Bose Lifestyle

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bose Lifestyle

Jeg har planer om å handle meg Bose Lifestyle anlegg,
    men er litt forvirret på hva forskjellene er på de ulike versjonene,
    har lest litt på eldre tråder her inne, men då har jeg blitt enda
    mere forvirret for de har vist begynt med nye model nummre....

V20
    V30
    V25
    V35

Har forstått det slik at det er disse som gjelder nå?

Hadde satt kjempe masse pris på om noen hadde hatt mulighet å kommet
    med litt kunnskap

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg er 100% sikker, vil jeg tro at 35 og 25 er etterfølgerne til 30 og 20.
    HER kan du se forskjellen på de forskjellige anleggene som er på markedet pdd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill!

Har de ikke Blue-ray på noen versjoner?

Ser ut som det stemmer det du sier med at 35 og 25 er tatt over for 20 og 30.
    Forskjellen på 25 og 35 er at høytalerne skal være bedre?
    men hvordan er det med 38 og 48, jeg ser de har mulighet for opptak av musikk,
    er det noe mere ? er det samme høytalerne på 48 og 35 foreksempel?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høytalerne er de samme i 35 og 48 serien. Du kan ta opp CD og legge på harddisk på 48 bla. Men bose har IKKE støtte for HD lyd jeg synes det er skammelig i denne pris klassen!

Annleggene spiller bra iforhold til størrelse men er ganske enkelt å sette opp reciver med sat+sub som spiller bedre til samme pris men høytalerne blir litt større.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår, problem / utfordringen er at jeg har en samboer som i utgangspunktet er mott noe form for anlegg, så jeg må prøve å få det så usynelig som mulig.
    Er derfor jeg har tenkt endel på Bose.

Vist ikke går for bose så blir det nok bare Stereo,
    Har aldri hatt surround så det hadde vert kjekt å fått testet det også...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor store høytalere kan WAF tilalte? Kef sine EGG 2005/3005 gir mye for penga! Ja de er del større men spiller bra!

Ellers har både Mirage, HK, Jamo m.fl sat sub systemer som gir mye for penga.

Selv har jeg Mirage og liker måten de sprer lyden på men dette er en smaksak. Bose bruker litt av de samme med de vribare sat på 35 og 48.

Ett sett som er smått og helt klart har sine begrensinger er dette: Elkjøp - Mirage 5.1 Hjemmekinopakke

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey,

Men 20 og 30 er de noe dårlige enn oppfølgerne?
    tenker på å eventuelt kjøpe brukt...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Bose bruker de samme høytalerne. Den største forskjell jeg ser utfra PDF er Ipod dock inkl i 25/35 og egen skjerm på fjernkontroll.

Ville isåfall gått for V30. V20 gikk til 12995 på Elkjøp.no for ikke lenge siden så vet du prisen på brukt som blir ca 50-70% av ny pris.

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Focal har en serie som jeg mener har enda mer WAF en bose. =)

I sort pianolakk og den har et fancy navn: Dome. =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem levere Dome i norge ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er Hi-Fi Huset som lever focal. Her er link til produsent. Focal JMlab enceintes acoustiques haute fidélité haut-parleurs voiture audiomobile Car audio tuning Et tips til Sambo er å vise henne større høytalere også gå nedover så kanskje du får vanlige sat.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Det er Hi-Fi Huset som lever focal. Her er link til produsent. Focal JMlab enceintes acoustiques haute fidélité haut-parleurs voiture audiomobile Car audio tuning Et tips til Sambo er å vise henne større høytalere også gå nedover så kanskje du får vanlige sat.
    hehe
    Liker litt tanken selv med nesten usynelige høyttalere så det er ikke bare hun

takk for link sjekke ut nå.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt fra bose på gang?
    Sålangt i Mannheim har jeg kunn klart å lokalisere en Loewe, en Bose og en Saturn butikk og selvom jeg ikke er noen bose fan så måtte jeg jo innom og høre litt.
    Bose sine nye meget kompakte pc høytalere imponerte meg faktisk litt, men så var jo prisen på dem her over tre tusen så de burde jo ha noe ekrta på lur.

Uansett var snakket jeg med selger om noen av mulighetne til V25 blant annet og hva som skilder dem fra tidligere serier osv, da det kom fram at "om du venter fire uker" ja da skal du få se noe bra.
    Det var vist nok strengt hemmelig da, men på litt gebrokken engelsk kom det nå frem at det var nye helt nytt på gang i prisklassen rett under 2k euro om jeg skjønte ham rett.

Det jeg lurte på var jo egentlig om dette bare var en enkelt selgers hype av v25 "med ny finish" eller noe sånt tull eller om det faktisk er noe nytt fra bose på vei....

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er bose virkelig verdt halvparten av pengene du må betale for det?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Er bose virkelig verdt halvparten av pengene du må betale for det?
    De som har sett noe av det jeg har skrevet om bose vet at jeg ikke syns det er verd den veiledende norske prisen, men nå var det ikke det jeg tenkte på her.
    Noen som har hørt noe om noen "nyheter" fra den kanten?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har selv bose v 20 og kan si så pass att eg hadde ikke kjøpt det i dag om eg viste hvor lite en får for pengene, på lav lyd er det helt ok, men drar du til litt så blir det bare blrrr blurrr paffpaff lyd av bassen, helt utrolig dårligt. :-x
    Så bruk pengene på noe mere seriøst merke.

tror faktisk noe humbug fra denver (som blir solgt på europris) er bedre. hehe. er nesten så gale altso

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fagna
    Eg har selv bose v 20 og kan si så pass att eg hadde ikke kjøpt det i dag om eg viste hvor lite en får for pengene, på lav lyd er det helt ok, men drar du til litt så blir det bare blrrr blurrr paffpaff lyd av bassen, helt utrolig dårligt. :-x
    Så bruk pengene på noe mere seriøst merke.

tror faktisk noe humbug fra denver (som blir solgt på europris) er bedre. hehe. er nesten så gale altso

Enten er det noe galt med anlegget ditt, eller så er du en av disse "Bose-haterne" som gjør ALT for å fortelle at man aldri må finne på å kjøpe Bose...?

Bose er ikke verdens beste, men det er ingenting til 20k som er det. Du kan få mer/bedre lyd for pengene, det er det ingen tvil om. Bose's styrke er at det er knallenkelt å montere og bruke, er forsvinnende lite, samt spiller OK. Det er mange som prioriterer i den rekkefølgen, og vil betale for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Enten er det noe galt med anlegget ditt, eller så er du en av disse "Bose-haterne" som gjør ALT for å fortelle at man aldri må finne på å kjøpe Bose...?

Bose er ikke verdens beste, men det er ingenting til 20k som er det. Du kan få mer/bedre lyd for pengene, det er det ingen tvil om. Bose's styrke er at det er knallenkelt å montere og bruke, er forsvinnende lite, samt spiller OK. Det er mange som prioriterer i den rekkefølgen, og vil betale for det.
    Eg er ikke bose hater, bare veldig skuffet på produktet. har jo hørt så mykje positivt ang dette merket. jaja, lærer så lenge mann lever

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har prøvd bose acoustimas 15 sammen med en harman kardon 5 kanal forsterker + ekstra sub (B&W 12") da blei eg frelst, steike bra greier.
    Så eg skal selge mitt v20 og kjøpe ett slikt anlegg, blir nesten samme pris som v20 og spiller 100 ganger bedre, kan anbefales.8)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå fått mitt Lifestyle V35 fra USA. Det tok endel tid med support for å kalibrere det. Det viser seg at når man først har gjennomført en Adaptiq kalibrering, så kan man kun stille bassen til +6 og ikke +14 som man kan uten Adaptiq. Ikke engang etter reset.

Bose support hadde dog en løsning som fungerte. Satte sub`n laaaangt unna rommet jeg skal bruke anlegget i og kalibrerte. Nå er +6 på bass sannsynligvis tilsvarende +14 uten Adaptiq.

Nok om det. Jeg har et spørsmål til de som har samme eller liknende systemer.

Se på bildene. Er det normalt at Bose og andre leverandører av dyrt utstyr bruker skruer som helt tydelig er for lange? Bildene er fra sub`n. Liten betydning, men ble bare overrasket når jeg tok en titt inn i åpningen.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •