Pinell Support - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  1
Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 165
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei,

Gode nyheter for oss med Pinell. Neste versjon av Squeezebox Server, 7.7, heretter kjent som Logitech Media Server, blir også en DLNA server, og ser ut til å fungere godt med min Explorer. Spiller både MP3 og FLAC! Men selve beta versjonen har krasjet noen ganger på min server, men det er hvertfall første gang jeg har kunnet spille av FLAC sanger (antar LMS transcoder siden Pinell nekter å gi oss FLAC støtte og skikkelig firmware).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer etter SW oppdatering på Pinell Explorer

Sitat Opprinnelig postet av Scotsman
    Jepp, jeg ringte inn til produsenten og sjekket det.

Fikk byttet til ny radio hos clasern, men har ikke turt å prøve å oppgradere programvaren i den nye.
    Takk for svar, gikk greit å få byttet til ny hos Siba. Får håpe Pinell legger
    ut en oppdatering som virker snart :smile:

Newcomer Pinellsupport sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal gå helt fint og oppgradere, anbefaler bare og gjøre dette på kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"datastøy" i høytaler

Hei, jeg har 4 Pinell Supersound II og det som forundrer meg litt er at to av dem har en litt snodig "datastøy" i høytaleren. Kun hørbart når det er lite lyd i en sending, f.eks. en nyhetssending hvor det er en del stille partier. Eller når jeg flytter meg rundt i menyen. Kjent "problem"? Eller rett og slett en fabrikasjons varians.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ekstern antenne til Supersound 2

Hei.
    Er det mulig å ta av antennen på supersound 2 for å koble på en ekstern antenne? Dette grunnet dårlig innendørsdekning på DAB der radioen står.

Og er det eventuelt noen antenner dere anbefaler?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alagerqv
    Hei,

Gode nyheter for oss med Pinell. Neste versjon av Squeezebox Server, 7.7, heretter kjent som Logitech Media Server, blir også en DLNA server, og ser ut til å fungere godt med min Explorer. Spiller både MP3 og FLAC! Men selve beta versjonen har krasjet noen ganger på min server, men det er hvertfall første gang jeg har kunnet spille av FLAC sanger (antar LMS transcoder siden Pinell nekter å gi oss FLAC støtte og skikkelig firmware).
    Er denne media serveren så mye bedre enn de andre glimrende og gratis alternativene der ute da? Tversity og PS3 Media Server er to som er glimrende og gratis.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2pat
    Hei, jeg har 4 Pinell Supersound II og det som forundrer meg litt er at to av dem har en litt snodig "datastøy" i høytaleren. Kun hørbart når det er lite lyd i en sending, f.eks. en nyhetssending hvor det er en del stille partier. Eller når jeg flytter meg rundt i menyen. Kjent "problem"? Eller rett og slett en fabrikasjons varians.
    Jeg har det samme på min. Spesielt merkbart når den kobler seg til nettradio.Jeg byttet den første med dette problemet med en ny nå i romjula på Elkjøp. Den nye har akkurat samme problem men i tillegg er displayet satt i litt skjevt, og har elendig innsynsvinkel.

Jeg kan egentlig ikke se hvorfor denne radioen er blitt så hypet. Datastøy, kronglete menyer og middels kvalitatssikring. Lyden er grei, men ikke mer enn grei (selv med EQ). Til mitt bruk er Squeezebox radio et mye bedre kjøp (695,- på Lefdal).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klang
    Jeg har det samme på min. Spesielt merkbart når den kobler seg til nettradio.Jeg byttet den første med dette problemet med en ny nå i romjula på Elkjøp. Den nye har akkurat samme problem men i tillegg er displayet satt i litt skjevt, og har elendig innsynsvinkel.

Jeg kan egentlig ikke se hvorfor denne radioen er blitt så hypet. Datastøy, kronglete menyer og middels kvalitatssikring. Lyden er grei, men ikke mer enn grei (selv med EQ). Til mitt bruk er Squeezebox radio et mye bedre kjøp (695,- på Lefdal).
    Byttet de to som hadde sterkest ulyd og hadde de to nye hadde mye lavere nivå på støyen. Men den er der fortsatt, så må si meg enig i at denne radioen har fått altfor mange stjerner eller terningkast i testene.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei vi har lagt merke til dette med datastøy, dette er grunnet en feil på forsterker. Ta kontakt med meg på Martin@ttmicro.no så løser vi dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har en Pinell Supersound II. Har hatt radioen i ca 1 år men den er nesten ikke brukt.
    Når jeg nå skrur på radioen så skrur den seg av nesten med en gang og starter på nytt. Dette ser ut som skjer når den kobler seg på tådløs nett. Har skrudd av nettet og da startet den.
    Fant et klipp på youtube http://youtu.be/6-tSIC0oEsA og det er akkurat dette som skjer. Hva kan det være?

Mvh Ronny

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinellsupport
    Hei vi har lagt merke til dette med datastøy, dette er grunnet en feil på forsterker. Ta kontakt med meg på Martin@ttmicro.no så løser vi dette.
    Da har jeg fått ny radio tilsendt - veldig bra kundeservice av Martin!

Ny radio fungerer 100 % - nå er jeg fornøyd :smile:

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta kontakt med meg Martin@ttmicro.no vi ordner dette.

Sitat Opprinnelig postet av ynnor37
    Hei

Har en Pinell Supersound II. Har hatt radioen i ca 1 år men den er nesten ikke brukt.
    Når jeg nå skrur på radioen så skrur den seg av nesten med en gang og starter på nytt. Dette ser ut som skjer når den kobler seg på tådløs nett. Har skrudd av nettet og da startet den.
    Fant et klipp på youtube http://youtu.be/6-tSIC0oEsA og det er akkurat dette som skjer. Hva kan det være?

Mvh Ronny

Newcomer PunkBuster sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min SuperSound I har en tendens til å dempe lyden til nesten ikke hørbart, uansett voluminnstilling, for så å plutselig øke volumet til det det skal være igjen etter noen minutter. Dette gjentar seg ofte. I starten var det ikke et problem, men det skjedde først et par ganger slik nå og da, og nå er det helt tullete til tider. Dette er tilfelle uansett om det er nettradio, FM eller DAB.

Kjøpt ny i november og er ikke mye brukt.

Mvh Erik

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pinell funksjonalitet

Jeg bråkjøpte en P. Supersound 2 i går. Grunne var bare at siden jeg installerte nettverkskabler i huset ble mottagning på min Sony verdensradio som jeg benytter om kvelden/natten for å lytte til SV TV elller NRK alltid nyheter/BBC, med den innebygde piskantennen for dårlig.

Problemer:

Spvidt jeg skjønner av manualen er snooze koblet til en alarm. Det ser ut som det er mulig å slå av alarmen etter at man har valgt snooze. Hvis man kunne velge å koble ut alarmen kunne snooze kanskje brukes, men å være tvunget til å slå av alarmen hver gang, enten før eller etter at den er utløst, er ikke noe særlig. Jeg er vant til fra Sony at jeg kan velge snooze og da lukker radioen stille og rolig uten en lyd etter max 1. time, eller et par kortere alternativer om jeg trykker en gang eller to til på snooze knappen. Stopper den før jeg vil er det bare å trykke ON igjen, så fortsetter det.

Snooze er altså på Sony’en default, såfremt jeg ikke velger å slå den permanent ON.

Meget behagelig.

Og så er det kontakten for hodetlf. Hvorfor sitter den bak boksen? Så må jeg fomle i mørket for å plugge in når jeg vil lytte uten å vekke andre om natten.

Så har vi equalizer. For mine ører høres det likt ut samme hva jeg velger, det er altfor mye bass. Holder jeg en pappskive foran høyttaleren når noen snakker, så merker jeg at skiven vibrerer med en lav frekvens som forteller at her det bass som ikke er noen fordel for avlytting av menneskelig tale.

Det burde i våre dager være den minste kunst å lage en programmerbar equalizer med en responskurve man kunne tilpasse sin egen hørsel. Det trodde jeg virkelig Pinellen hadde, men det har den altså faktisk ikke.

I hvert fall ikke for oss som har et tildels ganske redusert frekvensområde i vå r hørsel. Gresshopper og fuglekvitter forsvant for mange år siden. Høyeste oktav på et piano høres heller ikke annet enn klikket av tangentene, ikke en lyd fra strengene.

Men klar tale, det kan jeg godt oppfatte. Vestlandsdialektene er derimot vanskelige, da er svensk eller engelsk langt lettere å forstå.

Med tid og stunder kan jeg kanskje få ordnet med en antenne så jeg kan bruke Sony’en igjen.

I mellomtiden, finnes det noen som har en equalizer slik som var vanlig på 80-tallet liggende som han kan tenke seg å avhende? Jeg hare en supert Technics anlegg fra den tiden, men vill gjerne hatt en equalizer, selv om bass og diskant kontroller finnes.

For tredve år siden hadde jeg selv bygget tonekontroller, men det klarer jeg ikke i dag, har kvittet meg med alt jeg kunne ha benyttet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en pinnel supersound I som displayet "flakker". Og blir til tider helt borte.. Er dette et kjent problem??

Halvor

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomas@netcom.no
    Hei.
    Er det mulig å ta av antennen på supersound 2 for å koble på en ekstern antenne? Dette grunnet dårlig innendørsdekning på DAB der radioen står.

Og er det eventuelt noen antenner dere anbefaler?
    Prøv om du kan kortslutte den antenne som sitter på radioen ved å koble den dil skruen nedrst, mid bak på boksen. Blir signalet borte er det find. Da skulel du kunen bruke den skruen og koble skjermen på en coax dit. Innerlederen surres/tapes til antennen (sammenklappet), om du ikke kan skru den ut og koble direkte til.

Som antenne skulle rundstråleren du får hos claser'n være bra. Dt er en dipol brettet så den ser ut som en halo/glorie, og er beregnet for coax nedføring.

Er det en bestemt retning du vil ha signaler fra skulle en vanlig retningsantenne være det beste, de finnes med flere elementer og forsterker dermed signalene.

Ellers går det jo an å prøve med en 'longwire', altså bare å koble en eller annen ledning til antennen og strekke den ut for å se om det har noen virking.

Det spørs jo litt hvor du bor og hvilke stasjoner du forsøker å få inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mitchman
    Er denne media serveren så mye bedre enn de andre glimrende og gratis alternativene der ute da? Tversity og PS3 Media Server er to som er glimrende og gratis.
    Ja, jeg har ikke fått PS3 MS til å funke med Pinell overhodet, og Tveristy funker ikke spesielt godt mot mine enheter heller. Så kjører PS3 MS for PS3, Yamaha og Samsung og LMS mot Pinell.

-Anders

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dessverre dette var en svakheter på noen Supersound I, det er bare og bytte hos forhandler så får du en ny uten denne feilen.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har en Supersound II som jeg fikk i gave tidligere i år.
    Først må jeg si at dette er et supert produkt. Alt fungerer helt utmerket.

Spørsmålet mitt går på streaming av musikk fra min PC. Jeg får opp sangene om jeg legger dem i Windows media player (WMP), men er det mulig å få streame fra iiTunes? Mange av filene er Apple lossless.

Videre: når jeg streamer fra WMP så får jeg ikke lov til å velge "shuffle" eller mix (husker ikke hva det heter). Jeg får beskjed om at jeg har for mange sanger i WMP??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test Logitech Media Server som DLNA server. Funker fint hos meg hvertfall.

Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •