Tips til hva som bør stå i et godt nabovarsel? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, mange meninger om akkurat dette med naboer forstår jeg.

Akkurat nå så er det kun 1 nabo som klager, og bare han. Selv om han selv står ute med gressklipperen to ganger for uken i sommer mnd, og har barn som skriker med de verste utonene. Så ja, det finnes småbarnsfamilier.

Han naboen er ikke min bestevenn, og kommer nok aldri til å bli det heller... Han har sendt sms og kommet opp flere ganger ved tidligere vors. rart han ikke gjorde det på søndag. Kanskje han ville skremme meg/oss. Snakket med politiet, og de sa det ikke ville få noen konsekvenser. Så det er ikke noe big deal. Liker bare ikke at naboen ikke tør å si det til meg, men går rett til politiet.

Jeg trodde selv at folk var litt mer tolerant natt til 17 egentlig, da det er stor drikkedag og all russen er ute.

Sitat Opprinnelig postet av C30
    Gratulerer med dagen alle sammen..

Regner med at du spillte høytalerne full guffe sammen med alle subbene:
    Sub 1&2 : Cerwin Vega cva121 og hfa18sx.
    Sub 3&4 :2 stk Diy SVS pc-plus.

Hvor i Bergen er det du bor da?
    Brukte bare CV og spilte de langt under det de er gode for, såpass kjenner jeg volumknappen. Det var godt mulig å snakke i samme rommet.

Bor på Hjellestad, så det er langt unna byen egentlig.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grunnen til at det aldri sikkert vil få konsekvenser er at han går rett til politi uten å prøve å kontakt deg først..
    Men snakker om snåle holdninger blant noen folk her, først meg selv så meg selv, og har jeg enda ikke fått nok så blir det litt til til meg selv. Glad jeg ikke bor i nærheten.. Folk bosetter seg i områder med mindre bebyggelse for å få ro og slippe alt bråket på natta, de som bor mitt i et sentrum har plassert seg der selv, da må man tåle en del støy-

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Akkurat nå så er det kun 1 nabo som klager, og bare han. Selv om han selv står ute med gressklipperen to ganger for uken i sommer mnd, og har barn som skriker med de verste utonene. Så ja, det finnes småbarnsfamilier.
    Man kan vell ikke akkurat verken sammenligne eller klage på at naboen klipper plenene to ganger i uken - så lenge han ikke gjør det på natten.. Og at han har barn som skriker de verste utonene - omså døgnet rundt, er vell heller helt på vidda og komme med som argument i denne sammenhengen.. Som nevnt tidligere, dersom han har små barn, som du sier han har, så kan det være ganske forståelig om han klaget, barn vil gjerne tidlig opp og ut på 17.mai - noe som også betyr at foreldrene må gjøre det.. Og da bør både barn og far/mor sove om natten, så det ikke blir mye skriking med de verste utonene i toget... Dette bør du ha respekt for.. I slike "klager" som dette så unner jeg deg virkelig en 18år gammel festglad nabo med mange CV ht'ere og subber når du selv får barn...

Ok at du ikke spiller så høyt, men har du tengt på at det kan være subben(e) alene som er det som plager han.. Kanskje det buldrer nå jævli hos han når de står på - selv om det ikke er så himla høyt.. Kan som sakt være nok og dempe subben... Kanskje han ringte politiet denne gangen siden han har, som du selv sier, allerede vært hos deg mange gang ved tidligere anledninger når du har hatt fest...for det har jo tydligvis ikke hjulpet?...

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Man kan vell ikke akkurat verken sammenligne eller klage på at naboen klipper plenene to ganger i uken - så lenge han ikke gjør det på natten.. Og at han har barn som skriker de verste utonene - omså døgnet rundt, er vell heller helt på vidda og komme med som argument i denne sammenhengen.. Som nevnt tidligere, dersom han har små barn, som du sier han har, så kan det være ganske forståelig om han klaget, barn vil gjerne tidlig opp og ut på 17.mai - noe som også betyr at foreldrene må gjøre det.. Og da bør både barn og far/mor sove om natten, så det ikke blir mye skriking med de verste utonene i toget... Dette bør du ha respekt for.. I slike "klager" som dette så unner jeg deg virkelig en 18år gammel festglad nabo med mange CV ht'ere og subber når du selv får barn...

Ok at du ikke spiller så høyt, men har du tengt på at det kan være subben(e) alene som er det som plager han.. Kanskje det buldrer nå jævli hos han når de står på - selv om det ikke er så himla høyt.. Kan som sakt være nok og dempe subben... Kanskje han ringte politiet denne gangen siden han har, som du selv sier, allerede vært hos deg mange gang ved tidligere anledninger når du har hatt fest...for det har jo tydligvis ikke hjulpet?...
    forstår alt du sier og er i grunn enig. Men har aldri hatt fest før, bare vors. En av gangene han kom opp så jeg film, og kl var halv ni om kvelden.

Subbene er store, de er massive, og de er kraftige. Det skal jeg heller ikke si noe på.

Sånn at folk ikke tror jeg er helt på trynet: Jeg har ingenting i mot at han har klaget, men reagerer bare på måten han har gjort det på. Han kunne heller kommet opp å snakket til meg. Føler prinsippet er det samme som "baksnakking". Han unngår å snakke med meg, men går bak ryggen min. og sender politiet opp. Det er jo seff jeg som har gjort noe gale, ikke han. Liker bare bedre å snakke med personen det gjelder og ikke en tredjepart.

Tror nok aldri jeg kommer til å bli sur på ungdom som spiller høy musikk, russ som fester/bråker, gamle mennesker som bruker lang tid på buseen, eller liknende situasjoner. Jeg pleier å si i fra hvis det er noe jeg mener er helt på hodet.

Hadde jeg vært naboen hadde jeg selv gått opp og snakket med vedkommende at dette var for høyt. Barn prøver å sove etc. og at hvis volumet ikke går betraktelig ned så kommer onkel politi.

Det er litt annerledes enn at politiet kommer på døren og sier de har fått melding om bråk...

takk for alle tipsene med nabovarsel. Skal bruke det neste gang.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og før man ringer politiet, er det ikke bare og ta seg en tur over og høre om de ikke kan dempe lydnivået litt? Det er jo tross alt naboen, og når lyden plager deg så jævli, så er det vell ikke lange gåturn? Det går nok også raskere enn om du skal vente til politiet kommer for og få lyden ned...
    Det høres ut som du er typen som hadde skrudd ned med en gang og beklaget deg hvis naboen hadde kommet og klaget, ja...

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ingenting å klage på.. Naboen vår er totalt tilbakestående.. Han klagde på oss når vi var 6-10 år og gikk på rulleskøyter på terassen eller hoppet på trampolinen..

Ringte politiet da bror min satt og spilte akustisk gitar i leiligheten halv 12 om kvelden.. Eller når han var litt ivrig på volumknappen med sine proson kvart over 11.. Da kom det 3 politibetjener klatrende over gjerdet fra naboen sin side Det var ett morsomt syn du! ^^

Og forresten en varm sommerkveld er det ikke lov og være ute etter 11 og ta en pils, røyk og snakke rolig!

edit: skal sies at han har holdt kjeft siden vi anmeldte han for trakassering

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en leilighet på utleie hvor det bodde noen ungdommer en periode. Et par kværulater i gården ringte og klaget hver helg hvis de hørte litt musikk eller festligheter og da jeg dro for å sjekke opp var det aldri noe unormalt eller overdrevent som foregikk.
    Til slutt ba jeg dem ringe til Politiet i stedet for til meg, og etter det kom det aldri flere klager. Hverken til politiet, meg eller til de som bodde der.

Så hvis du har naboer som ikke tåler å se eller høre at andre hygger seg, henvis dem til politiet. Da endres terskelen for å klage veldig kjapt.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet ikke jeg når på døgnet dette var, men hvis det var før enten er det 22:00 eller 23:00 så er det fint lite politiet kan gjøre. Har snakket med de selv før, å er det før dette klokkeslettet kan man omtrent spille det man er god for uten at de skal kunne klage. Naboene derimot, klager sikkert men er ikke så fryktelig mye de kan gjøre med det. Er derimot klokken 24:00 å utover så er det ikke så mye som skal til lengre før politiet kan be deg roe deg.

Må være noen jævla naboer uansett. Har fest rett som det er selv, og nachspiel også. Sitter på RF-7 og to Ultra tuber men har enda til gode å få en naboklage etter jeg kjøpte meg hus. Min nærmeste nabo er 25m unna.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det høres ut som du er typen som hadde skrudd ned med en gang og beklaget deg hvis naboen hadde kommet og klaget, ja...
    Om naboen hadde kommet så hadde jeg nok dempet litt...
    (men det spørs jo hvor lenge det ville vært - jo fullere man blir, jo høyere prater man og jo høyere går musikken) .... Jeg er nok ikke moralen selv jeg, har nok mine streker i boken og sikkert mange tidligere naboer som ikke liker meg i det hele tatt... Eller jeg har bare hatt snille naboer? ... Kan ikke huske og ha fått noen onkel på døren siden den gang jeg hadde rom i kjelleren hos mine foreldre... Men jeg har jo full forståelse for de som klager, man opplevere jo akkurat det samme selv når det er noen andre som har festen - og ikke du... (bare pass på og ikke klag når du hører lyder)... Men selvfølgelig, skal man klage så burde det absolutt være lydnivå som utmerker seg noe, og ikke at man klager bare for at man er sjalu for man ikke kan spille høyt selv

Ostemannen:

Er helt neig, ville vært mye enklere og bare kommet innom selv og gitt beskjed... Mulig han har ekstremt god hørsel siden han klager så ofte(?) og når du ser film var jo litt snodig... Eller kanskje han bare er "en vanskeli jævel" ... Du skulle bare invitert han inn og sett filmen lammi deg... Så hadde han kanskje skjønt hvorfor det er mye lyd / bass når man ser film...
    Du får be han på en demo, så kanskje du får se film ifred neste gang - eller kanskje du bare blir plaget av en nabo som titt og ofte vil komme til deg og se film

Og ellers ang. at politiet dukket opp så skal du holde et bra helvette for at du skal bli straffe forfulgt etter på med ordensforstyrelse... Da skal de nok komme både 2-3 ganger på døren - samme kvelden...

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ostemannen:

Er helt neig, ville vært mye enklere og bare kommet innom selv og gitt beskjed... Mulig han har ekstremt god hørsel siden han klager så ofte(?) og når du ser film var jo litt snodig... Eller kanskje han bare er "en vanskeli jævel" ... Du skulle bare invitert han inn og sett filmen lammi deg... Så hadde han kanskje skjønt hvorfor det er mye lyd / bass når man ser film...
    Du får be han på en demo, så kanskje du får se film ifred neste gang - eller kanskje du bare blir plaget av en nabo som titt og ofte vil komme til deg og se film

Og ellers ang. at politiet dukket opp så skal du holde et bra helvette for at du skal bli straffe forfulgt etter på med ordensforstyrelse... Da skal de nok komme både 2-3 ganger på døren - samme kvelden...
    Kanskje jeg skal be han på en demo? :-D Eller kanskje han syntes det er støy?

Politiet sa det at det ikke kom til å skje noe dersom de slapp å komme opp flere ganger. Så jeg tviler sterkt på at det skjer noe. Når syke ting som voldteksaker (som blir anmeldt) blir henlagt. Så tviler jeg sterkt på at en ting som ikke blir anmeldt fører til noe. 8)

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke hvordan du greier og irritere på deg naboen som bor så langt unna med film og musikk hvis du spiller med vinduene lukket.
    Det ligger vel ikke en annen historie bak det hele? hehe

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •