Stille før stormen? Hva skal du kjøpe for ferie og/eller skattepengene? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 130
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tenkte å starte byggingen av kinoen, men nei. plutselig ble jobben borte og lønn betales ut av lønnsgaranti fondet om kansje fire til seks månder. så uten lønn og med NAV sine eminente tre månders behandlings tid blir skatte pengenekjørt rett inn i bleier, mat, avdrag osv.

Men en dag når alle har sagt sitt og pengene skal inn på konto, blir det ny drenering, slik at de som skal jobbe i min kjeller med å tilfretstille mine behov får det komfortabelt.

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm -
    Skattepenger: Restskatt - bør vel betale inn før 1 juni for å slippe renter....
    Feriepenger: Familien var i Malaysia i påsken - så årets feriepenger er nok brukt opp ja.........
    Men kanskje jeg kan få lurt inn en sonefri BD spiller :-).

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her i gården var det nylig motorhavari, trenger ny turbo til bilen, 26000,-

glad jeg kjøpte ny PJ rett før det skjedde

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke mer spennende enn nye kabler og kabelgater til alle høytalerene pluss en ny sub kabel.

Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var planen og "endelig" få et 5.1 opplegg som blir min hjemmekino verdig, i form av JBL ES100 serien og en reciver på lik linje. Dette blir nå lagt på is, da jeg har tatt hele eksosen under bilen, og må ut med over 12 000 kr for dette :cry: Må nok bare slite med helsa en stund til ja..

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser det er veldig mange her som "hadde planer" som så har havarert pga alle mulige utilsiktede utgifter. Jeg er i akkurat samme båt. Skulle kjøpe meg en nokså god headamp-rigg (hodetelefonforsterker + dac) men flytting gjorde at jeg "plutselig" måtte ha masse nye møbler. Noe som selvfølgelig ble mye dyrere enn den planlagte headamp-riggen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå ble det rf 63 på meg tidligere enn anntatt, men skal ha marantz sr 7005 ogsdå, den er allerede bestillt

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har handlet inn det meste til Kinorommet, bortsett fra Projektor, lerret og bluray-spiller. Jeg får igjen cirka nok til en ok blurayspiller, og tenkte å bruke mye av feriepengene på projektor. Nå har det seg sånn at jeg helt uforventet fikk et søtt lite brev fra staten, om at de skylder meg et solid beløp etter en GAMMEL sak. Plutselig ble det råd til både projektor, ny tv i stua, oppussing av stue, soverom og gang. 8) I tillegg har jeg fått fast 100% jobb igjen fra 1 juni, etter at finanskrisen tvang meg til å gå kraftig ned i stilling i 2009. Skjønner ikke helt hva jeg har gjort for å fortjene dette, jeg er ikke akkurat kjent for å ha gullhår i r*va. Uansett, jeg klager ikke

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Jeg har handlet inn det meste til Kinorommet, bortsett fra Projektor, lerret og bluray-spiller. Jeg får igjen cirka nok til en ok blurayspiller, og tenkte å bruke mye av feriepengene på projektor. Nå har det seg sånn at jeg helt uforventet fikk et søtt lite brev fra staten, om at de skylder meg et solid beløp etter en GAMMEL sak. Plutselig ble det råd til både projektor, ny tv i stua, oppussing av stue, soverom og gang. 8) I tillegg har jeg fått fast 100% jobb igjen fra 1 juni, etter at finanskrisen tvang meg til å gå kraftig ned i stilling i 2009. Skjønner ikke helt hva jeg har gjort for å fortjene dette, jeg er ikke akkurat kjent for å ha gullhår i r*va. Uansett, jeg klager ikke

blir glad på dine vegne, må være en fulltreffer etter tøffe tak, nyt det

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut pirium.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter på et 5.1-sett med Monitor Audio Vector, skal forhåpentligvis komme i morgen! Kanskje litt tidlig i forhold til feriepenger og skattepenger, men likevel...
    Har en Yamaha 765 som har ventet på noen høyttalere en stund, så i helgen blir det oppkobling!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    12 dager ja, ver det jeg overførte fra i fjor Så i papirene nå. Men synes dette er helt på trynet, jeg skulle igrun pusse opp badet men det kan jeg ikke nå da disse penger må dekke tapt lønn! Men er mye man har lyst på da. Bedre kabler til hele anlegget, Klipsch RS-52, SVS PC13-Ultra, Abrahamsen V6.0, Spikes til alle høytallerne.

MYE man vill ha
    Slutt og snakk om tapt lønn, du får vel lønn for all tid du er på jobb. Ferie er ikke tapt lønn, det er.... ferie. Synes litt synd på deg hvis jobben er bedre enn fritida di. Ferie er deilig!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betaler min restskatt med "glede" i dag for å unngå effektiv rentesats på 20% p.a. Staten skal ha sitt.

/S

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må ha gulv-lister, teppefliser og 2 sofaer til hjemmekino'n. Og diverse el-materiell og treverk til kjellerstua.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok betale igjen over 7k til staten iår. I tillegg har projektoren tatt kvelden rett før fotballvm. Bra det er mye å gjøre på jobb for tiden.

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feriepenger får jeg ikke, men får tilbake rundt 100K på skatten, og det meste av det går med til å bygge garasje.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tenkt å bruke skattepenger til å bl.a. bytte ut min aldrende receiver til en med HDMI og HD lyd dekoding og en makrolinse og en vidvinkel til kameraet.
    Men kjenner jeg kjerringa rett så blir det vel enda flere tallerker, kopper & krus, duker og gardiner til heimen....... tøffel-de-lux

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her i huset blir det ny ytterdør - ikke så spennende,men nødvendig:-P
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husleige og en liten bil rep. Sånn er det å ikke få studielån i juni(eller sommeren generelt). Leiligheten betaler seg ikke selv, dessverre.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Ferie er ikke tapt lønn, det er.... ferie. Synes litt synd på deg hvis jobben er bedre enn fritida di. Ferie er deilig!
    Kan jo snu litt på det, jeg synes synd på deg hvis jobben DIN er så ille som det kan høres ut som

Det finnes faktisk folk som (meg f.eks) som blir utrolig rastløse av å faktisk ikke få lov til å jobbe i 3-5 uker....

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •