Lite stueannlegg? SB3 + aktive høyttalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lite stueannlegg? SB3 + aktive høyttalere?

Har i dag SB3, en liten tripath forsterker og noen Dynavoice høyttalere i stua. Men savner litt bedre lyd og litt større lydbilde. Men, jeg har ikke store plassen til rådighet.

Vil da et oppsett med en SqueezeBox, et par gode aktive høyttalere og om det hjelper stort på lyden en DacMagic DAC? Dynaudio har jo en del forskjellige aktive høyttalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Har i dag SB3, en liten tripath forsterker og noen Dynavoice høyttalere i stua. Men savner litt bedre lyd og litt større lydbilde. Men, jeg har ikke store plassen til rådighet.

Vil da et oppsett med en SqueezeBox, et par gode aktive høyttalere og om det hjelper stort på lyden en DacMagic DAC? Dynaudio har jo en del forskjellige aktive høyttalere.
    For samme pris som Dynaudio Focus 110A kan du få AVI ADM9.1, som i tillegg til kraftigere forsterkere, også inneholder DAC, inngangsvelger (2 optiske + 1 analog) og volumkontroll. Har fått mye ros i media, og har en trofast fanskare.

Kjøpes direkte fra produsenten i England, eller (litt dyrere) fra Audioaktøren i Horten.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg forstår deg rett vil du bruke SB som forforsterker?

Det vil nok fungere greit, men dacmagic tror jeg du kan glemme. Vil tro at sb sender ut fullt nivå på digital utagangene, og da blir det maks volum hele tiden.

Men ellers en god tanke.

Geir Arne

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det blir vel på en måte som en forforsterker. Grunnen er at jeg ikke har plass til en forsterker i stua. Så da håpte jeg at man da kunne bruke SB3 som avspiller og volumkontroll. Ser du noen andre gode muligheter?

Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    For samme pris som Dynaudio Focus 110A kan du få AVI ADM9.1, som i tillegg til kraftigere forsterkere, også inneholder DAC, inngangsvelger (2 optiske + 1 analog) og volumkontroll. Har fått mye ros i media, og har en trofast fanskare.

Kjøpes direkte fra produsenten i England, eller (litt dyrere) fra Audioaktøren i Horten.
    Hm, ja jeg leste litt om dem en tid tilbake. Var også en SUB i samme pakka man kunne kjøpe til? Så dette er gode høyttalere for prisen? Dem lå vel på en rundt 10-15.000kr?

Newcomer Tacritan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Tripath'en er fora med en vanlig 12VDC veggvorte vil mitt første tips være å få tak i en kraftigere strømforsyning, for å se om det hjelper. Blir ikke mye trøkk og lydbilde hvis veggvorta jobber overtid på ritalin.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Hm, ja jeg leste litt om dem en tid tilbake. Var også en SUB i samme pakka man kunne kjøpe til? Så dette er gode høyttalere for prisen? Dem lå vel på en rundt 10-15.000kr?
    Har ikke sjekket i det siste, men prisen levert fra produsent til Norge (inkl norsk moms) lå tidligere i år på i underkant av 15.000. Den norske importøren plusset på litt.

Det er ingen risk i å kjøpe fra England i dette tilfellet. Du får personlig service, produsenten svarer personlig på mail og deltar i diskusjoner på ulike brukerfora -- og høyttalerne har svært liten (om noen) feilprosent.

Sub'en -- en relativt svær affære -- koster ca. 10.000. Produsenten vil helst ikke selge den til kunder som ikke har hatt høyttalerne en stund, da de mener at de færreste har behov for den.

I motsetning til de fleste produsenter, legger AVI gjerne fram målinger og data som understreker de ofte sterke påstandene de kommer med om lydkvaliteten. De publiserer også av og til tester av løsninger de har forkastet, for å begrunne hvorfor de har gjort de valgene de har gjort.

What Hi-Fi, som lenge nærmest har ført en kampanje mot AVI pga deres sterke påstander om egne produkter, og nedrakking på andres produkter og på hi-fi-pressen, kjøpte nylig et par ADM'er for test (etter at AVI nektet å gi dem gratiseksemplar), ga dem fem stjerner, og hevdet at de danker ut anlegg til det dobbelte av prisen.

Vær imidlertid obs på at ikke alle liker lyden av ADM'ene. Den er ekstremt nøytral og uforvrengt -- noe mange oppfatter som lyst og bassløst. Dynaudio'ene har nok en mer tradisjonell lyd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •