Trenger forslag til Reciver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Trenger forslag til Reciver

Planen er å kjøpe Yamaha NS-777 høytalere, men trenger en reciever som kan spille optimalt? Noen forslag

Lurer også på om det er mulig å få det slik at jeg kan koble i hdmi, å lyden via optisk kabel ? Vett ikke om det hjelper, kan noen forklare meg hvordan det virker Mener asså via recieveren. Pris 5-7 k

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal du ta lyden via optisk? Du mister HD-lyden da. Du kobler bare HDMI fra spiller til receiver og HDMI fra receiver til TV. Yamaha RX-V765 kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jo

Jeg tenkte på den, men leste på noen sider som fikk meg til å tenke meg om, har du noen erfaringer med denne recieveren ? Å tenker du på 765b eller bare 765? Å er 765b bedre? Beklager maset, jeg har ingen erfaring innen dette

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i prisklassen 5-7k ville jeg sett på noe fra onkyo og HK, yamaha har jeg ikke hørt så mye til men likte ikke helt lyden på den. Du får MYE FOR PENGENE med onkyo og HK i den prisen. Hvis utstyrslisten er prioritert ville jeg gått for onkyo 708 som kommer med hdmi 1.4 og massevis av andre tilkoblinger. Eller så får du veldig god ytelse og mye kraft hos HK avr 355 som koster 5k på nettonet!!! kupppris mener jeg.

Vet dog ikke hvordan de høres ut på de yamaha høyttalerne dine.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beklager

Beklager har gitt litt for lite informasjon .. Recieveren må være 7,1. Takk for alle svar

Newcomer BareFinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, kan svare på flere av spørsmålene dine.

1. RX-V765 og RX-V765B er akkurat den samme. B betyr at den er svart (Black), og står det RX-V765T er fargen T for Titan.

2. RX-V765 fungerer ypperlig til NS-777 spør du meg. Spesiellt hvis du bruker Bi-Amp funksjonen på den. Her er forøvrig en link til RX-V765 til en fin pris Elkjøp - Yamaha AV receiver
    Også en link til en surround pakke med EF serien til yamaha Yamaha NS-777+ NS-C444+ NS-333 Høykvalitativ 5.0-pakke! - LYD OG MUSIKK - Hjemmekino - 5.1 hjemmekinosystem - Høyttalerpakke

3. Svar på spørsmålet du stilte meg på hjemmekino-tråden:
    Jo, du får HD-lyd. Det eg mente var at du kan ikkje se bilde med HDMI og ta lyd i fra optisk eller coax. Men det er ikke noe problem med mindre du skal koble til en PC som ikke har HDMI utgang som støtter lyd.

Håper dette hjelper deg litt

EDIT: Er forsåvidt enig med Slimchaddi at det kan være lurt å investere i en receiver med HDMI v1.4 hvis du vil ha 3D.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker

Joda, men er det sånn at vanlige folk hører noen syk forskjell? Kan ikkje tenke meg at det har blitt så sinnsykt oppgradert ? eller tar jeg helt feil ?

Å en ting til, jeg har blitt anbefalt den der onyx 708, men er den i det hele tatt ute til salgs? Jeg finner den ingen plasser.

Newcomer BareFinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audio_Kenth
    Joda, men er det sånn at vanlige folk hører noen syk forskjell? Kan ikkje tenke meg at det har blitt så sinnsykt oppgradert ? eller tar jeg helt feil ?

Å en ting til, jeg har blitt anbefalt den der onyx 708, men er den i det hele tatt ute til salgs? Jeg finner den ingen plasser.
    Spør du om forskjellen på HD-lyd eller ikkje HD-lyd?
    I så fall e svaret ja det kan være syk forskjell. Meg og en kompis såg en film kor vi glømte å sette på DTS masteraudio (HD-lyd). Hele greien var ganske daff og skuffende. Etter at vi hadde sett filmen ferdig oppdaget vi feilen og såg igjennom flere av scenene vi følte savn i. Konklusjonen vår var at der e definitivt forskjell. Men eg tror kor store forskjeller det er kan variere fra film til film.

PS. Det er Onkyo 708, ikke Onyx 708...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •