Hjelp til å sette sammen anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til å sette sammen anlegg

Heisann.

Har lenge hatt planer om nytt hjemmekinoanlegg, men finner aldri ut hva jeg skal ha. Jeg har vært igjennom det stadiet der jeg har sett på de simple anleggene som elkjøp osv. selger for et par tusenlapper, men når jeg ser hva dere anbefaler folk skjønner jeg at det ikke kommer til å gjøre susen. Jeg har for øyeblikket en flatskjerm, xbox 360, LG bd390 og pc koblet sammen, men mangler som sagt et godt lydanlegg. Som jeg skjønner, vil det være dumt å ikke skaffe seg en god forsterker med det første, og deretter bygge ut senere. Jeg mener å huske at denne skal være ganske god: Yamaha RX-V367 (Yamaha RX-V367 Black 5x100W 5.1 3D A/V receiver - Yamaha - L-Sound AS)
    Dermed har jeg et godt utgangspunkt, i og med at denne støtter HDMI 1.4 right, pluss en del innganger og utganger?

Jeg kjenner flere som har Scansonic 12" subwoffere som det er ganske bra lyd i, pris fra 2600,- og oppover. Er det andre alternativ som er bedre? Ser at forsterkeren har utgang til sub så det er vel ikke noe problem? Ohm verdien på disse utangene er vel så og si standard, så de aller fleste vil fungere uten problemer?

Da gjenstår det høyttalere, og da lurer jeg på hva jeg bør skaffe? Har sett litt på hva Netonnet tilbyr innen Andersson-produktene og de ser jo kurrante ut, men er det noe å satse på? F.eks. disse: Andersson EX 5.0 Floor/Satellite Vellydende 5.0 høyttalerpakke! - LYD OG MUSIKK - Hjemmekino - 5.1 hjemmekinosystem - Høyttalerpakke

Har dere noen gode tips og råd til en fortapt sjel i det enorme utvalget?:twisted:

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke allerede har sett her så ville jeg gjort det.

SURROUNDPAKKER | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ryback
    Hvis du ikke allerede har sett her så ville jeg gjort det.

SURROUNDPAKKER | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    F.Eks:

Dynavoice M-65 EX 5.0 Black Oak / Piano Finish 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    +
    XTZ 99 W10.16 sort Matt 10" | Surround.no - Høyttaler spesialisten

+ receiver (kjøp en receiver som har pre-ut, slik at du kan oppgradere med en effektforsterker senere).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerpakken og subben du linket til, Doc.G., er tydligvis gode kjøp! Når det gjelder pre-ut på receiver, så antar jeg at RX-V367 ikke har dette. Men kjøper jeg en sub med innebygd forsterker, kan jeg egentlig ikke se for meg at jeg har behov for å bygge ut mer senere. Tips til evnt. annen receiver som har pre-ut til maks 3000,-?

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er begrenset hva du får til 3000 og som skal støtte hdmi 1.4 /3D i tillegg.

Ville selv ha strukket meg til å kjøpe denne Elkjøp - Onkyo TX-SR508 receiver , regner med at den er omtalt i Onkyo tråden her på forumet (denne har heller ikke pre-ut).

Det er uansett viktig at du ikke tar for lett på kjøpet av receiver, men finner en bra kombinasjon av pris/ytelse. Dette er en hobby som vanligvis blir litt dyrere enn planlagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på forskjellige pakker på surround.no nå og har vel egentlig landet på disse to alternativene:

Alt. 1: Onkyo TX-SR607 m/Dynavoice F-6 EX 5.0 og XTZ 99 W10.16 9790kr+frakt

Alt. 2: Yamaha RX-V465 m/Dynavoice F-6 EX Sort 5.0 + XTZ 99 W10.16 high glossy 8980kr+frakt

Er det stor forskjell på Onkyo TX-SR607 vs. Yamaha RX-V465, så valget bør være enkelt?

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vanquish
    Har sett litt på forskjellige pakker på surround.no nå og har vel egentlig landet på disse to alternativene:

Alt. 1: Onkyo TX-SR607 m/Dynavoice F-6 EX 5.0 og XTZ 99 W10.16 9790kr+frakt

Alt. 2: Yamaha RX-V465 m/Dynavoice F-6 EX Sort 5.0 + XTZ 99 W10.16 high glossy 8980kr+frakt

Er det stor forskjell på Onkyo TX-SR607 vs. Yamaha RX-V465, så valget bør være enkelt?
    Tror du blir fornøyd uansett hvilken pakke du velger av disse. Onkyoen blir vel regnet som å tilhøre sjiktet over Yamahaen, og har bla.a flere hdmi innganger og bedre romkorreksjon. Men jeg regner med at du finner masse info om begge på forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som har noen formening? Evnt. tips til andre høyttalere(selv om disse er mer enn bra nok for meg)?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Gå opp ett lite hakk, og gå for M-65 om du skal ha Dynavoice. Har hørt begge (har M-65) og må si det er stor forskjell for 500kr i tillegg i prisen.

Onkyo TX-SR607 silver m/Dynavoice M-65 EX 5.0 Black Med Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

XTZ 99 W10.16 pianolakk 10" | Surround.no - Høyttaler spesialisten

10.000.- Spør om god pris så er det ratt ikke umulig du får det heller

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •