Pinell Support - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  1
Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 165
    Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har en Pinell supersound II, har problemer med denne, den vil ikke slukke seg på, det står på skjermen “waiting for pc wizard” og der stopper det, har dere et lurt triks man kan gjøre? er det noen knapper det går å trykke på for å resette?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Joda, men vi går litt i ring her. Har hatt dette problemet i flere år og har kikket i manualen etc. Men det er liksom umulig å få satt dette rett en gang for alle. Hvor enkelt måtte det da ikke være for Pinell å gi et kjapt svar på hva de 3-4 instillingene skal stå til for at dette skal fungere, sommer som vintertid her i Norge? Jeg får jo til dette med klokka både på armen og på diverse PC'er, men altså ikke på Pinell radioen.

Bak hver av disse 4 linjene kan man fra Pinell bare si kort hva det skal stå til her i Norge for å få dette med sommer/vintertid til å fungere automatisk:

Settinger:
    •Koblet trådløst til internett - JA (dette må jo stå på for å kunne bruke internettradio etc så det går jeg ut i fra er rett)
    •Automatisk hente tid fra nettet - PÅ (denne antar jeg også må stå slik for at klokka skal holde seg rett)
    •Tidssone: Noe med London... da ble vintertiden rett (Ja, hva skal man egentlig velge her? Hvilken instilling blir rett her i Norge. Har prøvd forskjellig, men like feil blir det hver gang man skifter mellom sommer og vintertid)
    •Daylight Saving - PÅ (Litt i tvil om denne skal av eller på. Man skulle jo tro den må stå på i et land som bruker somer/vintertid? Usikker)

Det eneste jeg får til er at klokka blir rett nå som det f.eks er sommertid. Så når vi bytter til vintertid blir den en time feil. Da stiller jeg klokka rett, men dagen etter er den en time feil igjen. Slik kan jeg holde på. Så må jeg til slutt endre tidssone. Da holder den seg rett, men bare til neste overgang mellom sommer/vintertid. Jeg er sikker på at det er de to siste innstillingene som må settes rett for Norge, men til hva? Hvis noen mener at manualen på side 29/30 forklarer dette greit så er det mer enn jeg greier å se :-) Da må den være skrevet for smartere hoder enn mitt.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Radioen min får bare rett tid om jeg setter den på DAB noen sekunder.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oilar

Settinger:

•Tidssone: Noe med London... da ble vintertiden rett (Ja, hva skal man egentlig velge her? Hvilken instilling blir rett her i Norge. Har prøvd forskjellig, men like feil blir det hver gang man skifter mellom sommer og vintertid)
    •Daylight Saving - PÅ (Litt i tvil om denne skal av eller på. Man skulle jo tro den må stå på i et land som bruker somer/vintertid? Usikker)
    .
    Ikke London. Da blir det en time feil uansett. Madrid er samme sone som Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ekstern høytaler(e)?

Hei! Er knallfornøyd med min supersoundII, men kunne tenkt meg litt mere trøkk Skal ha den på hytta, der har jeg ikke noen annen stereo å koble den til. Går det an å koble til ekstra høytaler(e) til denne enheten via en av de to koblingene på baksiden? Evt trådløse høytalere?

Newcomer Pinellsupport sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan koble til eventuelt noen aktive Pc høyttalere.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos Vis post
    Har en Pinell supersound II, har problemer med denne, den vil ikke slukke seg på, det står på skjermen “waiting for pc wizard” og der stopper det, har dere et lurt triks man kan gjøre? er det noen knapper det går å trykke på for å resette?
    Hei

Denne må da til www.dalens.no for garanti rep.

Legg ved kvittering, du regger alt på siden deres.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite aktivitet her siste tiden, men jeg prøver meg likevel.

Sliter med streaming fra spotify på min Pinell Supersound II.
    Brukte lang tid på å få DSBrigde opp å gå, men fant endelig ut av det da jeg innstallerte en eldre versjon uten x64 selv om jeg har det.
    Jeg får nå et blått ikon på systemlinjen min når jeg åpner spotify, men jeg får ikke spilt av musikk på radioen.
    Alt er oppsatt på Frontier Silicon og jeg finner kanalen på radioen, men får kun meldingen "Kan ikke åpne valgt media".
    Har testet å streame til en annen pc, og der får jeg musikk ved å taste inn ipadresse:8124 i nettleser, så problemet bør jo ikke ligge på PC/brannmur. Kan også nevne at DSBrigde ikonet går fra blått til grønt når jeg streamer til en annen pc, men ikke ellers.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mad-Ass Vis post
    Lite aktivitet her siste tiden, men jeg prøver meg likevel.

Sliter med streaming fra spotify på min Pinell Supersound II.
    Brukte lang tid på å få DSBrigde opp å gå, men fant endelig ut av det da jeg innstallerte en eldre versjon uten x64 selv om jeg har det.
    Jeg får nå et blått ikon på systemlinjen min når jeg åpner spotify, men jeg får ikke spilt av musikk på radioen.
    Alt er oppsatt på Frontier Silicon og jeg finner kanalen på radioen, men får kun meldingen "Kan ikke åpne valgt media".
    Har testet å streame til en annen pc, og der får jeg musikk ved å taste inn ipadresse:8124 i nettleser, så problemet bør jo ikke ligge på PC/brannmur. Kan også nevne at DSBrigde ikonet går fra blått til grønt når jeg streamer til en annen pc, men ikke ellers.

Hei denne løsning pleier som oftest og fungere, men dette er provisorisk sak som dessverre kan blokkes av brannmurer og lignende.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinellsupport Vis post
    Hei denne løsning pleier som oftest og fungere, men dette er provisorisk sak som dessverre kan blokkes av brannmurer og lignende.
    Har Norton Antivirus/brannmur og har deaktivert denne uten hell. Har også lagt inn for adgang til port 8124 i Norton og Windows Firewall. Får som sagt streamet ut fra pc'en til andre maskiner, så brannmuren blokker ikke.
    Hvilken versjon av DSBrigde er dette testet til å funke på? Kan jo prøve med enda eldre versjoner feks.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Supersound II som ikke er mulig å slå på

Hei, jeg har en Pinell Supersound II, kjøpt på Eljøp Kongsberg for ca ett år siden. Det er ikke lenger mulig å slå denne på (display er sort og ingen lyd fra radioen), desverre har jeg ikke kviteringen fra Elkjøp men jeg har serie nummeret, se vedlagt bilde. Er dette noe som går å dekke på garanti uten kviteringen?

Mvh
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Pinell Support-image-jpg  

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bardn Vis post
    Hei, jeg har en Pinell Supersound II, kjøpt på Eljøp Kongsberg for ca ett år siden. Det er ikke lenger mulig å slå denne på (display er sort og ingen lyd fra radioen), desverre har jeg ikke kviteringen fra Elkjøp men jeg har serie nummeret, se vedlagt bilde. Er dette noe som går å dekke på garanti uten kviteringen?

Mvh
    Her var det ikke mye support å få, har Pinell avsluttet denne eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan svare på hvilke utganspenneing det er fra poweret.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bardn Vis post

Mvh
    Det skal nok gå helt bra, ellers kan jeg si vi bare betalte 300kr for å fikse hele greia var bare å restarte softwaren her hvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos Vis post
    Det skal nok gå helt bra, ellers kan jeg si vi bare betalte 300kr for å fikse hele greia var bare å restarte softwaren her hvertfall.
    Hei, takk for svar Joakimpatos, men hva mener du? at jeg skal levere den på Elkjøp eller sende den ett annet sted?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har en Pinell Supersound II (PS II). Den fungerer greit, bortsett fra en ting. For noen dager siden installerte jeg en mediaserver hjemme (miniDLNA på Linux). Den serveren fungerer glimrende, og jeg kan spille av mediafilene mine på alle enhetene som støtter UPNP/DLNA. Mesteparten av samlingen min er i flac format. Stor er derfor derfor irritasjonen at PS II finner serveren og katalogene, men nekter å vise og spille flac filene. Prøver jeg å legge ut en mp3 fil, vil den spilles av. I henhold til bruksanvisningen skal PS II støtte flac, se kopi av feilsøkingsveiledningen fra bruksanvisningen (Til orientering, heller ikke wav filer spilles av):

Hvorfor spiller ikke radioen av
    mediafilene mine?

Sjekk følgende hvis du har vanskeligheter med å
    spille av mediafiler:

- Hvis du er logget inn som gjest ar du kanskje
    ikke tilgangsrettigheter til alle delte filer, og
    dette kan inkludere mediafiler.

-Er filene du prøver å spille av i riktig format?
    Denne radioen spiller av MP3-, WMA, Real,
    FLAC og WAV-filer.

-Hvis du bruker Mac OS X, kontroller at du har
    aktivert Windows fildeling.

Så mitt enkle spørsmål er. Hva skal til for at jeg skal kunne spille av mine flac filer slik bruksanvisningen sier at jeg skal kunne?

Mvh Bent Vangli

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

ny i denne forum, men kan prøve å få svar.
    Jeg ser at forumet er nesten daud, Pinell support sluttet å svare.

Pinell Supersound II, perfekt radio, men nå er det problemer.
    Denne vil ikke komme inn på internet radio, den er koblet til internet og bare står der,
    Den prøver å finne eller ta kontakt med den radio internet som man velger og ingenting skjer.
    Det hjelper ikke med oppdatering, den sier er ok.
    Vanlig radio er ok, men ikke på radio fra internet.
    ???
    Kan Pinell support svare på.
    Pinell Supersound II kjøpt for 2 år siden.
    Er det garanti, mulig reparasjon?

MVH

Josepen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har samme problem med en av våre 4 radioer, den ene kobler ikke til internet i perioder den bare står med melding i displayet waiting.for....., jeg tar da å kobler fra strømmen i ca 1 minutt kobler til og den virker etter dette. Vel når det gjelder garanti så er det bare å bytte denne der du har kjøpt den men jeg vil ikke garantere at problemet er løst med en ny radio da de fremdeles bruker samme software.

MVH
    Pingni

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av josepen Vis post
    Pinell Supersound II, perfekt radio, men nå er det problemer.
    Denne vil ikke komme inn på internet radio, den er koblet til internet og bare står der,
    Den prøver å finne eller ta kontakt med den radio internet som man velger og ingenting skjer.
    Det hjelper ikke med oppdatering, den sier er ok.
    Vanlig radio er ok, men ikke på radio fra internet.
    Samme her. Første gang det skjedde, hjalp det ikke å trekke ut/inn strømkabelen, men det hjalp å resette til fabrikk innstillingene. Et par uker senere er det ingenting som hjelper. Jeg kan "pinge" radio'en fra andre enheter på nettet (også fra en avsenderadresse i et annet nett slik at jeg i tillegg vet at rutingen fungerer). Når jeg velger Internett radio stasjonslisten får jeg ikke svar.

SW version er et eller annet vanvittig langt med V2.2.15.EX23624-1RC8 på slutten.

Newcomer Bergfinn sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    Oslo
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er heller ikke spesielt imponert over kvaliteten over Pinell.
    Kjøpte for noen uker siden en Pinell Go m/dab. Ser veldig fin ut, og gir et høyt kvalitetsinntrykk,
    men da jeg skrudde den på ble jeg svært skuffet over lydkvaliteten.

Pinell, vi er i 2014, dette her holder ikke mål i det hele tatt.

Jeg benyttet meg av bytteretten og bladde opp 700 kr i tillegg og fikk med meg hjem et lignende produkt som er produsert i Svets.
    Nå er jeg mer enn fornøyd, dette her er jo bærbar "hifi".
    Sist endret av Bergfinn; 07-02-2014 kl 12:57
    Event Opal, Audiolense XO, Creek OBH 12

Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •