Surroundanlegg til TV-stua

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Surroundanlegg til TV-stua

Heisann,

Skal akkompagnere LED-TVen med surroundanlegg og sliter litt med beslutningsvegring. I utgangspunktet bestilte jeg Samsung HT-BD7255, men pga leveringsproblemer har jeg avbestilt dette. Ser nå at dette er fjorårets modell, og nye produkter med bl.a. HDMI v1.4 etc. er på markedet.

Har i utgangspunktet vurdert to løsninger:

1. Samsung HT-C6930W (7.1ch, BluRay)

Alt-i-ett anlegg med bluray integrert, hdmi 1.4 (3D-støtte), stilig design etc.

2. Separate komponenter. Har her sett på Onkyo SR-608

Ser ut til å være et meget godt kjøp, masse tilkoblinger og fremtidsrettet med hdmi 1.4, etc. Ser også at det selges høyttalerpakker bundlet med denne forsterkeren, som her, her og her.

Ulempen med alternativ 2 er at bluray spiller og høyttalere kommer i tillegg, noe som tar mer plass og større rom for å velge feil.

Prismessig ser jeg for meg å havne rundt 8000-10k. totaltsett.

Hva sier dere? Hva bør jeg velge? Hva gir best lyd? Skal brukes til både TV, film og musikk.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kjøper separate komponenter så gir det rom for gradvis oppgradering hvis du skulle få lyst til det. Du kan sjekke ut noen av pakkene her:

Med Sub og Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hvis du kjøper separate komponenter så gir det rom for gradvis oppgradering hvis du skulle få lyst til det. Du kan sjekke ut noen av pakkene her:

Med Sub og Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Takk for svar. Er klar over at det gir flere muligheter ved å velge komponenter, men for en som ikke er så veldig bevandret i HiFi-verdenen er det vanvittig mye å velge mellom og vanskelig å vite hva man skal kjøpe.

La oss si jeg går for Onkyo TX-SR608, vil du anbefale Dynavoice-høyttalerne fremfor Andersson som inngår i pakkene jeg linket til over?

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.eg tror du vill få mer for dynavoice ht enn andersson.personlig hvis valget sto mellom dynavoice eller andersson,helt klart dynavoice.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •