Nybegynner vil komme i gang

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nybegynner vil komme i gang

Hei,

Jeg har lyst til å kjøpe meg forsterker og høyttalere slik at jeg kan få litt ordentlig lyd i huset.

Er ikke ute etter surround. Tenkte mer mot stereo da det hovedsaklig skal brukes til musikk. Er det egentlig noen forskjell på surround- og stereo-forsterker, bortsett fra antall høytalere?

Kunne godt tenke meg noen tips til hvor jeg skal se etter forsterker og høytalere.
    Jeg har ikke lyst til å legge all verden i det. Jeg får heller oppgradere senere.

Jeg oppgir ikke noe budsjett med vilje, da jeg gjerne vil se hva slags forslag dere kan komme med når jeg sier "billig". Så får jeg komme tilbake til budsjett etterhvert. Er det kanskje bruktmarkedet jeg må ta til takke med?

Håper noen kan hjelpe en forvirret sjel i det store havet av HiFi-produkter. :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til AvForum.

Er du på jakt etter gulvstående eller stativhøyttalere?

Hva slags musikk hører du på?

Skal oppsettet være WAF-vennlig?

Her får du mye for pengene:Surround.no

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, velkommen!
    Musikksmak kan ofte være en pekepinn på hvilken vei du skal gå?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags høyttalere jeg er ute etter har jeg ikke tenkt over. Hva er fordelene/ulempene med de forskjellige?

Jeg hører på mye forskjellig. Mye rock/pop, electro og house. Type Mark Knopfler, Bruce Springsteen, Muse, Röyksopp, Deadmau5, Daft Punk, Faithless, Justice, Spencer & Hill, Calvin Harris, Jean Michel Jarre osv.
    Altså veldig mye forskjellig.

Hvordan slår dette ut på mine valg?

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville sagt noe rundt klipsch - jbl til den musikksmaken der. Electro, house og daft punk type musikk synes jeg er veldig bra på klipsch. Mens Jbl er litt mer internasjonal og tar et bredere grep over din musikksmak. Se Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9! og Soundgarden for klipsch og jbl

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billig er et veldig vidt begrep, og gir nesten ingen mening. Alle har ulike oppfatninger om hva som er billig. Så du må nesten gi et budsjett. Om det er 10-30.000-, gjør det ingenting. Men du får som oftest anbefalinger som ligger opp mot max, og gjerne over

Jeg ville kanskje prøvd noe fra XTZ. Class A100 D3 stereoforsterker, 99.26 eller 99.36 som fronter. Så kan du jo kjøre på med en sub fra XTZ senere, om du ønsker ekstra trøkk i bunn.

XTZ-PRODUKTER | Surround.no - Høyttaler spesialisten (kan nok spare litt på å kjøpe i fra Sverige)

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Walentin
    Hva slags høyttalere jeg er ute etter har jeg ikke tenkt over. Hva er fordelene/ulempene med de forskjellige?

Jeg hører på mye forskjellig. Mye rock/pop, electro og house. Type Mark Knopfler, Bruce Springsteen, Muse, Röyksopp, Deadmau5, Daft Punk, Faithless, Justice, Spencer & Hill, Calvin Harris, Jean Michel Jarre osv.
    Altså veldig mye forskjellig.

Hvordan slår dette ut på mine valg?
    Det er jo ett veldig spenn musikkmessig...
    Fra Mark knopfler som bruker akustiske elementer i musikken sin til Muse og Daft Punk. Men felles her er mye dynamikk, så ville gått for noe som gjerne har disse elementene og vil tro at du også spiller høyt?

Yamaha AX 496 forsterker ogYamaha CDX 496 CD spiller - FINN Torget kan godt matches med litt kjølige ht'er med endel dynamikk
    Hi-Fi NAD CD-Spiller til salgs - FINN Torget
    Marantz PM7000, . BILLIG! - FINN Torget endel varme her så her kan du matche med feks Klipsch, Monitor audio, JMLab.

denne kan bli litt strømsvak, men kvalitetskomponenter så matche den med feks. NAD-spilleren så kan det lukte fugl av dette! Det er pre out, så kan du alltids koble til sub senere. Creek A50i forsterker + Epos ELS-3 høytalere - FINN Torget

Talk Electronics Forsterker og CD-spiller - FINN Torget relativt ukjent merke, men match det med B&W, Vienna acoustics eller andre med en varm klang...

B & W 704 og B & W lcr 600 S3 til salgs - FINN Torget

Selvbygde høyttalere selges - FINN Torget

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •