Avspillingsproblemer med Denon dvd2900

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Avspillingsproblemer med Denon dvd2900

Plutselig har min denon begynt å slite med å spille av enkelte cd'er. Den prøver lenge å lese disken, men gir opp etter en stund og det står no play i displayet. Noen som vet hva dette kan være? Hva jeg kan gjøre? Er fortsatt garanti så kan jo levere den inn, men hater å være uten spiller....

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan vere fabrikasjonsfeil på laseren. Lever den inn. Leige spelar bør jo du få og da..

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lest tråden om han som fikk spilleren satt ut av funksjon på grunn av kopisperrede plater? Kan det være kopisperrede plater du har problemer med? Eller er det snakk om plater som tidligere har gått som en lek? Kanskje det kan være en kopibeskyttet plate som har klart å kødde til ett eller annet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er plater som har gått som en lek. Kan ikke tenke meg det er kopisperre på dem heller. Får vel kanskje krype til korset og levere den inn da... Tilbyr Hifiklubben å låne spiller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det samme har skjedd med dvd spilleren min, det er veldig mange plater den ikke leser lenger. Grunnen til det er visstnok at det har vært for varmt for den slik at laseren har blitt skadet. Dette er en HK spiller, men i alle fall fikk jeg ikke tatt dette på garanti fordi det var min skyld. Ny laser til HK spilleren koster visstnok 1800 så da er det ikke så veldig lønnsomt å reparere......

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vosten
    Tilbyr Hifiklubben å låne spiller?
    Dey kan hende du får låne deg ein demospelar. Det må jo gå det da..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den blir ikke for varm. Står i egen hylle. Har aldri kjent at den har utviklet noe særlig varme.

Sendte en mail til klubben nå og spurte litt. Men er ikke noen andre eiere av denon spillere som har opplevd det samme?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Demaio
    Det samme har skjedd med dvd spilleren min, det er veldig mange plater den ikke leser lenger. Grunnen til det er visstnok at det har vært for varmt for den slik at laseren har blitt skadet. Dette er en HK spiller, men i alle fall fikk jeg ikke tatt dette på garanti fordi det var min skyld. Ny laser til HK spilleren koster visstnok 1800 så da er det ikke så veldig lønnsomt å reparere......
    Aksepterte du det? Er du gal? Jeg hadde enten hevet kjøpet forlangt den omlevert eller forlangt den reparert vederlagsfritt. Hadde du virkelig brukt den på noen unormal måte? Hvordan fikk de det til å være din skyld? For varmt for den? Sånnt tull. Hvor var dette? (der skal jeg aldri handle)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte de som reparerer H/K i norge, husker ikke helt hva firmaet het. De spurte først om dvd spilleren sto oppå forsterkeren, noe som jeg selvsagt var dum nok til å svare ja på (Det var vel i utgangspunktet dumt å sette den der og da...) Da sa de at grunnen til at den da ikke fungerte var at det hadde blitt for varmt for den ettersom forsterkeren avgir en del varme.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Demaio: Kva slags forsterkar var det. Kan ikkje vera rare "bunnpanna" på dvd spelaren heller da. Detta her høyrest mystisk ut.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sto det i manualen at den ikke kunne stå oppå forsterkeren? Vet du hvor mange som har en DVD eller CD oppå forsterkeren i årevis uten problemer?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte de som reparerer H/K i norge, husker ikke helt hva firmaet het. De spurte først om dvd spilleren sto oppå forsterkeren, noe som jeg selvsagt var dum nok til å svare ja på (Det var vel i utgangspunktet dumt å sette den der og da...) Da sa de at grunnen til at den da ikke fungerte var at det hadde blitt for varmt for den ettersom forsterkeren avgir en del varme.
    HAHA :lol: for noen idioter. prøver seg altså? det er den lameste unnskyldninga for dritt hk kvalitet jeg har hørt. jeg hadde klikket viss de sa det var min feil. tror neppe det finnes amper som gir så mye varme at cd spilleren dør. isåfall snakk om tilfeldigheter eller ekstreme forhold.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    feilen er som alltids hos hk, hk! :lol:
    har hk dvd selv, bare problemer...men skal sende denne inn i morra. så kanskje den funker 100% noen måneder hos de jeg selger den til...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den sto oppå en skikkelig dårlig forsterker av luguber kvalitet, og ja forsterkeren ble enormt varm. Mener å ha lest noe i manualen om at den ikke skal stå oppå forsterkeren. Dette er jo noe det samme som Nokia telefoner, der står det jo at de ikke skal brukes ute i regn, sterk sol, når det er kaldt osv. Dette er jo bare for å få lagt skylda på kunden når dritten ryker.

Nå har garantitiden på DVD spilleren gått ut, så jeg kommer nok ikke noe lenger med dette, veldig dumt at jeg ikke skrev her før så kanskje jeg hadde fått fikset det. Det er en H/K DVD 20 det her. For ikke lenge siden så gikk de analoge utgangene til dundas også, så nå er det bare de digitale utgangene som fungerer. Ganske irriterende i grunn, så det blir nok en ny DVD spiller på meg snart, men det er litt irriterende at jeg må bruke xbox'n for å få avspilt en del av cd/dvdene mine...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de samme analoge utgangene har røket på min og. HK har 3års garanti, derfor får jeg fikset min dvd10, trolig. skal sende den inn i dag.

slik at jeg får solgt den...og da blir det IKKE harman/kardon

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at det er tre års garanti?? I såfall kan jo jeg sende den inn også Får jeg reparert den gjør jeg nok det samme som deg, selger den fort som f..... Skal aldri ha H/K produkt igjen jeg heller.

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Denon DVD2200, og den måtte til reparasjon etter 6 måneder. Det var laseren som hadde røket, og jeg også opplevde det du sier, at DVD spilleren noen ganger ikke ville lese plater. Så en dag var det slutt, da var det 00:00:00 i displayet uansett hva jeg puttet inn...

Leverte den til HIFI klubben, de lurte også på om jeg hadde den oppå forsterkeren og den hadde blitt varm.... hvilket jeg svarte nei på... en sannhet med modifikasjoner, da jeg hadde DVD spilleren oppå forsterkeren i 5 av de 6 månedene, men den siste måneden stod den ikke oppå forsterkeren, sa derfor "nei" på spørsmålet.

De brukte over en måned før jeg fikk den igjen, da var jeg sinna og krevde at de skulle gjøre spilleren sonefri som en kompensasjon. Det fikk jeg også, uten noe knussel. Sånn skal det være! 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til opplysning så er det fem års reklamasjonsrett på dvd-spillere i Norge..

Dersom et produkt må inn til retting i henhold til kjøpsloven har du som kunde krav på å få låne et tilsvarende produkt dersom rettingen er antatt å vare lenger enn to uker.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Til opplysning så er det fem års reklamasjonsrett på dvd-spillere i Norge..

Dersom et produkt må inn til retting i henhold til kjøpsloven har du som kunde krav på å få låne et tilsvarende produkt dersom rettingen er antatt å vare lenger enn to uker.
    jeg må få lov å rette litt på deg her.

det eneste kjøpsloven (eller forbrukerkjøpsloven i dette tilfellet) sier er det at selger har en avhjelpsrett etter kjl. § 36 (1).
    man må se på andre rettskildefaktorer enn selv ordlyden som følger av paragrafer, herunder rettspraksis, forarbeider, m.v.

hvis man ser på ordlyden i § 36 ser man at uttrykket "vesentlig ulempe".
    dette er et rent språklig strengt krav for kjøper til å kunne nekte avhjelpsretten.
    ordet "vesentlig" er et typisk skjønnsmessig uttrykk, og dette skjønnet avgjøres på bakgrunn av endel ulike faktorer.

da jeg tok grunnfagseksamen lærte jeg meg en huskeregle: t.e.r.v.

t - tidsaspektet (vesentlig forsinkelse, her er det snakk om hvor lang tid det tar før varen blir reparert. som oftest må kjøperen påvente en viss ventetid ettersom det er et urimelig krav ovenfor selgeren hvis kjøperen kunne fått reparert gjenstanden/utbedret feilen på stedet. i slike tilfeller kan selgers goodwill/kundeservice spille en rolle, og selgeren kan kanskje av godheten i sitt hjerte tilby kunden en vare. hvis man ser på forbrukerkjøpsloven § 30 om gjennomføring av avhjelp ser man at hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. med andre ord, så man man avveie ulike faktorer. det er altså ingen absolutt rett man har som kjøper.

e - erstatningsgjenstand (kan selger stille en gjenstand til kjøpers disposisjon mens retting pågår? det er vesentlig å få frem her at gjenstanden som stilles ikke trenger å være av samme kvalitet eller befinne seg i det samme prissegmentet. eksempelvis kan man levere inn en denon 2900 dvd-spiller til reperasjon, og få lånt en denon 700 dvd-spiller fra butikken. gjenstanden oppfyller sin funksjon, altså det å spille dvd-plater og med andre ord må det kunne sies at selger har fremskaffet en erstatningsgjenstand.

r - reparere (vil selger lykkes i å reparere gjenstanden? faktorer som kan være avgjørende i slike tilfelle er f.eks hvor mange ganger gjenstanden har vært inne til reperasjon tidligere for samme, evt. en annen mangel.)

v - verdireduksjon (vil reperasjonen av gjenstanden føre til en vesentlig verdireduksjon, er det grunner som taler for at selgeren kan miste sin avhjelpsrett).

generelt sett skal det mye til for at en kjøper skal kunne påberope seg ny vare (såkalt omlevering), eller komplett reversering av kjøpet (såkalt heving).

i tillegg til disse bestemmelsene nevnt i § 36, følger det av § 32 at reklamasjonen må ha blitt fremsatt innen "rimelig tid", og at det faktisk må være en konstaterbar mangel.

hvis selgeren har påtatt seg ekstra beføyelser i form av garanti, 30-dagers bytterett eller lignende trenger ikke kjøperen å godtgjøre at det foreligger en latent mangel ved varen. det eneste kjøperen må gjøre er å bringe varen til selgeren.

hvis det oppstår en feil på produktet innen reklamasjonsfristen, er bordet snudd, og i disse tilfellene må kjøperen godtgjøre at det foreligger en mangel, og at denne mangelen har vært latent (altså, den eksisterte ved kjøpsdatoen).

i disse tilfellene kan selgeren trekke inn ulike faktorer som f.eks feilaktig bruk, slitasje, osv.[/b]

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •