten helt sikkert tilfeldig. Det er vel tvilsomt om deltakerne i det hele tatt hørte forskjell på formatene.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha lest så nøye igjennom det folk har skrevet til nå i tråden, så vil jeg komme med min erfaring som ungdom, etter å ha hatt snart 20 år på sokkelesten.

Hovedsaklig så handler det om hva man hører musikken på og hva man er vant til.
    Hører man f.eks et coverband spille en låt først og blir forelsket i den, for så å høre orginalen, så vil gjerne orginalen høres totalt feil ut. På samme måte gjelder det kvalitet. Det er ikke alltid at mora er bedre enn datteren.

Selv så hører jeg alltid på rock i ganske varierende kvalitet når jeg er på farta, da hovedsaklig i ørepropper av 200 kr klasse-kvalitet. På lengre turer så benytter jeg meg også av headsettet som da gir en mye bedre opplevelse, men ting blir litt mer anstrengt i lengden når det kommer til rock.
    På anlegget mitt så klarer jeg nesten ikke å høre på rock, fordi det blir totalt feil lyd, etter å ha hørt på rock ifra ørepropper en god del av livet.
    På anlegget så trives best ørene mine når det kommer litt mer bass inn i bildet iform av hardstyle o.l. Rock kan gå i flekkene om lyden er oppløst nok (Noe det er lite av i min musikk-samling på pc'n)

Så alt i alt vil jeg ikke si at de unge er sløvere når det kommer til kvalitet, men de er ikke vant til noe annet og er ikke søken etter "det bedre" når de allerede er fornøyd med det de hører på.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •