VAN DEN HUL The MAGNUM HYBRID høyttalerkabel - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Da er kabeldiskusjonen i gang igjen :-P

Jeg har i 32 år av mitt mitt liv på 33 ikke trodd jeg kunne høre forskjell på kabler.. (første årene tenkte jeg vel ikke så mye over det?)

Da 683 kom i hus ble jeg imponert over den klare mellomtonen,musikken fikk ny glød. Fant flere tråder her om den og leste litt rundt.
    Måtte jo utforske dette med kabler jeg også. Hadde ikke noen tro på at jeg kunne høre noen forskjell.

Forskjellen jeg opplevet fra Dali Silver Wave, til Magnum Hybrid gjorde meg SVÆRT overrasket.

Jeg vet psyken spiller stor rolle da musikk for meg består veldig mye av de følelsene som oppstår under lytting. Altså lytteopplevelsen.

Når så mange ikke opplever noen forskjell, så kan jeg vel ikke avskrive at det er liten forskjell, men det jeg er sikker på er at jeg opplevet forskjell.
    Veldig rart om det ikke er noen forskjell, når jeg følte en så tydelig forandring på mellomtonen.

Jeg endte til slutt lykkelig opp med:
    The D-352 HYBRID, terminert av HFK.
    ( VAN DEN HUL The D-352 HYBRID kabel | Hi-Fi Klubben )

Jeg er strålende fornøyd med lyden i stua, men merker hele tiden at jeg ubevist "leter" etter ting og oppgradere med... Effektforsterker, ekstra sub eller ett dyrere sett høyttalerpar osv.. Mange kjenner seg vel igjen? Her kommer jo psyken inn igjen.. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sov
    Når så mange ikke opplever noen forskjell, så kan jeg vel ikke avskrive at det er liten forskjell, men det jeg er sikker på er at jeg opplevet forskjell.
    Man kan trygt avskrive det, så lenge ingen greier å høre disse forskjellene i kontrollerte tester. Altså i tester der alle andre inntrykk enn selve lyden er eliminert.

Det er også gjort tester som viser at folk ikke bare "hører" forskjeller, men kan beskrive disse forskjellene i detalj, når de tror de hører ulike kabler -- men i virkeligheten har hørt samme kabel hele tiden.

At menneskenes sanser virker på denne måten -- altså at de styres like mye av forventninger og rasjonaliseringer, som av de fysiske sanseinntrykkene -- er vel kjent og godt dokumentert.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Man kan trygt avskrive det, så lenge ingen greier å høre disse forskjellene i kontrollerte tester. Altså i tester der alle andre inntrykk enn selve lyden er eliminert.
    Fantastisk!!
    ...og "dr. Placebo" slår til igjen!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •