DAC og Lydkort??? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 44 av 44
    Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan vil en bærbar fungere som cd-spiller koblet til forsterker med en media streamer da?

Newcomer CurSi0 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Hvordan vil en bærbar fungere som cd-spiller koblet til forsterker med en media streamer da?
    Det vil sikkert fungere helt ok, men fordelen med å rippe cden inn på pcen og spille den av fra harddisk er at man ved forskjellige metoder kan forsikre seg at filen på disk er identisk med filen som lå på cden. En slik metode er accuraterip, som sammenligner den rippede filen på harddisk med en database over personer som tidligere har rippet samme cd, for å kunne se om filstørrelse er identisk til disse.

Når man spiller av fra cd realtime vil alltid feilkorreksjon være en del av tolkningen av innholdet på cden, som vil oppleves som uklarhet / støy avhengig av kvalitet på cd-drev, hvor mye belastning pcen har for øyeblikket og hvor ripete cden er.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av korp_mo
    Jeg har tenkt å kjøpe DAC og har sett litt på Streamer II. Men denne kan jeg vel ikke bruke viss jeg spiller musikk fra min iphone?

Noen anbefalinger på DAC'er som jeg kan bruke både fra iphone og pc (spotify)...?
    DACmagic får veldig gode reviews.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CurSi0
    Det vil sikkert fungere helt ok, men fordelen med å rippe cden inn på pcen og spille den av fra harddisk er at man ved forskjellige metoder kan forsikre seg at filen på disk er identisk med filen som lå på cden. En slik metode er accuraterip, som sammenligner den rippede filen på harddisk med en database over personer som tidligere har rippet samme cd, for å kunne se om filstørrelse er identisk til disse.

Når man spiller av fra cd realtime vil alltid feilkorreksjon være en del av tolkningen av innholdet på cden, som vil oppleves som uklarhet / støy avhengig av kvalitet på cd-drev, hvor mye belastning pcen har for øyeblikket og hvor ripete cden er.
    Ja hadde tenkt å rippe inn de fleste platene, men tenkte mest på enkelte plater som spilles hvert jubelår. Greit å ha mulighet til å bare stappe i absolutt music 2 på fest en gang f.eks. -har ellers lite behov for å ha det albumet liggende som flac

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •