Nye hodetelefoner, ca 1500kr (film, spill, musikk)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye hodetelefoner, ca 1500kr (film, spill, musikk)

Hei.
    Jakter på nye hodetelefoner, en erstatter for Sony MDR-XD300. Ganske fornøyd med dem, men kan alltids bli mer fornøyd

Hovedsakelig bruk:
    Ps3 spill og film på bluray
    TV-serier og film i mkv-format (720p bilde og DD.5.1 eller DTS).
    pc-spill
    noe musikk.
    (i prioritert rekkefølge)

Oppsett: PS3 med HDMI til forsterker
    PC med digital coax til forsterker. Integrert lydkort, ingen planer for øyeblikket å oppgradere.
    Forsterker: Onkyo TX SR606
    Musikk er mindre prioritert da jeg bruker B&W-høytalere til slikt. Kan hende jeg kommer til å spille noe musikk på dem, da med min lille Sony NWZ S618 mp3-spiller. Mp3 i 224-320Kbit

Er Beyerdynamic DT770pro et brukbart alternativ, eller finnes det nå et bedre alternativ? Best mulig ytelse/kvalitet for ikke absurd mye penger...

Newcomer Norman sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Dette bør være midt i blinken for deg og vel til en god pris:

Beyerdynamic DT 770 Pro 80 OHM 5 - 35,000 Hz, 80ohm, 96dB, lukker 18dB - Beyerdynamic - Prolyd

vh Norman

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, var ikke særlig respons på denne tråden. Kanskje alle er enige med at de er noe av det bedre man får til 1500kr.
    Jaja, da er det vel bare å bestille da. Må bare tenke meg om bittelitt til først

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, Beyerne er lukket med god lydisolasjon begge veier. Leverer med trøkk i bunnen. Skal ikke snakke deg fra å anskaffe deg dem, men kjøp 32 Ohms-utgaven da, mtp. avspilling på Mp3-spiller.

Jeg har hørt proffe spillere mene godt om Audio-Technica ATH-AD700 fordi de har et så stort og detaljert lydrom. Det ble sagt noe sånt som: "Man kan høre fienden snike på andre siden av hjørnet". Finner ikke linken nå. De "mangler noe" i bassregistret og er åpne. Er veldig musikalske og lekker mye lyd ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens vi først er inne på 32 vs. 80ohms motstand på hodetelefonene; Er det noe forskjell lydmessig? Bortsett fra at 80ohms-utgaven kan bli litt tunge å drifte for mp3-spillere og ikke klare å levere høy lyd...
    Er det en ulempe forbundet med lav motstand? Isåfall, hvorfor produseres de med 80-250ohm motstand i det hele tatt? Relativt neewbee på dette området, så opplys meg
    Kan informere om at de hovedsakelig vil holdes hjemme koblet til forsterkeren, eller kanskje pc'n lydkortutgang.

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio Techinca ATH-M50, hands down! Lukkede, oppløst, detaljert. God dybde i bassen, silkemyk diskant. 32 Ohm, fungerer fint på MP3 spillere.

NEW Audio Technica ATH-M50s Headphones AT ATH-M50 s M50 - eBay (item 370390628939 end time Jul-02-10 10:27:09 PDT)

Ta best offer og skriv inn $90 så får du de til den prisen. Røverkjøp. Går god for selger, bestilte de derfra selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant med Audio Technica. Eneste som er synd er $34 i porto og 25% moms og 110kr til Posten i fortollingsgebyr. Ødelegger en ellers meget perfekt pris. Men selv med alle gebyrene havner de på rundt 1100kr, ikke altfor ille pris.

Så du mener de er verdt prisen, og å foretrekke fremfor DT770pro?

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av newman221
    Mens vi først er inne på 32 vs. 80ohms motstand på hodetelefonene; Er det noe forskjell lydmessig? Bortsett fra at 80ohms-utgaven kan bli litt tunge å drifte for mp3-spillere og ikke klare å levere høy lyd...
    Er det en ulempe forbundet med lav motstand? Isåfall, hvorfor produseres de med 80-250ohm motstand i det hele tatt? Relativt neewbee på dette området, så opplys meg
    Kan informere om at de hovedsakelig vil holdes hjemme koblet til forsterkeren, eller kanskje pc'n lydkortutgang.
    Du hører ikke forskjell på 32 og 80ohms versjonene. Fra 32 til 250 ohm hører du nok litt forskjell. Bedre definert bass og litt bedre lyd over hele spekteret vil jeg nok tro. Kjøper du 80 ohms versjonen eller 250 ohms versjonen må du nok regne med å kjøpe en hodetelefonforsterker for å få det beste ut av dem.

Har selv 32 ohms versjonen av DT770 og er veldig fornøyd med dem. Fantastisk lydkvalitet til prisen; Absolutt verdt pengene. Forskjellene mellom 80 ohms versjonen og 32 ohms versjonene er så marginale at du ikke kommer til å legge merke til ved hverdagslig lytting. Siden du skal bruke dem til et lydkort på PCen bør du nok kjøpe 32 ohms versjonen. Koblet til et lydkort på en PC vil du få bedre lyd fra 32 ohms versjonen vs 8 ohm.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av newman221
    Interessant med Audio Technica. Eneste som er synd er $34 i porto og 25% moms og 110kr til Posten i fortollingsgebyr. Ødelegger en ellers meget perfekt pris. Men selv med alle gebyrene havner de på rundt 1100kr, ikke altfor ille pris.

Så du mener de er verdt prisen, og å foretrekke fremfor DT770pro?
    Be om å få nedsatt verdi på forsendelsen hvis du bestiller fra US (det gjorde en jeg kjenner )
    Jeg har også bestilt fra brianf. 100% fornøyd.

Men DT770Pro er en bedre hodetelefon enn M50. Spesielt bra til spill pga. bredere stereobilde enn M50.
    DT770Pro er forholdsvis gunstig priset her i forhold til US (ligger på ca. $200).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, da var det avgjort og bestilling sendt. Går for Beyerdynamic denne gang. Etter å ha vært gjennom diverse merker som Sony, Sennheiser og Koss i det lavere prissegmentet siste årene, blir det endelig skikkelig vare, også rundt ørene.
    Istedet for å kjøpe nytt, være misfornøyd, kjøpe enda nyere må dette være en økonomisk investering som gir avkastning over tid, hehe. Håper jeg blir fornøyd. Valgte 32ohms utgaven, da det ikke virker som det er særlig lydforskjell mellom 32 og 80-utgaven, så er jeg garantert at det virker på mp3spillere og pc-lydkort.

Takk for all hjelp og alle råd. 2 dager til nå, så kan jeg kose meg med skikkelig lyd!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •