Pinell Support - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  1
Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 165
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For å oppsummere så hadde jeg altså kjøpt meg en hvit Pinell Supersound II radio. Var veldig fornøyd med den helt til jeg oppdaget at displayet var skjevt. Samtidig opprettet Pinell en supportgruppe her på forumet. Det passet jo bra så jeg la fram problemet her. Fikk ganske kjapp respons på at "jo, det kunne jeg nok greie å fikse selv, men kontakt Pinell på oppgitt e-post adresse for mer hjelp". Jeg så gjorde og de insistere på heller å sende en ny radio med forhåndsbetalt returlapp vedlagt. Ok tenkte jeg, fortsatt fornøyd (dette var 13. desember).

Det varte og rakk og ingen radio dukket opp så jeg ble jo nok så sur etter hvert. Så begynte klokka og stille seg feil og jeg la inn også dette som spørsmål her, men fikk aldri svar på det. Da ble jeg jo ganske grinete :-)

MEN nå i dag kom det hentelapp fra Posten. Dette var en duplikathentelapp! (Men den første jeg mottok). På den står det at pakken faktisk var ankommet postkontoret i god tid før jul. Så her er det altså Posten og ikke Pinell som er synderen viser det seg. Pinell har levert varene både kjapt og i hht avtale!

Så til Posten. Det må jo være noen surrehoder:
    1. Pakken er ankommet i god tid før jul. Jeg har aldri mottatt original hentelapp.
    2. Pakken var merket Dør-til-Dør, noe som vel betyr at Posten skulle ha levert den hos meg? Det er ingen påføringer om at den er forsøkt levert. (Pinell, her har dere betalt for en tjeneste som ikke er levert)
    3. Pakken er merket som kolli 2/2, men pakke 1/2 var fremdeles ikke ankommet postkontoret. Fikk et sporenummer på den, men aner ikke hva pakke nummer 1/2 kan inneholde? Hvorfor skal den ligge så langt bak i forsendelsestid?
    Pinell: Kan dere oppklare hva pakke 1/2 skal være for noe? Og hvordan skal jeg få returnert den defekte radioen. Supporten sa til meg på e-post før jul at det skulle følge med returlapp/info. Det var intet slikt med. Har pakket ned radioen i eska den andre kom i.

Ellers så var det jo med bruksanvisning i denne eska :-) Det var jo kjekt. Manglet i den forrige, men det var nok butikken som hadde rotet bort den siden radioen hadde vært utstillt.

Sitat Opprinnelig postet av oilar
    Sendte en mail til support som du foreslår. Men de ville ikke si hvordan jeg kunne åpne den og fikse dette selv. De ville heller sende en ny radio med en returlapp for den gamle. Greit nok, men desverre har det enda ikke kommet noen ny radio så får nok prøve å pilke opp den jeg har.

Men har oppstått et annet problem. Det er nok kanskje mer av type brukerfeil? Noe jeg ikke har forstått? Det gjelder klokken. Stiller den inn til rett tid, men etter en stund viser den nøyaktig 1 time for sakte? Hva kan dette skyldes? Første gang det skjedde trodde jeg at jeg bare hadde stilt den feil, og korrigerte tiden. Men dagen etter var den feil igjen. Virker som jeg kan stille klokken og så holder den 1 døgn eller 2 men så når jeg skal slå på radioen om morgenen ser jeg at den har blitt 1 time for sen igjen.

Hva gjør jeg feil?

Newcomer Stril sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte min første Pinell igår og er kjempefornøyd.

Det er to ting jeg ønsker en software oppdatering kan fikse.

1. Svakere lys i displyet enn det som er nå. Ja jeg har justert det ned.
    Selv på laveste styrke lyser det opp soverommet om natten.

2. Styrken på volumet fra 4 til 5 øker for mye. Mellom de andre nivåene
    er det jevnere stigning.

Hilsen slostrilen

Newcomer Pinellsupport sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg glad og høre at alt ordnet seg for deg

For å oppsummere så hadde jeg altså kjøpt meg en hvit Pinell Supersound II radio. Var veldig fornøyd med den helt til jeg oppdaget at displayet var skjevt. Samtidig opprettet Pinell en supportgruppe her på forumet. Det passet jo bra så jeg la fram problemet her. Fikk ganske kjapp respons på at "jo, det kunne jeg nok greie å fikse selv, men kontakt Pinell på oppgitt e-post adresse for mer hjelp". Jeg så gjorde og de insistere på heller å sende en ny radio med forhåndsbetalt returlapp vedlagt. Ok tenkte jeg, fortsatt fornøyd (dette var 13. desember).

Det varte og rakk og ingen radio dukket opp så jeg ble jo nok så sur etter hvert. Så begynte klokka og stille seg feil og jeg la inn også dette som spørsmål her, men fikk aldri svar på det. Da ble jeg jo ganske grinete :-)

MEN nå i dag kom det hentelapp fra Posten. Dette var en duplikathentelapp! (Men den første jeg mottok). På den står det at pakken faktisk var ankommet postkontoret i god tid før jul. Så her er det altså Posten og ikke Pinell som er synderen viser det seg. Pinell har levert varene både kjapt og i hht avtale!

Så til Posten. Det må jo være noen surrehoder:
    1. Pakken er ankommet i god tid før jul. Jeg har aldri mottatt original hentelapp.
    2. Pakken var merket Dør-til-Dør, noe som vel betyr at Posten skulle ha levert den hos meg? Det er ingen påføringer om at den er forsøkt levert. (Pinell, her har dere betalt for en tjeneste som ikke er levert)
    3. Pakken er merket som kolli 2/2, men pakke 1/2 var fremdeles ikke ankommet postkontoret. Fikk et sporenummer på den, men aner ikke hva pakke nummer 1/2 kan inneholde? Hvorfor skal den ligge så langt bak i forsendelsestid?
    Pinell: Kan dere oppklare hva pakke 1/2 skal være for noe? Og hvordan skal jeg få returnert den defekte radioen. Supporten sa til meg på e-post før jul at det skulle følge med returlapp/info. Det var intet slikt med. Har pakket ned radioen i eska den andre kom i.

Ellers så var det jo med bruksanvisning i denne eska :-) Det var jo kjekt. Manglet i den forrige, men det var nok butikken som hadde rotet bort den siden radioen hadde vært utstillt.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge "feilene" holder på og fikses av software teamet vårt.

Sitat Opprinnelig postet av Stril

er det jevnere stigning.

Hilsen slostrilen

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinellsupport
    Takk for positivt svar.

Har nemlig kjøpt enda en Supersound II for å gi i gave.

Blir bare mer og mer glad i denne radioen og alle dens muligheter.

Hilsen slostrilen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen. Etter å ha levd med min Pinell i noen måneder nå så er jeg svært fornøyd, totalt sett. Men to spørsmål:

1. Er det greit å oppdatere software via trådløs tilkobling? Tør ikke å prøve uten å spørre først pga at jeg leste om en software som ødela radioen og mener også jeg leste en advarsel et sted angående softwareoppdatering via trådløsnett?
    2. Har opplevd 3 ganger at når jeg slår på radioen (står da på FM, P1) så er det bare skraping i lyden. Kan så vidt høre hva de sier i bakgrunnen. Forsøk på å tune har ingen effekt. Slår av og på radioen flere ganger, men samme når den slår seg på. Så pluttselig etter ørten av/på skjer det noe med radioen. Den resetter seg og det står Pinell i displayet. Så starter den opp og lyd er ok. Men da er klokke etc nullstilt. Veldig irriterende! Har altså skjedd 3 ganger nå så dette vil jeg gjerne bli kvitt. Hvordan?
    mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det ikke mye svar å få nei. Er det noen som vet om Pinell er gått konk og er nedlagt?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det ikke mye svar å få nei. Er det noen som vet om Pinell er gått konk og er nedlagt?
    Godt spørsmål, men prøv på denne siden TT Micro leverandør av elektronikk til bil, mobil og lyd og bilde. | TT Micro der må de kunne hjelpe deg.

Har ikke prøvd å oppdatere selv.

Hilsen slostrilen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper personen som postet her ikke jobber der lengere eller har glemt forumet. Det er aktive på twitter: Alt om Pinell (@Pinell_radio) on Twitter

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mitchman
    Tipper personen som postet her ikke jobber der lengere eller har glemt forumet. Det er aktive på twitter: Alt om Pinell (@Pinell_radio) on Twitter

Den linken var ny for meg. Takker og bukker mitchman 8)

Her finnes den som pinell support oppgir: Support — Pinell

Hilsen slostrilen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, Twitter har jeg ikke gitt meg inn på enda. Tror nok Pinell er over og ut. Prøvde en oppdatering av software via radioens nettforbindelse, og selv om nettradiostasjonene kom inn helt fint fikk jeg bare meldingen "Network error" når jeg prøvde å laste ned ny software til radioen. Tyder veldig på at de har lagt inn årene.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, Twitter har jeg ikke gitt meg inn på enda. Tror nok Pinell er over og ut. Prøvde en oppdatering av software via radioens nettforbindelse, og selv om nettradiostasjonene kom inn helt fint fikk jeg bare meldingen "Network error" når jeg prøvde å laste ned ny software til radioen. Tyder veldig på at de har lagt inn årene.
    Ja, det ser ut som de kun konsentrerer seg om "apper til padder" ol.

De bør rette opp feilen med lysstyrken og volumet i den nye SW men er de gått på ræv så står vi der med dingsen i postkassen.

Hilsen slostrilen

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beklager jeg ikke har vært så aktiv her, vi har hatt mye og gjøre og jeg er på ferie og har vært det i en god uke.

Vi er absolutt ikke over og ut, neste software på Explorer og Supersound 2 fixer volume kontroll "hakket" mellom 4 og 5 og . Og adder støtte for iphone styring av explorer og supersound 2. Samt en fix på meta data i displayet. Hvilken feil snakker du om på belysningen ? Den software oppdatering som var nylig den var frontier silicon chipset produsenten som ga ut uten og si ifra til oss dessverre.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pinell er merket til TT Micro ) så vi er ikke konk nei )

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bra dere er i live :-D

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Stril

er det jevnere stigning.

Hilsen slostrilen

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi holder som sagt på og fikse begge feilene )

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi holder som sagt på og fikse begge feilene )
    Nå har det snart gått både vinter og vår, sommeren og høsten går vel med de også.
    Er det så forbannet vanskelig å rette disse feilene eller er det satt inkompetente på jobben????

Noen som har en liter veldig god tålmodighet å selge?

Hilsen en Utålmodig slostril :evil: :evil:

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det snart gått både vinter og vår, sommeren og høsten går vel med de også.
    Er det så forbannet vanskelig å rette disse feilene eller er det satt inkompetente på jobben????

Noen som har en liter veldig god tålmodighet å selge?

Hilsen en Utålmodig slostril :evil: :evil:

Dette er siste oppdateringer, det med lyset vet jeg ikke om vi kan få gjort så mye med enda.

1. iPhone appen er en applikasjon som lar deg styre pinell radioen via iPhone/iPod eller iPad, da bruker du disse som en touch screen fjernkontroll, gjør det enda lette og bruke radioen.
    2. Meta data er informasjonen som kommer under stasjonens navn på displayet på radioen, som gir info om hvilken sang som spiller, og hvilket program det er på radio stasjonen nå.
    3. Fm ”buggen” var at noen kanaler mistet lyden til tider.

Vi slipper ikke software selv, det er chipset produsent Frontier Silicon som gjør og de slippes jevnlig vi får vite hva de gjør etter de er sluppet.

Vi har lisens på denne chipen i radioen vår dermed så slippes software oppdateringer utenom at vi får vite det først.

Pinell Remote App for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en software oppdatering nå...

Halvor

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en software oppdatering nå...
    1. iPhone appen er en applikasjon som lar deg styre pinell radioen via iPhone/iPod eller iPad, da bruker du disse som en touch screen fjernkontroll, gjør det enda lette og bruke radioen.
    Kan man styre SS I også eller er det bare SS II det funker på

Halvor

Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •