Sennheiser 555 eller 595? Eller annet headset?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sennheiser 555 eller 595? Eller annet headset?

Er på jakt etter hodetelefoner med tråd.
    Kjøpte nylig et sett Sennheiser RS170 og disse er jeg fint fornøyd med, men trenger et sett hodetelefoner til å bruke på jobb ol.

Tidligere har jeg brukt Sennheiser CX300 (tror jeg) plugger, men har bestemt meg for å kjøpe klokker nå.. De skal vel være bedre for hørselen over tid..
    Jeg har kikket på Sennheiser 555 og 595, disse ser ut til å ha fått mye skryt.
    Er det noe annet som bør vurderes?

Ønsker noe som lekker lite lyd da jeg jobber i et kontorlokale med en del mennesker, ønsker også at det isolerer brukbart.

Skal i all hovedsak kobles til ipod, så kan ikke være for tungdrevene.

Takker for alle innspill, meninger, erfaring osv

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om de ikke skal lekke mye lyd vil nok sennheiserene være utelukket. De er åpne, og det høres godt 'utenfra'. Jeg har HD595 selv hjemme, og bruker AKG K272 på jobb. AKG'ene er lukket, og du kan dermed spille høyt uten å plage andre Sammenlignet med 595 er de litt fyldigere i bassen, men de er ikke like luftige i toppen. Alt i alt synes jeg sennheiserene har litt bedre lyd, men jeg er likevel godt fornøyd med akg'ene også.
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har som Apollyon også et par HD 595, og kan skrive under på at det uten tvil er en særdeles åpen konstruksjon, så i et kontorlandskap vil du ende opp med å plage livet av et et par stykker. Bassgengivelsen til disse er heller ikke all verden å skryte av når du kobler den til en ipod hvertfall, den blir rett og slett litt svak, selv med bass boost.
    Når det kommer til kjøp av headset så er det vanskelig å si hva du er ute etter om du ikke nevner hvor mye du er villig til å legge ut. Har selv et par AKG K 450 Hodetelefon | Soundgarden og er meget godt fornøyd med disse. De holder godt med lyd ute, og lekker dermed ikke så mye. De har et litt innesluttet klangbilde, men det tar kort tid før du venner deg til dette og da er det særdeles behagelig. Om du har et ønske om å bruke mer penger, så er AKG K 480 NC Hodetelefon med aktiv støydemping | Soundgarden en mulighet og for det dobbelt kan du få topmodellen til beats by dr.Dre som har fått veldig mye skryt blant fagfolket.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat når det gjelder pris så er jeg veldig åpen,
    jo billigere jo bedre man kan betale litt mer for kvalitet

Viktigste er at de er gode å ha på seg og gir valutta for pengene.

Kikket litt på de nevnte modellene og synes med en gang at AKG 272 ser mer behagelig ut enn AKG 450/480.
    Da med tanke på at klokkene går rundt ørene i stedenfor å sitte utenpå.

Hvordan er det å ha disse på noen timer?
    Forsåvidt begge to (alle tre..?)

En ipod er kraftig nok til å gi god lyd fra disse?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    K272 er meget behagelige å ha, men de blir litt klammere enn HD595 i lengden. HD595 er litt tyngre over hodet i forhold til K272, men de er litt mer behagelige rundt ørene. Begge settene kan jeg uansett ha på meg i timesvis uten ubehag. Det kommer nok litt an på brukeren også...
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tok jeg en sjanse på 272.
    Håper de oppfyller forventningene.
    (Det gjør de nok)

Fant en test hvor det ble sagt at det værste med disse er at man oppdager hvor dårlig mp3 formatet ofte er.
    Synd ipod ikke støtter FLAC (ennå... optimistisk?)

Ble litt dyrere enn først antatt da jeg regnet med å få 555 for ca 700kr, mens disse 272 kom på drøye 1100,-..

Men er de bra så er det verd det =D

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aregar

Men er de bra så er det verd det =D
    Sikkert.. Men har du søkt på nettet for billigst mulig?
    Har god erfaring med Beyers modeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg fant det beste tilbudet..
    ca 1065 ,- totalt + frakt .
    Prisen ligger vel fra 11-1700 kr på de nettbutikker som er enkelt søkbare (kelkoo / prisguiden)

Håper bare UPS express er raskt nok
    Jeg har skrekkelig lite tolmodighet ..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •