Driver og shopper etter mitt første skikkelige stereoanlegg for tiden, men det er en god del forskjellige ting jeg lurer på eller har begrenset kunnskap om. Alt fra hvilke effektnivå forsterkeren bør ha til hva ohm har og si for lyden og hva jeg bør se etter i høytalerene. I det hele tatt må jeg bare innrømme det på direkten, kunnskapsnivået mitt når det kommer til hifi er for lavt til at jeg tør kjøpe noe enda.

Jeg er jo for eksempel av typen som liker å ha på musikk døgnet rundt men ikke nødvendigvis å ha det så høyt. Og som samtidig hører på alt, Tori Amos, The Beautiful Girls, Jack Johnson, Kings of Convenience, Andreas Bochelli, Hilltop Hoods, Maria Mena.. Alt, utenom trance. Derfor er det aller viktigste for meg at lydkvaliteten er på topp og at høytalerene spiller godt, samtidig er min hovedkilde for musikk spotify etter at det kom ut (premium selvfølgelig).

I det hele tatt, jeg er på utkikk etter en skikkelig introduksjonsguide som kan gi meg den forståelsen jeg trenger for å kunne identifisere komponentene jeg bør kjøpe. Noen som har sett en god en ett sted?