Enkelt anlegg m/ dynavoice m-65 ex

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Enkelt anlegg m/ dynavoice m-65 ex

Hei, skal kjøpe et anlegg som skal brukes i all hovedsak til musikk. Med en og annen film i blant. Har tenkt å bruke +-5k.

Så da er det store spm om mitt lille oppsett vil fungere bra. Om jeg vil få fullt utbytte av høyttalerne med tanke på bass og høyt volum.

det jeg hadde tenkt:

Dynavoice M-65 EX Black Oak/Piano Finish Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    +
    Yamaha RX-497/B Førsteklasses stereoreceiver - LYD OG MUSIKK - HiFi komponenter - Forsterker - Stereoreceiver

Har lest flere tråder om høytalerne men blir aldri klok på hvilken forsterker man bør bruke. Har ikke tenkt å utvide i fremtiden, så dette blir som sagt et musikkanlegg.

Setter pris på alle tips og råd. En stor takk til dere som tar dere tid til å hjelpe til.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger vel ikke å nevne det(merkes vel på problemstillingen), men jeg er helt grønn innen dette.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av noruga
    Trenger vel ikke å nevne det(merkes vel på problemstillingen), men jeg er helt grønn innen dette.
    Nå skal jeg ikke si det helt sikkert, men jeg tror den forsterkeren komme til å gjøre en god jobb på Dynavoice.. Det er jo tross alt ganske "store" høyttalere, men de er ikke så tungdrevne tross alt.. Tror det blir en bra kombinasjon

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut, takk for svar. Hvilke kabler skal jeg bruke til høytalere/dvd/tv, bare sånne vanlige rød/hvit rca lydkabler?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra høyttalerne til forsterkeren så kan du bruke biltema eller clasern. Sørg for at de er ca 4mm. Jo lengre strekk, jo tykkere kabler.

Fra forsterker til Pc eller tv så ville jeg brukt optisk, men så at forsterkeren bare har RCA utganger. Så du må bruke vanlige rca ja. Ikke kjøp de på biltema eller clasern. De går veldig fort i stykker

Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer House sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Fra høyttalerne til forsterkeren så kan du bruke biltema eller clasern. Sørg for at de er ca 4mm. Jo lengre strekk, jo tykkere kabler.

Fra forsterker til Pc eller tv så ville jeg brukt optisk, men så at forsterkeren bare har RCA utganger. Så du må bruke vanlige rca ja. Ikke kjøp de på biltema eller clasern. De går veldig fort i stykker

Dæven du reddet meg akkurat fra å kjøpe denne til stueanlegget mitt, ingen digitalinngang er et STORT minus.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men i det store og hele kommer dette oppsettet til å gi meg mye lyd? Skjønner at null digital/hdmi inngang/utgang er et stort minus. Men finnes det det noe alternativer i denne prisklassen? Er det mye å hente ved å gå opp et par hundrelapper? Blir litt stoppet av budsjett... Utrolig kult å få så mye hjelp. Tusen takk

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    m65 ex er jo på tilbud til 1890,- tror ikke du får bedre høytaler til den prisen

Newcomer House sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror absolutt at det du har plukket ut vil gi deg mye for pengene. Har selv hatt Yamaha tidligere og føler at budsjett forsterkerene deres leverer mye, så vil tro du kommer til å bli fornøyd

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve å få tak i en brukt HK 3490. Den har digital inngang. Koster 5000kr noe som bør indikere ca samme pris som Yamaha'en du linker til.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å finne den brukt...uten resultat enda. Fant den dog til 3700 på nettet.

Fant et alternativ til, vil denne være bedre enn den jeg i utgangspunktet hadde tenkt på? Blir det like mye lyd og kraft men med noe finesser med på kjøpet?

Elkjøp - Onkyo TX-SR607 receiver

Hva tror dere?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt å bestille i løpet av uka, noen som har noen tanker rundt det å bytte ut den yamaha med den onkyoen? Eller burde jeg holde meg til yamaha?

takker for all hjelp

Newcomer Norman sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Før du velger Yamaha alternativet som kun har analoge innganger, så er det kanskje greit å tenke igjennom hva slags kilde du spiller fra eller om du bruker en ekstern DAC (konverterer fra digital til analoge signaler).
    Du er litt låst med Yamaha alternativet. Onkyo er et godt alternativ og en fullverdig surround receiver. Egentlig veldig forskjellig fra Yamaha stereo receiveren.
    Onkyo 607 vil du få mye glede av fremover da den både har HDMI innganger og HD lyd.
    Den er klar for Blu-ray film og musikk.
    Tenkte dette kunne være et poeng for deg å vurdere.

vh Norman

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg begynte å tenke på, tilkoblingsmulighetene! Ser jo selvfølgelig at onkyo er et bedre alternativ der. Men hva med høytalerne, vil de bli drevet godt og gi meg høy lyd med onkyo? Har ikke tenkt å ha noe surr sys, men skal jo fortsatt plugge inn alt av cd/blu ray osv. Vet at det er begrenset hva jeg kan forvente til denne prisen, men men.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Om du skal koble til Blu-ray spiller til den Yamaha forsterkeren, så vil du aldri få HD lyd. Ikke helt sant - du KAN få HD lyd dersom spilleren din dekoder selv men da må den ha analoge utganger, minimum 5.1 og receiveren må ha tilsvarende innganger.
    En SPDIF kabel (coaxial eller optisk) kan heller ikke overføre HD lyd til en receiver så uansett bør du nok velge en med HDMI innganger. Dersom surround lyd en gang blir viktig for deg.

Med Yamaha alternativet får du helt sikkert utmerket lyd i 2 kanaler. Produktene til Yamaha gir valuta for pengene og de er enkle i bruk.

Med Onkyo alternativet er det sikkert også god lyd. Du finner tester på google som sikkert underbygger dette.
    Men utstyrmessig er Onkyo ganske så mye bedre.

vh Norman

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Det eneste som det står på nå er lyden. Spiller onkyo og yamaha likt så velger jeg seff onkyo pga koblingene. Men skulle yamaha gi utrolig mye bedre lyd i høytalerne så blir det nok den. Med tanke på at min prioritering er musikk.

Noen som har hørt disse opsettene?

nå må jeg snart bestemme meg føler jeg...8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei tenker på og handle noe av det samme som OP det jeg lurer på vil jeg kunne bruke dei høytalerene og en sub på onkyo forsterkeren? Og vil jeg kunne koble til ps3 xbox360 og altibox boksen inn i forsterkeren via hdmi og bruke bare en hdmi-kabel fra forsterkeren til tv'en? eller er dette bare ønsketenking?

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Nei, det er ikke ønsketenkning. Onkyo receiveren har 5 HDMI inngangen og 1 utgang som da kobles til plasma/LCD/LED.
    Subwoofer kobler du på receiveren for pre-out.

Stort bilde av baksiden på en Onkyo TX-SR607 finner du her:
    http://www.soundadviceblog.com/wp-co...7_rear_300.jpg

vh Norman

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut som jeg lander på onkyo! Skal bestille i dag. Håper bare jeg ikke tar feil og burde ha valgt yamaha....og går glipp av masse høy musikk. hehehe

Takk til alle for stor hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var alt koblet sammen og plugget i. Jepp, det kom lyd ut fra de!

Veldig enkelt og greit faktisk. Går og venter på å få satt opp volum skikkelig nå :twisted:

Bare lurte, hva skal jeg sette LPF LFE(tror jeg det var, under høytalersettings) på under oppsettet av onkyon? satt til 120mhz. Har valgt bare to front som da er mitt oppsett.

Et spm til, får man analoge signaler fra en dvd spiller(koblet med rød, hvit og gul RCA) til å gå gjennom til hdmi utgangen og ut til tven. Mao oppskalere. Fikk ikke bilde, kjørte pass through og prøvde det meste.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •