Pinell Support

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  1
Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 165
    Newcomer Pinellsupport sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pinell Support

Vi i Pinell har nå opprettet en bruker her, og oppfordrer dere til og bruke denne tjenesten for deres spørsmål.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer etter software update

Fikk min nye supersound II i går da 1`ern sluttet å virke etter software update. Etter tilkobling til internet radio fikk jeg beskjed om at ny software var tilgjengelig og om jeg ville oppdatere med denne. Jeg svarte selfølgelig ja ettersom jeg elsker software oppgraderinger , men fikk etter en stund software update failed. Etter reboot står den nå med beskjed på skjermen " waiting for PC wizard.." og ingenting virker. Har søkt overalt men finner ingen forklaring eller feilrettingsprosedyre. Er det noen måte å fikse dette på?

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som har skjedd er en software bug som jobbes med og da må du dessverre bytte radioen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt småproblemer Supersound II

Jeg også har hatt litt småproblemer med denne. Den låser seg sånn av og til slik at man må bryte strømmen for å få den igang igjen. Har fått til og oppdatert software, men brukte utrolig lang tid siden den brøt nettkontakten hele tiden. Og internettradioen bryter omtrent hvert 20. sekund før den kobler seg på igjen. Kan ikke være routeren siden jeg har laptop'er koblet til hele tiden.

Noen som vet hvordan man kobler den til nettverket i huset i forbindelse med Music Player Mode, forresten? Jeg ser brukernavnet på maskinen, men når jeg velger den så står det "no authorization." Kjører Windows 7.
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer det en oppdatering på supersoundII så den kan takle FLAC??

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utmerket tiltak :-)

Har nå i helgen kjøpt meg en Pinell Supersound II. Veldig fornøyd så langt. Kjøpte en hvit siden jeg skulle ha den på kjøkkenet. Så vidt fått satt den opp og koblet til trådløsnettet. ALt fungerer fint. Skal straks sjekke om den finner noen softwareoppdatering.

Et lite problem dog. Displayet virker å være litt skjevt? Se vedlagte bilde. Liksom seget litt ned på venstre side. Ikke mye, men litt. Har dere noen kunnskap om dette? Er det normalt. Veldig irriterende. Har ikke åpnet den enda men vil veldig gjerne ha tips på hvordan få bort dette. Såpass dyrt produkt bør ikke ha slike skavanker. Hvordan er dette festet inni? Bør jo være en enkel sak å justere tipper jeg.

Bor såpass usentralt ;-) at bytting ikke er aktuelt. Siste de hadde på butikken også. Må derfor få fikset dette selv.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oilar
    Bor såpass usentralt ;-) at bytting ikke er aktuelt. Siste de hadde på butikken også. Må derfor få fikset dette selv.
    Legg et papirark under siden hvor det heller litt ned, og brett det X antall ganger til displayet er rett.

Tipset er gratis, og Pinell skal slippe å få en faktura i posten av meg!

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan nok klare og fikse dette selv ja, og dessverre har det nok skjedd en produksjon svikt her. send en mail til support@pinell.no så skal vi rydde opp i dette for deg.

Utmerket tiltak :-)

Har nå i helgen kjøpt meg en Pinell Supersound II. Veldig fornøyd så langt. Kjøpte en hvit siden jeg skulle ha den på kjøkkenet. Så vidt fått satt den opp og koblet til trådløsnettet. ALt fungerer fint. Skal straks sjekke om den finner noen softwareoppdatering.

Et lite problem dog. Displayet virker å være litt skjevt? Se vedlagte bilde. Liksom seget litt ned på venstre side. Ikke mye, men litt. Har dere noen kunnskap om dette? Er det normalt. Veldig irriterende. Har ikke åpnet den enda men vil veldig gjerne ha tips på hvordan få bort dette. Såpass dyrt produkt bør ikke ha slike skavanker. Hvordan er dette festet inni? Bør jo være en enkel sak å justere tipper jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halvor_a
    Kommer det en oppdatering på supersoundII så den kan takle FLAC??
    Ingen som kan svare på det??

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kan ta det opp med vår software produsent.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte en mail til support som du foreslår. Men de ville ikke si hvordan jeg kunne åpne den og fikse dette selv. De ville heller sende en ny radio med en returlapp for den gamle. Greit nok, men desverre har det enda ikke kommet noen ny radio så får nok prøve å pilke opp den jeg har.

Men har oppstått et annet problem. Det er nok kanskje mer av type brukerfeil? Noe jeg ikke har forstått? Det gjelder klokken. Stiller den inn til rett tid, men etter en stund viser den nøyaktig 1 time for sakte? Hva kan dette skyldes? Første gang det skjedde trodde jeg at jeg bare hadde stilt den feil, og korrigerte tiden. Men dagen etter var den feil igjen. Virker som jeg kan stille klokken og så holder den 1 døgn eller 2 men så når jeg skal slå på radioen om morgenen ser jeg at den har blitt 1 time for sen igjen.

Hva gjør jeg feil?

Sitat Opprinnelig postet av Pinellsupport
    Du kan nok klare og fikse dette selv ja, og dessverre har det nok skjedd en produksjon svikt her. send en mail til support@pinell.no så skal vi rydde opp i dette for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, da oppfordrer jeg dere i Pinell til å sjekke innom her av og til for å se om det er noen spørsmål å besvare :-)

Sitat Opprinnelig postet av Pinellsupport
    Vi i Pinell har nå opprettet en bruker her, og oppfordrer dere til og bruke denne tjenesten for deres spørsmål.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at Pinell-radioer ikke har inngang for ekstern antenne.

Finnes det et tjuvtricks som gjør radioene brukbare for alle oss som ikke får akseptabelt signal uten utendørsantenne?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å bruke internettradiodelen av den? Om du har bredbånd der du bor?

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pinell Explorer kan du skru av og koble til ekstern antenne.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klokken viser feil

Sendte en mail til support som du foreslår. Men de ville ikke si hvordan jeg kunne åpne den og fikse dette selv. De ville heller sende en ny radio med en returlapp for den gamle. Greit nok, men desverre har det enda ikke kommet noen ny radio så får nok prøve å pilke opp den jeg har.

Men har oppstått et annet problem. Det er nok kanskje mer av type brukerfeil? Noe jeg ikke har forstått? Det gjelder klokken. Stiller den inn til rett tid, men etter en stund viser den nøyaktig 1 time for sakte? Hva kan dette skyldes? Første gang det skjedde trodde jeg at jeg bare hadde stilt den feil, og korrigerte tiden. Men dagen etter var den feil igjen. Virker som jeg kan stille klokken og så holder den 1 døgn eller 2 men så når jeg skal slå på radioen om morgenen ser jeg at den har blitt 1 time for sen igjen.

Hva gjør jeg feil?
    dette er også noko eg plagast med, har stillt klokka fleire gangar, men etter ein par dagars bruk, viser den ca 1 time for lite?? Kva kan løyse dette? Ellers ein flott radio, som også kona begynner å få sansen for (og det er bra for det var ho som liksom fekk den i julegave )

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk jo ikke noen hjelp til dette her på supporten. De svarte ikke på det i det hele tatt. Men etter å ha grublet og rotet litt rundt i menyer så fant jeg en instilling for automatisk klokkejustering fra internett som stod PÅ. Jeg skrudde av denne og etter det har klokka holdt seg riktig.

Ellers ikke mye imponert over Pinell når det gjelder kvalitet og support. De solgte meg en radio med skjevt display og fikk råd her om å maile supporten for å få beskrivelse av hvordan jeg kunne rette opp dette. De insisterte på å sende ny radio med byttelapp, så jeg sa OK til dette. Men deretter ble det stille. Kom aldri noen radio. Er blitt litt skeptisk til dette merket nå. Lurer på at det er en norskprodusert radio? Men antakelig et lite enmannsfirma som importerer noen greier fra utlandet og selger det dyrt. Supporten er mest tomme ord. De håper vel folk blir lei etter hvert og ikke gidder å "mase" mer.

Den klokkesaken f.eks gadd de aldri å svare på. Må jo være noe feil med den klokkeinformasjonen de sender ut via internett.

Sitat Opprinnelig postet av voll
    dette er også noko eg plagast med, har stillt klokka fleire gangar, men etter ein par dagars bruk, viser den ca 1 time for lite?? Kva kan løyse dette? Ellers ein flott radio, som også kona begynner å få sansen for (og det er bra for det var ho som liksom fekk den i julegave )

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk jo ikke noen hjelp til dette her på supporten. De svarte ikke på det i det hele tatt. Men etter å ha grublet og rotet litt rundt i menyer så fant jeg en instilling for automatisk klokkejustering fra internett som stod PÅ. Jeg skrudde av denne og etter det har klokka holdt seg riktig.

Ellers ikke mye imponert over Pinell når det gjelder kvalitet og support. De solgte meg en radio med skjevt display og fikk råd her om å maile supporten for å få beskrivelse av hvordan jeg kunne rette opp dette. De insisterte på å sende ny radio med byttelapp, så jeg sa OK til dette. Men deretter ble det stille. Kom aldri noen radio. Er blitt litt skeptisk til dette merket nå. Lurer på at det er en norskprodusert radio? Men antakelig et lite enmannsfirma som importerer noen greier fra utlandet og selger det dyrt. Supporten er mest tomme ord. De håper vel folk blir lei etter hvert og ikke gidder å "mase" mer.

Den klokkesaken f.eks gadd de aldri å svare på. Må jo være noe feil med den klokkeinformasjonen de sender ut via internett.
    Ja, då skal iallefall oilar ha takk for at han tok seg bryet med å svare Dette skal prøvast for å sjå om det kan gjere susen.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert sommer/vintertid-bug. Ikke alltid man tenker over at det er forskjellig praksis fra land til land.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundfre@k har rett, dette er en bug som skal rettes opp.

Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •