TV + Surround - 10 - 15 K - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sony heter eksempelvis 40EX500 - hvor "40" kan byttes med 37, 46, 55 osv. etter tommestørrelse. Samme prinsipp for Panasonic hvor de heter 42G20 osv. og Samsung 46B7070

Men plasmaene har jo full hd. Er ikke full hd nesten viktigere når man sitter nær skjermen?
    Skjønner ikke helt hva du mener her. Nevnte Samsung LED, Sony LCD og Panasonic G20 er fullHD. Panasonic X20 er 720p HD. I praksis vil de trolig ikke se forskjell på 720p og fullHD (1080p) på 2.5 meter med en 42". Det man virkelig ser forskjell på er fra SD til 720p. I tillegg er 720p TV'er generelt bedre på å oppskalere SD, men jeg ville likevel droppet X20 av årsaker nevnt tidligere. De fleste flatskjermer på markedet i dag er fullHD bortsett fra de aller billigste. FullHD er fint det, men ikke absolutt nødvendig. Det du nok vil merke det mest på er at du får bedre oppløsning hvis du bruker det som PC-skjerm, men da kan det nesten bli litt smått hvis du sitter litt unna en 42".

Forskjell på G10, G15 og G20 er at G10 og 15 er fjorårets modeller (15 har noen flere internettfunksjoner enn 10 så vidt jeg vet), mens G20 er årets modell. På fjorårets modeller har det vært en del klager på at noen har opplevd at bildet har blitt mer grått en sort. G20 har en del forbedringer, og jeg ville definitivt gått for denne. Samsung du nevner er også en fjorårsmodell - "b" i modellnavnet indikerer 2009, "c" i modellnavnet indikerer 2010. Her skal det ha skjedd mest endringer i menyer, internettfunksjoner osv.

"Alt i ett anlegg" kan sikker være en god løsning for dem, hvis de foretrekker minst mulig kabler og fjernkontroller samt vil ha mest ut av pengene. Ellers støtter jeg Gurba i at de bør gå for et stereoanlegg (alternativt et 2.1 anlegg). Du får 2.1 pakker som fungerer som "alt-i-ett" stereopakker og består av stereohøytalere, en sub og en reciever med DVD/Blu-ray. Da slipper de å strekke kabler bakover eller å måtte plassere høytalere bak i rommet. Finnes 5.1 pakker med trådløse bakhøytalere, men da må hver av disse ha en stikkontakt. Til vanlig TV og musikk får de alt de trenger med stereo. De vil da ikke få surround til film (og spill) men kommer de egentlig til å savne det? Jeg savner det ikke.

Her er noen tester av "alt-i-ett" anlegg med blu-ray (både 5.1 surround og 2.1):
    Test av Blu-ray-anlegg - FBI - NRK
    Fete Blu-ray-opplevelser - Lyd og Bilde

I siste testen er det bl.a. et Samsung 5.1 anlegg til 6000,- som får "Beste kjøp" i testen. Kanskje dette kan være noe. Kombinert med Tv til ca 8500 får du da komplett med Blu-ray og alt til 14500,-.

Hvis ikke får du 5.1 system med blu-ray nede i 4000,- på Komplett og billigere TV'er, men da begynner du å nærme deg bunnsjiktet, i hvert fall på lydsiden.

Hvis prisen skal ned får du 40EX500 til 7000,- eks. frakt her: Sony KDL-40EX500 - 40" BRAVIA EX500 Seri KDL40EX500AEP - LCD-TV 40"-49" - Amentio
    Her ser du test av denne: Sony Bravia KDL-40EX503 40in LCD TV Review - TV Reviews - TrustedReviews

Uansett hva de velger bør man alltid dra ut og se på alternativene hvis mulig, men husk at det er svært vanskelig å vurdere TV-bildet i en lys el-butikk med 500 skjermer på veggen som aller er kalibrert til å se mest mulig ut som et glansbilde.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter lang tids forskning har jeg landet på en 42" G20 fra Panasonic og vurderer et slikt system til film og lyd. Er redd det kan bli spinkelt, men hva tror dere? Prisen på det er jo tiltrekkende. Eller er en G10 like greit og heller spare et par lapper - skal nok kun brukes til TV og film og lite nettverk og slikt.

LG HB354BS 2.1 Blu-ray hjemmekinoanlegg - LG - Hjemmekino - LG HB354BS 2.1 Blu-ray hjemmekinoanlegg - Netshop.no - pc data foto minne digital

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2004