Bose Lifestyle - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Jeg har nå fått mitt Lifestyle V35 fra USA. Det tok endel tid med support for å kalibrere det. Det viser seg at når man først har gjennomført en Adaptiq kalibrering, så kan man kun stille bassen til +6 og ikke +14 som man kan uten Adaptiq. Ikke engang etter reset.

Bose support hadde dog en løsning som fungerte. Satte sub`n laaaangt unna rommet jeg skal bruke anlegget i og kalibrerte. Nå er +6 på bass sannsynligvis tilsvarende +14 uten Adaptiq.

Nok om det. Jeg har et spørsmål til de som har samme eller liknende systemer.

Se på bildene. Er det normalt at Bose og andre leverandører av dyrt utstyr bruker skruer som helt tydelig er for lange? Bildene er fra sub`n. Liten betydning, men ble bare overrasket når jeg tok en titt inn i åpningen.
    For å ta det siste først, Bose er ikke kjent for å være de som har høyest finish eller bruker de dyreste delene. Uansett, at skruene går gjennom plata har ikke noen betydning i dette tilfellet.

Hvorfor i all verden vil du ha bassen på +14? Bose er jo veldig feite i bassen bare med å kjøre adaptIQ, jeg har ofte stillt NED bassen på div. Boseanlegg for at bassen ikke skal ta helt overhånd.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kalibrerte med sub`n i hjørnet der jeg vil ha den. Da var den nesten grei nok på film og elektronisk musikk. På rock var den så til de grader ræva at jeg heller kunne kjøpt et hvilket som helst anlegg på Elkjøp.

Grunnen til dette er at Bose anlegget oppfatter bassen som "større" når den står i hjørnet under kalibreringen. Selv om det er latterlig å skulle flytte sub`n til et lite gunstig sted under kalibreringen, så fungerte det. Nå kan jeg stille bassen fra veldig fyldig og nedover. Ingen ønsker et anlegg som går fra nesten ok og nedover, spes ikke til denne prisen.

Men jeg er klar over at mange grumser til lyden med bass. Likevel forventer jeg å kunne velge det selv på et anlegg som koster 40K i Norge.

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hah. Da skal hvertfall ikke jeg kjøre adaptIQ, noe jeg akkurat var i ferd med å gjøre. Latterlig at det ikke går ann å resette dette, etter kalibrering. Har stort sett dårlig erfaring med automatisk romkalibrering uansett.

Godt fornøyd med v-35 ellers! God integrering av suben, og ellers oppløst lyd. Verdt prisen er det ikke, men jeg gjorde som deg og kjøpte det i USA. WAF faktoren og brukervennligheten (tenker her på integrering av i-Produkter) og designet gjør det hele likevel til en knall alt i et pakke.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerte greit å bære sub`n ut på kjøkkenet slik at den knapt høres under testen. Deretter kan den justeres fra spurv til kanon. Men slik Adaptiq er beregnet å fungere (sub på planlagt plassering under testen) så blir lyden mildt sagt spak. Dermed er det en dårlig løsning i utgangspunktet. Hadde det ikke gått an å "lure" oppsettet, så hadde anlegget gått i retur.

Men alt i alt er jeg godt fornøyd med anlegget. Det synes knapt (hvite høyttalere mot hvit vegg) og spiller bra størrelsen tatt i betraktning. Håper du også blir fornøyd! :-)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •