Akustikkmani på avforum! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 84 av 84
    Newcomer coolbiz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Spørsmålet man da kan stille er om en høyttaler med homogen energirespons vil låte best med eller uten akutiltak. Jeg tror på sistnevnte. Eventuelt diffusorer på sideveggene hvis avstanden tillater det.
    Jeg skal ikke påberope meg allverdens kompetanse og innsikt i dette, men min forståelse er at i praksis er det ikke uten videre enkelt å få f.eks. sideveggsdiffusorer til å opptre så frekvensuavhengig som man skulle ønske. Dermed blir det lett til at de gjenværende refleksene får en annen frekvenslinjæritet enn direktelyden og gjør således mer skade enn uten diffusorer. jfr. ditt eget innlegg samt Floyd Toole & Co.

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Er det lov å spørre hvorfor du har meldt deg ut av hfs?
    På grunn av dualismen i meg selv. I edru tilstand er jeg konfliktsky og diplomatisk. Hater kontrovers og sidetaking. Ønsker å blidgjøre alle. Desverre blir dette fort en selvutslettende ting og blir også fort til en trykkoker. Derfor har jeg fått sansen for alkohol - trykkventilen. Åpner opp for det undertrykte. Utløser spissfindigheter og retoriske grep som forhindrer at man trenger å legges paddeflat uten grunn. Dog kommer ofte kontraangrepet tilbake som en galge når virkningen har lagt seg.

Jeg tenderer til å tro at denne ytterlighet er så dypt forankret i meg selv, at jeg narrer meg selv ved å tro at dette er håndterbart med litt vilje og selvdisiplin. Andre er skrudd sammen på annet vis og hånderer balansen mellom ydmykhet og selvrespekt på en bedre måte.

Min psyke er ikke mye å skryte av - hovedsaklig p.g.a. denne vanskelighet med balansegangen mellom hyggelighet og behovet for å utrykke ens egne meninger og overbevisninger.

I stedet for å gå til krig for mine opplevde overbevisninger, trekker jeg meg heller tilbake til fordel for sjelefreden vel vitende om at det kanskje ikke var så viktig likevel... Man ender selvsagt fort opp med spørsmålet om det ikke finnes saker å blø for - desverre finner jeg hverken fotball eller hifi i den kategori selv om finalen mellom Nederland og Spania var spennende nok. I morgen er det glemt.

Det store "problem" er dog at disse balanseferdigheter ikke utøves i ensomhet. Ikke uten grunn har psykologien beveget seg utover personalanalysen og videre inn i gruppe/sosialpsykologi. Uten å være psykologiekspert, tenker jeg at det er en vesentlig forskjell mellom å forsøke å definere "gruppen" og finne sin egen plass i gruppen - dette er jo slett ikke uiteressant siden disse forum gjerne kan betegnes som et slags "sosialt medium". Det er vel her jeg har tatt grep - jeg velger bort arenaen fremfor å forsøke å påvirke arenaen. Igjen; det har litt med viktighet å gjøre.

Jeg kunne selvsagt forsøkt å påvirke arenaen - jf. sosialpsykologien, men jeg stiller meg tvilende til at det møter mine personlige behov. det koker derfor ned til å vekte behovene - I'm out!
    Mvh. Johan

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I'll have what he's having....

Newcomer Tacritan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Og her er løsningen på alle akustikkproblemer:
    [HEADSET]
    I mine ører og under mine preferanser er INGEN akustikk også et akustikk-problem. LITT (!!!) romklang og refleksjoner må det være (annet enn det som er på innspillinga).

Største fordelen med headset er å stenge ute annen ambient støy som ikke kommer fra anlegget, det er særdeles deilig. Man kan ikke få både i pose og sekk dessverre.

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •