Sonos vs Squeezebox. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Lurer på å skaffe meg en Squeezebox Boom eller en
    Squeezebox Radio på kjøkkenet.
    1. Bruker disse mitt trådløse nettverk,så det er bare plug'n play?
    2. Krever det noe program via en pc?
    1 - Ja
    2 - Ja, du må ha et program som heter squeezeserver kjørende på en pc/mac på nettverket. Dette er et bakgrunnsprogram som krever ytterst lite ressurrser.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Eriond:
    Sjekk denne linken når du får NAS'en din Compatibility List : NETGEAR ReadyNAS Community

Jeg har opplevd problemer med enkelte produkter som ikke stod på listen over støttede nettverkskomponenter. Om dette var en trådløs eller kablet boks husker jeg ikke.
    Visste faktisk ikke om at Readynas var så pirkete før jeg kjøpte, så det ble en god del stygge gloser før jeg fant denne oversikten

EDIT: Selv med komponenter i listen kan det være du vil kunne slite med hastighet. Spesielt med en Vistamaskin. Få tilgang til nettverksressurser fra en Vistamaskin eller for den saks skyld en Windows 7, kan by på problemer i noen tilfeller. Får håpe du slipper unna
    Hvis du da ikke skal bruke USB da? Da stiller man fort i en helt annen situasjon med langt mindre utfordringer.
    Har fått alt på plass nå, og brukt det en ukes tid snart.
    Alt fungerer omtrent som jeg trodde det skulle gjøre, og jeg er godt fornøyd med Squeezebox touch.
    Det jeg ikke er like happy med er NAS. Har funnet at det er ganske begrenset hva man kan få til av overføringshastighet over trådløst nett, og selv med kablet nett går det ikke særlig fort. Etter hva jeg har lest meg til, ligger hastighetene mine på det som kan forventes med trådløst på 54Mbit og 100Mbit kablet.
    Derfor må jeg nok gjøre noen grep med nettverket mitt. Her kommer da spørsmålet:
    Når jeg har en Router som er 100Mbit, vil denne begrense hastighetene på nettet uansett? Eller vil jeg kunne få bedre hastighet ved å koble til en Gigabit switch og koble alt utstyr sammen på denne?
    Routeren kan nok ikke byttes ut da det er internet leverandøren som eier den.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Uten å være noen ekspert, mener jeg at du kan bruke en gigabit switch og få opp hastigheten internt i nettet ditt. Dog ikke raskere en det svakeste punktet i kjeden. Jeg har en Netgear NAS som ikke har giganet og dette begrenser meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Har fått alt på plass nå, og brukt det en ukes tid snart.
    Alt fungerer omtrent som jeg trodde det skulle gjøre, og jeg er godt fornøyd med Squeezebox touch.
    Det jeg ikke er like happy med er NAS. Har funnet at det er ganske begrenset hva man kan få til av overføringshastighet over trådløst nett, og selv med kablet nett går det ikke særlig fort. Etter hva jeg har lest meg til, ligger hastighetene mine på det som kan forventes med trådløst på 54Mbit og 100Mbit kablet.
    Derfor må jeg nok gjøre noen grep med nettverket mitt. Her kommer da spørsmålet:
    Når jeg har en Router som er 100Mbit, vil denne begrense hastighetene på nettet uansett? Eller vil jeg kunne få bedre hastighet ved å koble til en Gigabit switch og koble alt utstyr sammen på denne?
    Routeren kan nok ikke byttes ut da det er internet leverandøren som eier den.
    Det er nok er problem med disse NAS-boksene at de ikke går spesielt fort i alle tilfeller. Rett og slett er kopiering/åpningstid av filer for treg.
    Du bør i så stor grad som mulig ha utstyr som passer med det Netgear har nevnt i sin compatibility list. Altså den linken jeg oppgav tidligere. Som du ser der er det ikke spesielt mye der som er "godkjent".

Når det gjelder routeren din, så er det sånn at du kan få maks teoretisk hastighet på 100Mb/s. Hvis du feks kjøper en switch i listen over kompatible produkter, så skal det hjelpe på, men om det blir bra nok spørs jo litt. Kjører du Squeezecenter på NAS'en? Vet ikke om SB Touch støtter gigabit-nett, men hvis den gjør det så passer jo en gigabits switch rett inn og den teoretiske hastigheten tidobler seg samtidig som du få inn en boks som er på listen over støttede produkter.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå tenkte jeg på overføring fra Pc til Nas. Squeezeboksen funker fint som det er den.
    Tenkte å bruke Nas til å ta backup av bilder og viktige filer også innimellom, og da hadde det vært greit med bedre overføringshastighet enn i underkant av 10 MB/s som jeg får nå.
    Fant en billig 5 ports netgear switch som er på kompabilitetslisten: Komplett.no - NETGEAR Switch 5P gigabit (vifteløs)
    Dersom jeg bruker en kabel fra router til denne og går videre fra switch til Stasjonær pc, Trådløst accesspunkt og stasjonær pc vil de altså bli Gigabit nett mellom disse?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser det ut til å fungere fint igjen hos meg, måtte inn på administratorbiten av SC, og ta en såkalt "Run Cleanup". Nå ser alt bra ut igjen .

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Dersom jeg bruker en kabel fra router til denne og går videre fra switch til Stasjonær pc, Trådløst accesspunkt og stasjonær pc vil de altså bli Gigabit nett mellom disse?
    Det stemmer. Får bare håpe det utgjør en god nok forskjell så du blir fornøyd

Newcomer Soulkeeper sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    2 - Ja, du må ha et program som heter squeezeserver kjørende på en pc/mac på nettverket. Dette er et bakgrunnsprogram som krever ytterst lite ressurrser.
    Du kan også streame nettradio uten å ha en eneste PC eller NAS i LANet.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med nettradio dukket opp igjen, så nå har jeg SC 7.3 inne istede. Enda ikke opplevd noe feil. :P.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •