5.1 eller 5.0

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: 5.1 eller 5.0

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

5.1 eller 5.0

Jeg lurer på hvilke Stativ høytalere jeg skal kjøpe, jeg bor i 2 etg og all bass forplanter seg. så det jeg også tenker på er jo at man må ha noen høytaler med litt bass i slik at man ikke trenge aktiv sub. noen forslag til hva jeg kan kjøpe. har et budsjett på 10 000 kr.

Newcomer espen_rud sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henjo84
    Jeg lurer på hvilke Stativ høytalere jeg skal kjøpe, jeg bor i 2 etg og all bass forplanter seg. så det jeg også tenker på er jo at man må ha noen høytaler med litt bass i slik at man ikke trenge aktiv sub. noen forslag til hva jeg kan kjøpe. har et budsjett på 10 000 kr.
    b&w 685 forran, b&w 686 bak og b&w htm62 i senter.
    et sikkelig bra oppsett for 11.500

litt over, men er verdt det

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å spare inn litt penger kan du heller kjøpe et brukt par med 601s3 eller 602s3 som bakhøyttalere til samme pakke. Det er overraskende god bass i 685 hvertfall, hvis de får nok av krefter.

Ellers skal jo stativhøyttalerne til Klipsch ha en del bass.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henjo84
    Vet du skrev stativ, men hvis du skal gå for uten sub, så kanskje du skulle vurdert dette: dali concept 6, senter og 1. Blir ca 8 500 .. Da har du litt til stativer og kabler også

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lsound har kjekke surrerundt pakker til ok pris. Flere som er fornøyd med disse.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm... noe klikka så ble dobbelpost

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok litt større fronter må til hvis du ikke skal ha sub. Selv om mange stativhøyttalere har bass nok til det meste av musikk så er det noe helt annet med bassen på film.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv 685 som fronthøytalere og en xtz 10" sub. (Har også surroundhøytalere som for tiden ikke er tilkoblet) På film gjør høytalerne en så god jobb at mens jeg ser film, så "glemmer" jeg om suben ikke er slått på. Rommet er ca 5x4 meter.

Når jeg spiller musikk derimot, hender det at det blir litt spinkelt uten sub, men det er sjelden.

Hørte noen sa at b&w686 hadde bassporten bak, noe som medfører at de trenger å stå et stykke ut fra bakveggen om disse vurderes. 685 derimot har bassporten fremme og kan derfor plasseres helt inntil veggen de står mot. Med andre en meget god grunn til å velge 685.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jovisk
    Jeg har selv 685 som fronthøytalere og en xtz 10" sub. (Har også surroundhøytalere som for tiden ikke er tilkoblet) På film gjør høytalerne en så god jobb at mens jeg ser film, så "glemmer" jeg om suben ikke er slått på. Rommet er ca 5x4 meter.

Når jeg spiller musikk derimot, hender det at det blir litt spinkelt uten sub, men det er sjelden.

Hørte noen sa at b&w686 hadde bassporten bak, noe som medfører at de trenger å stå et stykke ut fra bakveggen om disse vurderes. 685 derimot har bassporten fremme og kan derfor plasseres helt inntil veggen de står mot. Med andre en meget god grunn til å velge 685.
    Da gjør ikke XTZ'en mye av seg. Jeg har vanskelig for å tro at 2x6,5" kan erstatte en kalibrert sub. Jeg har 8x6" og jeg hører om sub'ene ikke er med på film. Det er ofte at jeg spiller musikk uten sub, men film uten blir tamt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Da gjør ikke XTZ'en mye av seg. Jeg har vanskelig for å tro at 2x6,5" kan erstatte en kalibrert sub. Jeg har 8x6" og jeg hører om sub'ene ikke er med på film. Det er ofte at jeg spiller musikk uten sub, men film uten blir tamt.
    Jeg har (etter råd fra en lydtekniker) skudd ned lyden på subben, slik at den såvidt høres på musikk. Er den for høy dominerer den for mye og mange detaljer kan gå tapt. I begynnelsen synes jeg det var litt kjipt med slankere bass, men det er en vanesak.

Når jeg er på kino er det en ting som ofte irriterer meg, og det er for mye bass. Det virker som om mange tror at "god lyd"="mye bass". Jeg tilhører ikke den kategorien.

Men hver sin smak, som sagt synes jeg 685-ene leverer.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter autokorrigering fra receiver så skal nivået på sub være tilpasset nivået til de andre kanalene. Da får du lyden slik den er laget av lydteknikerne som var med å lage filmen. LFE-sporet på en film gå veldig mye dypere enn det 685'ene klarer å gjengi. Ofte under 20hz. Har du ikke sub da så mister du mye av lydsporet, men det er jo en smakssak om man vil høre hele lydsporet eller bare den øverste delen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •