SKal kjøpe ny kassettspiller, er denne grei?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Skogslik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SKal kjøpe ny kassettspiller, er denne grei?

Eg trenger en ny kassettspiller da den eg har nå begynner og bli dårlig.
    Skal egentlig kun brukes til og høre kassetter på den.

Fant denne her og lurer på om noen har erfaringer med den eller vill tro den er grei.

ION ELECTRONICS USB Kassettspiller, Tape 2 PC, Svart / MULTICOM

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogslik
    Eg trenger en ny kassettspiller da den eg har nå begynner og bli dårlig.
    Skal egentlig kun brukes til go høre kassetter på den.

Fant denne her og lurer på om noen har erfaringer med den eller vill tro den er grei.

ION ELECTRONICS USB Kassettspiller, Tape 2 PC, Svart / MULTICOM
    Wtf! Trodde dette var en spøk! Rart at det finnes et marked for dette enda

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, fascinerende

Newcomer BareFinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får man fortsatt tak i kassettspillere?!?!

Newcomer Skogslik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, kassetter er i slaget som aldrig før!
    Så regner med at ingen av dere har noe erfaringer med den? :P

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyeste er vel med autorevers også..8-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge et hi-fi-forum jeg skal være snill og ikke nevne navn på, er kassetter det nye store, som raskt overtar etter vinyl som feinschmeckernes valg...

Den spilleren som er nevnt ovenfor er vel grei nok, dersom man har en bunke kassetter med unike opptak som man vil redde over i digital form. Men jeg ville ikke regne med at den holdt særlig lenger enn til jobben var gjort -- gjennom et langt liv har jeg aldri hatt en billig kassettspiller som har vart mer enn et par år ved normal bruk. Billige spillere er heller ikke snille mot tapen.

Dersom man mot formodning skulle sitte på en samling gode kassettopptak som ennå ikke er redusert til det uspillbare, er det vel en bedre løsning å kjøpe en gammel kvalitetsspiller og bruke en formue på profesjonell restaurering.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ion Tape 2 PC

Hos Multicom kan denne kjøpes til 745 kroner, og til prisen spiller den meget bra. Du får fine opptaK også. Den har heller ikke slike ting som autorevers, noe som ikke er så bra for holdbarheten. Egentlig er den designet og laget for å overføre kasetter til PC,via et enkelt progfram og det funger godt. Som en billig og grei kasettspiller anbefales den på det varmeste. Nye kasettspillere til forbrukermarkedet er ikke å få kjøpt i Norge lenger. Det eneste er Tascam som er profesonelt utstyr og koster deretter. Så for de som skal ha en kasettspiller til å avspille sine gamle kasetter anbefales den. Du kan nok finne en på forbrukermarkedet,men det er langt i mellom noe av kvalitet. Som regel er det ting som må påkostes reperasjon.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, nå raste det mange fine ord og teknologier gjennom hodet mitt... Azimutvinkel, 3-hoders, autorevers, wow og flutter... spillere som tar kassetten ut og snur den rent fysisk... Det var tider det!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Auto Revers kom vel på 70 tallet.
    Ja Snickers-Is, det er Nakamichi sin RX model der tar kassetten ut, vender de og setter den tilbake i spilleren ved båndutløp, Nakamichi RX-202 Unidirectional Auto Reverse Cassette Deck og Nakamichi RX-505 Unidirectional Auto Reverse Cassette Deck disse finder man ofte på E-bay mens Nakamichi RX-303 Unidirectional Auto Reverse Cassette Deck er veldig sjelden. Det var den spiller der var i filmen "9 1/2 Uke".
    Nakamichi sine store modeller har jo auto azimuth, denne f.eks. Nakamichi 700ZXE Auto Tuning Cassette Deck, utrolig lekker spiller, min egen er en miniatyr av den i design. Nakamichi LX-5 Discrete Head Cassette Deck
    De fleste gode kassettspillere er rene smykker synes jeg. Denne tar fullstendig kaka men er jo også på Museum of Modern Art i New York tror jeg.
    Beocord 9000
    Helt fantastisk maskin.

Ville aldrig kjøpe en nymodens kassettspiller som den linket til, men, nu er jeg gammel jo.
    E-bay og finn er et eldorado for brukte spillere der kan være velholdte, og som kan give enorm eierglede. Selv en Sony WM-D6C Professional Walkman er en fantastisk god maskin.
    Her er ufattelig mye godis for øynene : Vintage Cassette - The independent cassette deck resource

Jeg hører utrolig mye på kassetter, har en del tatt opp fra radioen med Hovigs Hangar, Geir Hovig forlot oss så altfor tidlig, utrolig trist. Jeg tok opp en del av musikken han spilte via en Tandberg TPT3001A, for mange verdens bedste tuner, og jeg virkelig elsker de bånd.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gammel tråd, men iogmed at nye kassettspillere er vanskelige å få kjøpt nå, så er Tape 2 PC et godt tips.

Les posten til jar54 omigjen. Jeg har akkurat testen en på stereon for første gang og den låter overraskende bra.

Stødig lyd, låter fritt og fint i diskanten og går dypt i bassen. Lyden varierte veldig med de gamle opptakene. Bra var bra, dårlig var dårlig, men sånn skal det jo være.

Den tar type I og II bånd, og har en form for støyreduksjon som minner mer om et filter, men jeg vet ikke om det er komplementært. Støy fra elektronikken er hørbar når du pauser og skrur opp volumet, men er lavere enn fra tapen selv, og ikke hørbar når du spiller musikk på den.

Sjæl er jeg på vei over til Multicom og skal kjøpe meg en til, sånn for sikkerhets skyld.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •