Technics SL PG490 "No Disc"-problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Technics SL PG490 "No Disc"-problem

Har en Technics SL PG490 CD-spiller som egentlig er skikkelig bra, bortsett fra at den ikke virker...
    Det kan se ut som om den ikke registrerer at det er satt inn en CD, for meldingen "No Disc" og tiden det tar før meldingen kommer opp er den samme som hvis man legger i en CD. Noen som har vært borti noe lignende og fikset det selv? Eventuelt hva må jeg ut med for å få en tilsvarende god CD-spiller? Spørsmålet er jo om det lønner seg å reparere den.
    Den er riktignok gammel, men etter min mening er den knakende god og dessuten spiller den alt av CD-er som blir lagt i, enten det er lyd eller ikke. Når den virker da...:-?

-Harald

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta strømmen fra den, ta av lokket, riv litt av vattet på en vattpinne litt ut og tørk med vattpinnen forsiktigt omkring laseren, eller "spyl" med litt luft på boks. (ikke hold denne tett inntil laseren)
    Det er sikkert bare litt støv.
    Er ikke helt med på det du siger om at den spiller alt men der ikke er lyd...

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om at det er en god spiller, hadde selv 390.
    Men det spørs vel ikke om laseren kan være gåen? Er ofte den beskjeden man får...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd å blåse rent med boksluft, men ikke prøvd å tørke ennå. Turte ikke tafse borti laseren...:-)
    Når jeg sier at den spiller "alt" mener jeg at du kan for eksempel legge inn en ripete og fæl data-CD om det så skulle være, og den vil spille den og telle jevnt og trutt oppover, selv om det selvfølgelig ikke kommer noe lyd fra en data-CD. Dårlige brenne-CD'er som ingen andre vil spille; no problem!

-Harald

Newcomer Tacritan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle det bli krise og du ikke får den reparert kan jeg være interessert i å selge min PG490 evt bytte den mot noe koselig hvis du har.

Spiller såpass lite CD'er på anlegget mitt at den mest bare står og støver ned, og jeg har i tillegg en DVD-spiller jeg kan koble til og bruke som CD-spiller om jeg skulle få lyst til å snurre litt plast. Eneste - jeg har fjernet spdif'en på min, så om du skal koble den til en dac må du lodde inn ny konnektor.

Ellers - Lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •