Ønsker hjelp til valg av "partyanlegg" - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    joda, men hva kan du forvente hvis du skal ha høyttalere for 4-5 k. Deler man det opp på 3 deler(forsterker+2 høyttalere) så blir det 1333-1667 kr. per komponent. Vet ikke helt hva du trådstarter forventer seg av lyd, evt hva han har hørt. men det er et lite stykke opp til dyre pa anlegg. Du må nok enten legge på en del på budsjettet, eller kutte i kvaliteten. Brukten hjelper på, men det er umulig å få i pose og sekk. Hvis du har mulighet til det så ville jeg ligget på noen høvdinger. De STK toppene jeg linket til er "bra". De er aktive, så du slipper å kjøpe en egen forsterker. Har du bare to komponenter(2 topper) som skal handles vil du kunne kjøpe noe bedre. Derfor tror jeg aktive er veien å gå. Ellers kan du prøve å finne noe CV på finn. Selv om de fleste der har overpriset produktene sine så det holder.
    Kan nok ikke sette de aller strengeste kravene til lydkvaliteten med det budsjettet der nei, må nok velge om det er mye lyd eller litt kvalitet en er på jakt etter.
    Vurdere noe fra Surround.no kanskje, testet Dynavoice derfra selv og til prisen var det meget bra.
    Ser de har noe som heter Dynamite 8 der nå til under 3k, mulig de kan være bra men vet ikke.
    QLN Art 6 syns jeg er ganske bra også, men det blir jo en mer normal 2x6" konfigurasjon som kanskje ikke gir det trykket du er på jakt etter?
    Orginale Dynavoice M65 på brukten burde du kunne få for en tusenlapp + frakt, og da har du jo faktisk litt penger ekstra til en større forsterker eller en billig subb.

På forsterker siden ville jeg trålet brukten på jakt etter en NAD 352 eller liknende, skal være mulig å få en slik for rundt 2000,- og da holder du deg jo strengt tatt til budsjettet ditt.

Sub eks denne: http://avforum.no/avtorget/showprodu...4648&cat=last7

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cerwin Vega DC-12 - FINN Torget

Forsterker - FINN Torget

Ville hatt NAD 372, men lite av den på finn nå gitt..

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Cerwin Vega DC-12 - FINN Torget

Forsterker - FINN Torget

Ville hatt NAD 372, men lite av den på finn nå gitt..
    Støtter dette forslaget. Var nesten så jeg sendte forespørsel på de høyttalerene selv igår

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PA er vel veien å gå. Trål alle bruktmarked du kan finne. Jeg driver med det samme selv. Har så langt kommet over høyttalere fra selveste Martin Audio til 6500, så det er definitivt muligheter for å finne noe der ute.

Ellers har du jo denne forsterkeren: 16.44507 Slutsteg Behringer EP1500 2 HE slutsteg i mkt bra skick, 2x700w 2.695 Kr Stockholm Täby 08-544 90 970
    taby@musikborsen.se

Burde finne noen høyttalere som passer til og spiller høyt. Se etter brukt også her. Kan sikkert få prutet noe på den Behringer ampen da de ikke er verdt så mye brukt.

Ellers er DC-12 + den NAD ampen (som foreslått over) et veldig godt valg.

Når det gjelder STK-toppene så ser jeg at mange eksperter over på lydform.com foretrekker en bestemt Behringer-topp (aktiv) fremfor STK-toppene (aktive de også). 415DSP eller noe tror jeg den heter, og den spiller ikke ille i det hele tatt. Ikke i forhold til hva den koster.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •