Problemer med å koble opp Squeezebox Radio mot wlan

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med å koble opp Squeezebox Radio mot wlan

Har kjøpt meg en Squeezebox Radio som jeg sliter med å koble opp mot den trådløse routeren. Situasjonen er som følger:
    Passordet til routeren er F.7XLU8. Jeg finner nettverket på Radioen, men når jeg skal taste passordet så kan jeg bare bruke A-G og 0-9 men ikke tegn og videre i alfabetet. Jeg har prøvd å konvertere passordet fra ASCII til HEX men får ikke nok tall til at det er et gyldig WEP-passord.
    Jeg leier en leilighet hvor jeg er koblet opp til huseiers router som jeg ikke har tilgang til slik at jeg får byttet til et passord som jeg får tastet inn på Radioen.
    Hva gjør jeg nå for å "knekke koden"?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Duet har support for alle tegn så du får bare prøve igjen. Evt. ta strømmen fra den og prøv på nytt.
    Jeg hadde min SB3 koblet fra en stund, jeg har wpa passord, men ifølge displayet til SB3 mente den jeg hadde en annen type så tegnene kom ikke opp på displayet, husker ikke helt hva jeg gjorde, men jeg mener jeg koblet passord ut på routeren, lod SB3 koble seg til, satte igjen passord på routeren og da gik det, jeg kunne da trykke inn passordet.....

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva hjelper det om Duet støtter alle tegn når jeg bruker Radio?
    Jeg må få kryptert passordet på en måte, det skal da ikke være nødvendig å måtte sette opp hele routeren på ny for at man skal få litt musikk i Radioen.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Misforstår jeg da?
    Tror Duetten du har èn form for passord på routeren mens du faktisk har en annen type, og du kan ikke få de rette tallene opp på displayet slik at du kan trykke inn koden på routeren? Det var dette jeg trodde var problemet.
    For å høre radio må den være tilkoblet internet, via routeren, og er der passord på routeren må du under innstallering trykke inn dette passordet, da kobler den seg til.
    Som jeg sagde viste min også feil type (f.eks. den viser det er en WEP kode når det faktisk er en WPA kode der er på routeren) og jeg kunne ikke finde tallene jeg trengte selvfølgelig.
    Akkurat hvordan innstalleringen av en Squeezebox Radio er vet jeg ikke men jeg formoder det er samme som for en SB3. Kanskje du kan søke litt på Slim Devices forum og se om andre har samme problem...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at det er passordet som er problemet?

Squeezebox støtter bare nettverk med den gamle 802.11g-standarden. De fleste bruker vel idag den mye raskere n-standarden på datanettverk. Skal du da koble opp en Squeezebox, må du enten ha en router som støtter g og n samtidig (= dyr ruter), eller sette ned hastigheten på hele nettverket. I begge tilfeller må det gjøres innstillinger i routeren før du får koblet Squeezebox'en til.

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var faktisk så enkelt at passordet jeg hadde fått oppgitt var feil Er i gang nå, men har fortsatt litt startvansker. Jeg har kjøpt to stk Radio og skal ha den ene på bad og den andre på kjøkken. Når jeg går i innstillingene så gir jeg den ene navnet "bad", men når jeg deretter tar den andre å vil kalle den "kjøkken" så skiftes automatisk navnet på den første fra "bad" til "kjøkken" også? De har fått hver sin unike IP, men jeg klarer ikke å kalle dem for det jeg vil. Jeg klarer heller ikke å samkjøre dem slik at de spiller på likt via Squeezebox Server på PCen. Må jeg har en Duet i tillegg for å få dette til?

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låner tråden og skyter inn et par spørsmål selv bror

1. Hvis jeg velger Facebook newsfeed som visning under avspilling kommer bare bilder. Velger jeg Facebook photos kommer også bilder (naturligvis).. Er det en løsning på dette?

2. Hvorfor vil ikke spilleren vise kanalbilder under avspilling? De dukker sporadisk opp i det jeg kobler til kanalen men forsvinner. Finner ikke noe alternativ som passer for visning av slike bilder konstant.. tips?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •