High end hodetelefoner - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KoKo_
    Ja, jeg begynner å få et bilde av at det ikke bare er å hoppe i det og kjøpe en dyr hodetelefon og få gromlyd...
    Jeg har AKG K701, AKG K271mkiii, Sennheiser HD650, Audio-Technica ATH-AD700 og Beyerdynamic DT770 Pro/80. Jeg liker alle sammen og vil ikke kvitte meg med noen av dem, men K701, HD650 og AD700 er de jeg bruker mest. På samme måte som det ikke finnes noen ultimat høyttaler, ultimat forsterker eller ultimat DAC, finnes det heller ingen ultimat hodetelefon.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte selge mine kjære ATH-AD700 pga akutt pengemangel. De var de billigste men beste i forhold til pris i mitt lille utvalg. Planen er å erstatte de med ATH-AD900-utgaven som skal være mer egna til rock `n`roll. Bedre på bass, også den åpen. $250 - $280 via eBay når råa innfinner seg.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja for det er en stooor forskjell på ett hodetelefonelement kontra ett høyttalerelement. Helt andre regler som gjelder og mere finmekanikk. Hvilket ofte vil si at feks. en hodetelefon i 2-3K klassen har en oppløsning og frekvenskurve som du finner i høyttalere opp mot 100K. Dette krever også sin DAC imho

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger btw. ett sett 3 mnd gamle 650 på Hifisentralens bruktbørs til 2K

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Den er så absolutt verdt å vurdere, men den er en høyimpedant hodetelefon, og her bør man ha skikkelige krefter for å drive dem. Stiller meg også tvilende til om feks. lydkortet er av god nok kvalitet for en slik investering? Den har fått endel skryt, men dog..
    Ville gått for HD650 og en DAC av god kvalitet. Ville ha sjekka ut brukten og sett om du fant feks Hegel HD10 som jeg har sett til 5K eller noe som denne Stello DA100 Signature (utmerket DAC!)
    Hei!

Da har jeg tatt en avgjørelse, og går for dette tipset etter en del undersøkelser og lesing av tester og forum!

Stella DA100 Signature er bestilt på bruktmarkedet fra linken til BGuarden, og nå skal det bestilles HD650 (Det ble nevnt at de finnes til 2000 brukt, men jeg betaler heller 2469,- for nye, liker best nytt

Satser på at Arietta Corda gjør jobben bra nok i mellom.

Takk for alle tips, kommer til å ta det med meg når/om jeg skal legge til flere hodetelefoner til samlingen senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par spørsmål til mens jeg har dere eksperter her:

Vil jeg få samme lyd ved å bruke digital ut fra PC (CD-ROM) til DAC som med digital ut fra en CD-spiller av kvalitet til samme DAC?
    Digital ut på onboard møkkalydkort og digital ut på Asus d2x vil gi samme lyd?

Har det noe å si hvilken digital inngang jeg bruker på DACen?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du optisk ut på Asus'en?
    Har sett at ofte gir optisk best på pc-lyd siden den ikke overfører støyen fra pc..
    Men her kan det også variere sterkt. Bare å prøve seg frem egentlig

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ba-bu, ba-bu!

En kjempeinformativ nettsted med navn Headfonia.com har dukka opp i det siste. Stedet tar for seg lekkerbiskner midt i dette segmentet av hodetelefoner, DACer og forsterkere av større og mindre kalibre. Her testes og vurderes det nyheter og noen gamle slagere. mteinum`s favorittmerke Burson Audio fikk f.eks. lagt en audiobuffer på testbenken nylig.

Ellers bringes stadig nye shiny-shiny gadgets fram og kvalitetsvurderes med bilder og med muligheter for tilbakemelidinger og kommentarer. Kan bli bra den siten der!

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det her?
    Hvilke komponenter har du endt opp med i denne omgang?

Vil gjerne tipse om nettstedet HeadRoom: Stereo Headphones, Amps & DACs, Wireless, Noise Canceling, Ear Canal, Earbud, Audio Cables & Accessories.

Jeg ser selv på jakt etter et par high end-hodetelefoner nå.
    De skal brukes på en Peachtree Nova som kobles digitalt med en Sonos ZP90.

Jeg har ikke plukket ut noen kandidater enda, for først skal jeg tråle forumet

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok et par AKG K 701 på meg.
    Disse går for 1995kr i hvit utførelse hos Soundgarden.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er disse et godt/bedre alternativ enn Senneheiser HD650? Har sett litt forskjellige erfaringer om K701, men lite dårlig om HD650, vanskelig å vite uten å ha hørt alle, og det er vanskelig å får tilgang til alle alternativer som finnes
    De er minst like gode. Ved å se på headfi.org kan en få et inntrykk av hodetelefoner og interessen for det.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er disse et godt/bedre alternativ enn Senneheiser HD650? Har sett litt forskjellige erfaringer om K701, men lite dårlig om HD650, vanskelig å vite uten å ha hørt alle, og det er vanskelig å får tilgang til alle alternativer som finnes
    Har ikkje sammenlignet med HD650, men er sjølv veldig fornøyd med mitt K701 sett. Bruker det for tiden på gitarforsterker. det gir klokkeklar lyd og henger med på det som er av detaljer.
    Har også bukt det på flac avspilling med veldig godt resultat. kjøpte på cdon.com sitt tilbud, og det var verdt pengene.

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Det blir nok et par AKG K 701 på meg.
    Disse går for 1995kr i hvit utførelse hos Soundgarden.
    Du vil ikke angre Har dem selv og er kjempefornøyd! Multicom selger dem forresten for 1696,- LINK

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville absolutt tatt meg en lytterunde om du har mulighet for det. Spriket i lydsignaturer og egenskaper er ganske stort....

Det er til syvende og siste dine ører som bør avgjøre, uansett hva folk mener og synes.
    Selv endte jeg opp med Denon D5000. Utifra mine preferanser er de aldeles perfekt, selv om det er en hodetlf. som blir betegnet som mer farget enn mange andre. Ørene mine holdt ikke ut med AKG K701 og Sennheiser HD650 og flere andre. Så igjen, vil absolutt presisere at du må få lyttet til de aktuelle kandidatene om du har mulighet til det.

Du er ikke nødt å bruke en formue på DAC og hodetlf. Kan på det varmeste anbefale deg ASUS Xonar Essence STX lydkortet med dedikert hodetlfutgang. Sammenliknet det med Musical Fidelity hos meg selv sammen med AKG K701, Denon D2000 og Beyerdynamic DT990. ASUS kortet tok dessverre rotta på MF'en, og den blir visst ansett som et veldig kapabelt kjøpt til 4000,-. Tror absolutt det kortet kan dra fra veldig mange gode sider fra både D7000 og T1 eller HD800. Forseggjort konstruksjon med veldig høy komponentkvalitet. Svei godt for min del, men på sett og vis positivt også.

Går selv og vurderer D7000 og T1, virker til å være veldig vellydende hodetlf, med et tilsynelatende godt bunndrag, noe som for meg er ekstremt viktig. Lytting vil vise

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, hver sin smak. Og noen har mange smaker. For meg er K701 et supplement til HD650, ikke et alternativ i betydningen substitutt. Og begge er supplementer til Audio-Technica ATH-AD700. Jeg liker å kunne variere lytteopplevelsen. I tillegg til disse tre har jeg Sennheiser HD555, men de brukes kun til gaming foreløpig.

Det finnes ikke ett par hodetelefoner som frelser alle, på samme måte som ikke ett par høyttalere er best i verden heller. Har du mulighet, kjøp flere. Og eventuelt selg de du bruker minst (jeg har solgt AKG K1271mkii og Beyerdynamic DT770 Pro/80).

Per i dag drives hodetelefonene av Burson Audio HA160D, mens min "gamle" Audio-gd Compass brukes til gaming (optisk kabel fra PS3).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig Hellnoob, men grunnen til at jeg solgte de jeg hadde var rett og slett fordi de ikke ble brukt. samt at jeg ønsker å gå opp ett hakk etterhvert (hvis det er lydmessig er verdt det).

Jeg er fullt med på flere hodetelefoner slik at man kan variere lytteopplevelsen etter bruksområde, sjanger osv. Det var grunnen til at jeg kjøpte de jeg kjøpte iutgangspunktet - og det at det er gøy å prøve ulike produkter.

Jeg endte opp med å stort sett bruke D5000 og bestemte meg da for å selge de jeg hadde (K701, 242HD, SR325is, HD650, DT990).

Poenget mitt ovenfor er at det ikke er nødvendig å bruke en formue for å oppnå god lyd, og om man handler riktig kan man får riktig gode produkter til prisen, men dette kommer da igjen meget an på hvilke preferanser som er ho hver enkelt.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •