DAC-en virker ikke på Windows 7 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Mari1981 sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DAC-en virker ikke på Windows 7 ?

Kjøpte en sånn Cambridge Dac fra bruktforumet her, men husker ikke hos hvem. Har ikke fått den til å virke etter jeg kjøpte ny laptop (med Windows 7.)

Først trodde jeg det var drivere som måtte hentes, men flere har vært innom her og ikke skjønt hvorfor PC-en ikke finner DAC-en når jeg kobler den til.

Med forrige laptop med Win XP, fikk jeg lyd med en gang jeg plugget den inn mellom laptop og forsterker... Så hva kan det være? Windows 7 som ikke takler en slik?

Newcomer runarmoe sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vel fullt mulig at lydkortet ditt sender ut for høy bitrate? du må nesten sjekke hva det er satt til vil jeg tro? bruker du usb ut eller optisk/coax? mulig du må velge det og, og aktivere det. hadde jeg villet prøve iallfall.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok sistnevnte taler er inne på noe!
    Sannsynligvis må du aktivere riktig utgang, før du får lyd i DAC'en.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv Windows 7 og bruker DAC. Det jeg gjordet var å aktivere USB og vips så funker det.

Newcomer Mari1981 sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runarmoe
    er vel fullt mulig at lydkortet ditt sender ut for høy bitrate? du må nesten sjekke hva det er satt til vil jeg tro? bruker du usb ut eller optisk/coax? mulig du må velge det og, og aktivere det. hadde jeg villet prøve iallfall.
    hmm.....lydkort og høy bitrate? Det må jeg finne ut av en datakompis hva betyr =)

Det er en usb-kabel mellom dac-en og pc-en.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mari1981
    hmm.....lydkort og høy bitrate? Det må jeg finne ut av en datakompis hva betyr =)

Det er en usb-kabel mellom dac-en og pc-en.
    Hvis du har lyst kan du lese f.eks her :MP3 - Wikipedia, the free encyclopedia Bitrate - Wikipedia

Ellers er det folkelig sagt at bitrate det er den informasjonen som sendes pr tidsenhet. F.eks MP3 musikk kan være normalt fra 60-320 kbit/s. Bruker du 60 kan du greit overføre tale. Vi du høre musikk som er tilnærmet lik simpel CD kvalitet må du bruke 320 kbit/s.

Same metode brukes når informasjon sendes over USB til DAC. Brikkene som sender og mottar informasjon må kunne snakke sammen - ha kompatibel bitrate eller bruke samme standard. Normalt skal dette fungere greit, men ikke alltid. Trolig kan du gå inn i Controlpanel\devicemanager og justere bitraten på USB porten osv 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker DAc Magic i Win7 uten problemer, spiller apple losless (høy bitrate) via optisk. Har ikke prøvd USB siden jeg gikk over til Win 7 det skal virke fint.

Hva som er galt hos deg er jeg ikke sikker på, men en venn som er litt data freak kan sikkert hjelpe deg :-)

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har selvfølgelig vært inne på "lyd" i "kontrollpanel" deretter "avspilling" og angitt(høyreklikk) "USB Audio DAC" som standardenhet?

Newcomer chras sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Du har selvfølgelig vært inne på "lyd" i "kontrollpanel" deretter "avspilling" og angitt(høyreklikk) "USB Audio DAC" som standardenhet?
    Dette er noe jeg også slet med før jeg fant det ut med min maskin og windows 7.
    Huk av riktig lydutgang, steng programmer som spiller av lyd. Eller start maskinen på nytt.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden