får ikke signal noen ganger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

får ikke signal noen ganger

Har en yamaha rx-v663 receiver, panasonic dpm-80 blu ray spiller og en eldre lg 42lc3r tv.

Problemet mitt er at jeg mister signalet hele tiden. Har koblet blu ray spilleren til receiveren og fra receiveren til tv. Hdmi blinker rødt på receiveren, forsvinner en god stund og kommer tilbake igjen. Kan sikkert vente i 5 min eller mer før jeg i det hele tatt får noe bilde. Noen som har hatt samme problem? Jeg finner ikke ut av det, og begynner å bli forbannet på hele greia. Har prøvd 3 forskjellige hdmi kabler uten forandring.

Noen ganger kommer bildet med en gang, men det er svært sjeldent, er vel nesten større sjangs for å se elefantene fly forbi vinduet

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å slå av HDMI kontroll på alle enheter. Tvn kan være problemet siden den har en eldre HDMI gen antagelig 1.1. reciver og BD har 1.3. og dette kan skape "hand shake" problemer. Kabler vil ikke hjelpe her desverre. Det kan hjelpe å slå av/på komponenter i bestemt rekkefølge. Sett BD til 720P på alle bilde kilder og på "trough på reciver ta all skalering i TV.

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg tror også at det er tvn som er problemet her. har fulgt rådene dine, men stopper litt opp der jeg skal sette receiveren til trough? hvordan gjør man det?

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som kan svare meg på dette? jeg har lest litt i bruksanvisningenen, men finner ikke noe ut der heller..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sikkert Yamaha har denne funksjonen "trough" men Pio har det ihvertfall. Kan du velge og du vil skalere bilde via HDMI? Isåfall slå av denne funksjonen. Prøv å se om du kan kun sende bilde gjennom reciver uten å hente ut lyd via HDMI å se hva som skjer da.

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det vet jeg ikke, vet ikke helt hvor jeg skal lete i menyene på receiveren heller. rotet litt rundt igår. eneste jeg fant med bilde er når jeg går inn på
    manual setup - option menu - video set:video conv der kan jeg velge på eller av. men det er vel noe oppskaleringsgreier..

prøvd på det med å kun sende bilde gjennom receiver, men er det samme. misater signalet hele tiden.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    663'en har ikke oppskalering. Den sender bare gjennom. Jeg har hatt litt av dette problemet med min Samsung BD-P1580. Aldri med LG BDP370'en jeg bruker til daglig som nå dessverre er på verksted.

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå prøvd å koble blu ray spiller rett til tvn. Og bilde kom med en gang. Kan det være at det er receiveren som tuller det til?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten og starte en kabel debatt...

Har du prøvd et bytte av hdmi kabelen ? Jeg hadde selv problemer med at bilde "skurret" og ramlet bort. (dette hadde ingen ting med pris å gjøre, jeg bytta fra en middelskabel til en billig sak).

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Togr; Har prøvd 3 forskjellige hdmi kabler uten forandring.
    Fint å lese innholdet til trådstarter....

Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Uten og starte en kabel debatt...

Har du prøvd et bytte av hdmi kabelen ? Jeg hadde selv problemer med at bilde "skurret" og ramlet bort. (dette hadde ingen ting med pris å gjøre, jeg bytta fra en middelskabel til en billig sak).

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av togr
    Har nå prøvd å koble blu ray spiller rett til tvn. Og bilde kom med en gang. Kan det være at det er receiveren som tuller det til?
    Hvor lang er kabel fra spiller til reciver ?

tyder på hanshake problem.
    Rekkefølge du slår på som tidligere nevnt kan hjelpe
    kort kabel fra spiller til reciver , bruke high speed kabel kan hjelpe eller bruker du standard kabel så ha den kortest mulig 1 meter/1.5 meter
    hdmi inngang kan være deffekt/problem reciver........reciveren har 2 innganger så prøv den andre å husk akiviser endring i reciver (om du behøver les manual9

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelen er vel rundt 1,5 m fra spiller til receiver. Skal prøve litt mer i morgen med den rekkefølgen (av og på)
    Skal også prøve den andre hdmi inngangen på receiver.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Fint å lese innholdet til trådstarter....
    Hehe, slik kan det gå etter en lang kveld på jobb... Sorry

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå prøvd å forandre litt på rekkefølgen (kompnenter av og på) uten noen forandring. Har også prøvd hdmi inngang 2 med samme resultat.

Kan det også ha noe med filmene å gjøre?

Satte meg ned for å se transporter 3 igår. Bilde kom på skjermen etter 2-3 minutter, ser igjennom trailerene som blir vist før filmen. Når de er ferdige begynner spilleren å loade film og ingen signal igjen. Endte med at jeg satte på en annen film.

Jeg har også en xbox 360 koblet til receiveren, har prøvd 360 på begge hdmi inngangen på receiver og bilde kommer med en gang. da kan jeg vel utelukke at det er noe galt med hdmi på receiver?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pass på at firmware er oppdatert i BD spiller.
    Kjente problem kan ha blitt rettet med ny om du har en eldre/aldri fornyet firmware

Oppdater med nettverkskabel eller last ned firmware på din pc-brenn til cd-r

DMP-BD60 Firmware Download (Europe/UK/CIS) | Blu-ray Disc Player | Digital AV | Consumer Products | Support | Panasonic Global

din tv--bd spiller
    Du har en hd ready tv
    støtter 720p og 1080i .......om den støtter 1080p og 1080p 24 ?
    Ofte er det to innstillinger for HDMI video ut fra bd spiller
    1: for spillerens meny , ekstramatteriale på BD film , DVD film......altså SD video....å med en HD ready setter du disse signalene ut fra BD spiller som enten 720p eller 1080i
    (HDMI out innstilling)

2: BD disc avspilling
    Her kommer det på hva din tv takler.
    takler den bare 720p og 1080i inn så setter du det for bd visning i spilleren
    takler tv 1080p inn selv om den bare viser det som 720 (768 ) så setter du det i BD spiller....det samme om yv takler 1080 24 inn for da setter du det for BD visning i spiller
    (BD video out innstilling)

video conv ...av eller på
    Dette er om reciveren skal scalere inngående signal til utgående oppløsning.
    Som Gurba skriver scalerer ikke reciveren din HDMI signal
    (720p 1080i , 1080p , 1080 24)
    men pass through videosignal
    Antakeligvis scalerer den ikke HDMI signal i det hele tatt men om den gjør det er det vel bare 576i
    Om du onsker å sette noe på conv av/på så sett av
    Spilleren scalerer bla andre former for video tilkopling (kanskje component osv)

HDMI
    De fleste som har slike problem eller lignende ditt problem skyldes HDMI kabelen / kablene.
    Ja du har prøvd 3 stk men andre har også prøvd 3 stk å alikevel fått feil så forsøk med 3 stk HDMI behøver ikke være garantert resultat.
    Noen kabler som selges kan være fake kabler , underdimmensjonert , dårlig eller ingen skjerming , feilmerket å klarer mindre enn spesifikasjoner tilsier , brudd/skader på kabel inni , takler x antall meter dårligere enn den er merket som.
    Man har også komponenter som sender svakere HDMI signal ut enn andre.

Er usikker på om Yamaha reciver Hdmi blinker rødt om den også kan blinke pga utgangen , kabel ut og hdmi motak tv
    Det vil si om påvirkninger å ditt problem kan ligge i avstand og type kabel brukt ut fra spiller til tv også.
    Er det HDMI passthrough vil jeg tro totallengde hdmi bd spiller---> hdmi reciver--hdmi ---> reciver tv og kabelvalg kan avgjøre om man får problem signal.

Er det så at reciver passthrough men alikevel har repeater (forsterker signalet ut) er det mulig at signal forsterkes svakt (innenfor godkjent men alikevel svakt) som gjør at lengde kabel reciver--->tv , kvalitet HDMI kabel kan bli signalfeil.

Du kar jo testet ut fra spiller å rett til tv med hell.
    Dette betyr jo at signal ut bd spiller , hanshake spiller--->tv , valg av kabel og ut fra lengde/type takler dette
    men
    som nevnt ovenfor som totale kabellengder , type , innstillinger osv kan problem skje.
    Du kan også da ha hanshake spiller reciver problem (mest sansynlig kabel som gjør om firmware er oppdatert å det alikevel ikke fungerer)
    Du kan ha et Handsake problem reciver---> tv
    (leser man på nettet er det ikke vanlig med yamaha 663 hanshake problem eller med din tv .....sånn sammarbeidmessig ved bra signaloverføring HDMI)
    har du testet med ulike innganger tv ? (om du har flere HDMI innganger å da aktivere den inngangen du velger)

Som en garanti for HDMI kabel bør man kjøpe HDMI high speed kabel
    HDMI 1.3 for det er vel det du ønsker for å få bitstream HD lyd til reciver
    (denne er merket kategori 2 å har vel 10,2 Gbps eller noe)
    Pakkning , beskrivelsee , medfølgende sertifikater osv bør da vise til at det virkelig er High Speed.......man kan selvsagt bli lurt til dårlig/feil kabel alikevel men for alle del kjøp aldri noe som ikke er merket)
    Kablene er selvsagt overkill i forhold til et bd signal men de er normalt bra skjermet , har større ledere innvendig ledning å er beregnet for feilfri , transport å også på flere meter)
    Pris er ikke forskjell på god / dårlig men det at den er produsert riktig.
    (alternativ er HDMI 1.4 kabler som er nyeste HDMI versjonen.....å da selvsagt high speed å dropp kjøp av standard kabel)

Jeg sier ikke at du har 3 dårlige HDMI kabler men har du feks kjøpt fake kabler (uten å vite det) eller kjøpt HDMI 1.3 kategori 1 kabel /kabler kan dette være årsak til overføringsproblem
    feks: Du kan ha 1 bra og to dårlige som da ved bruk av 2 kabler ikke gir deg riktig signal
    (overføringsproblem er pixelfeil , hanshakefeil , bilde hakker , striper , lyd hakker , ikke fungerer osv)

ut fra kablene du har i dag
    prøv å bytt plass på den før og etter reciver , prøv kombinasjoner ut av dine 3 kabler , får du lånt en eller 2 hdmi high speed kabler av ok kvalitet så prøv det

Ja det er forskjell på BD filmer og hastighet som overføres over HDMI.
    Enkelte filmer kan gå dårlig om det blir ett eller annet HDMI hastighet/overføring som begrenser
    (feks filmen avatar som noen har problem med ....noen pga firmware , noen pga at filmen har høy/høyere bitrate overføring enn andre)
    Det er også flere bd filmer som krever høy hastighetsoverføring/høyere enn andre

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kom over denne kabelen DealExtreme: $7.85 Gold Plated 1080P HDMI V1.3 M-M Shielded Connection Cable (1.8M-Length)

tror dere denne er grei, eller burde jeg gå forr en bedre kabel?

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sjekk her

Sjekk på ledning.no istedet. Helt kurrante HDMI kabler (syns jeg).
    + kjapp og rimelig frakt. (29,-)

Sitat Opprinnelig postet av togr
    kom over denne kabelen DealExtreme: $7.85 Gold Plated 1080P HDMI V1.3 M-M Shielded Connection Cable (1.8M-Length)

tror dere denne er grei, eller burde jeg gå forr en bedre kabel?

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har kikket litt. Men står ikke noe på den siden der at det er hdmi high speed Category 2... Noen andre som vet hvor man får tak i kabler til en grei pris?

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har PS3, samme reciever og billigste sort HDMI fra Elkjøp, og har aldri vært borti lignende problemer. Nå har riktignok ikke jeg en TV men CRT PJ i andre enden, men det kan jo tenkes at Yamahaen din er lagd på en mandag og ikke er helt 100%.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •