Beste over-ear hodetelefoner til iPod/mobil/pc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste over-ear hodetelefoner til iPod/mobil/pc

(Ser nå at lignende tråd(er) er startet for ikke lenge siden, så om det ikke er så mye nytt å komme med, så har jeg forståelse for at det ikke blir svart på denne tråden )

Hei,

Har saumfart nettet etter en oppdatert test av hodetelefoner som kan gi meg svar på følgende spørsmål:

Hva er de beste over-ear hodetelefonene til bruk på iPod/mobil/pc (bruker mine hodetelefoner på alle 3 enheter, men kun til musikk)? Jeg har i utgangspunktet lite peiling, men setter pris på god lyd og har forstått såpass at svært gode hodetelefoner, f.eks. Denon AH-D2000, ikke får utnyttet sitt potensial uten at de er koblet til en forsterker, noe jeg ikke er interessert i.

Har for tiden et par Bose On-ear som jeg er veldig fornøyd med lydmessig, men siden de er on-ear opplever jeg de som ukomfortable etter en time eller to med sammenhengende lytting. Ønsker derfor nå å bytte til hodetelefoner som er over-ear for bedre komfort og forhåpentligvis også bedre lydisolasjon, slik at jeg kan høre på høyere musikk når jeg befinner meg rundt andre, uten at de blir forstyrret. En videre oppgradering av lydkvaliteten er også ønskelig. Hører for øvrig på all slags musikk.

Innspill mottas med stor takk.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Velkommen til forumet! Det er jo for drøyt å ikke få respons på førsteposten. Samtidig dårlig sportsånd å henvise til konkurrerende (?) søsterfora, men det får våge seg: En langsomt voksende tråd på Head-Fi tar for seg en sammenligning av portable hodefoner, fortrinnsvis ment til bruk uten amp. Oversiktlig tabell lenger ned på sida linken fører til.

Modellene i oversikta er ikke over-ear modeller, som vel stort sett er til mer profesjonell bruk og hardcore lytting uansett. Anythingbutipod gjør også tester og trykker brukererfaringer av bærbart utstyr. Denne siten virker mindre produsentdirigert og mer brukerstyrt enn siten hos Head-fierne. Nettstedet til ABI er dessuten litt rotete, men inneholder mye relevant stoff.

Og så har vi audioproletariatet på Rock Grotto. Her diskuteres helst Low End audio. Typiske temaer er f.eks. modding av Superlux`piratutgaver av AKG og Beyerdynamic, samt tvilsomme og helserisikable oppgradering av de billige men populære Bravo og Indeed rør-ampene til hodetelefonbruk. Eller hva kan sies om tråden der den superbillige hodetlf.modellen HD-681 til Superlux pimpes og moddes etter egen estetisk villfarelse? Underholdning og sunn anarkistisk uærbødighet på det forumet der, anbefalt!

Håper du finner kanner til musikkmaskinen din. Alt jeg kan si av personlige erfaringer er at Audio Technica ATH-ES7 låter bra på bærbart utstyr, selv uten amp. De er frampå og har god dybde i lyden, litt dum ergonomi men OK ved justering.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •