Trenger tips og råd til nytt musikkanlegg!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger tips og råd til nytt musikkanlegg!

Har tenkt på en pris mellom 5-7 tusen. Har lurt litt i hjemmekino anlegg kanskje? Skal brukest til film/musikk/fest. Så er de jeg kanskje er litt skeptisk til om et hjemmekinoanlegg i den prisklassen holder ut på fest?

Brukt er ingen problem, heller positivt.

Åpen for alle forslag, jeg har ikke peiling så alle tips vil bli mottat med en stor takk.:-D

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får mest fest- og musikklyd for pengene hvis du satser på stereo - ingen tvil om det. Film i stereo er overraskende uproblematisk. Jeg har tre voksne barn som kjører alt i stereo - både film og musikk - og det låter veldig bra.

Med surround går det nødvendigvis ganske mange ekstra kroner til høyttalere og slikt som du ikke trenger i stereo. Det spiser unødvendig fort av et i utgangspunktet ganske trangt budsjett på den måten

Litt om romstørrelse og musikkpreferanser hadde kanskje vært greit å få litt info om - før vi går videre.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I den priskallsen står det mellom et OK stereoanlegg eller et Surroundanlegg i det helt nederste sjiktet..

Det er mye å spare på å kjøpe brukt!

Ikke bruk penger på dyre kabler. Høytalere og Høytalerens plassering er i hvertfall 80% av "lyden" (hvis man ser bort i fra lyden på selve filmen cden osv...)

Har du cd/dvd/bd spiller eller en annen kilde fra før så fortsett med den du har..

Active Dali B5005 sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til AVforum

Visst du skal bruke annlegget til mye fest og om du ønsker mye bass og trøkk så er jo Cerwin vega et meget bra alternativ for deg Disse tåler mye juling og du kan spille HØYT lenge uten at det tar noen skade(så lenge du har god nok forsterker)
    Cerwin vega ve/CLS 12 er en bra høytaler som trøkker godt Kombinerer du de med en Nad c372 så skal det trøkke godt Eventuelt kan du kjøpe effekttrin,foreksempel Cerwin vega 1,5KW og en billig nad forforsterker,da får du litt mer trykk, oog kan spille lenger uten at noe tar skade
    Kjører selv nad 1,5KW på Cerwin vega VE-12F,meget fornøyd!
    MEN cerwin vega, er ikke noe god på lydkvalitet, det er bare BASS BASS BASS som er målet til cerwin vega..
    Vill du ha noe som både spiller bra på fest og god på lydkvalitet så er klipsch et meget godt alternativ (Rf-52-RF-3 osv.)
    Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i de, tror jeg bare kjører stereo. Har kjøpt meg en leilighet hvor de er stue/kjøkken i samme rom som er da på 45kvadrat. Har vært inne på tanken med cerwin vega, men tror de blir litt for stort, vil ha noen som er litt mer stilfulle og ikke tar så stor plass. Stereoanlegge som jeg har per dags dato er noen gamle dantax høytalere med 2x10" i og en cambridge forsterker til 2000 uten subutgang, så tror ikke dette er så mye og bygge videre på?

Yamaha stereoanlegg! - FINN Torget Har dere noen formening om dette stereoanlegget?

Takker for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knudju
    Er enig i de, tror jeg bare kjører stereo. Har kjøpt meg en leilighet hvor de er stue/kjøkken i samme rom som er da på 45kvadrat. Har vært inne på tanken med cerwin vega, men tror de blir litt for stort, vil ha noen som er litt mer stilfulle og ikke tar så stor plass. Stereoanlegge som jeg har per dags dato er noen gamle dantax høytalere med 2x10" i og en cambridge forsterker til 2000 uten subutgang, så tror ikke dette er så mye og bygge videre på?

Yamaha stereoanlegg! - FINN Torget Har dere noen formening om dette stereoanlegget?

Takker for svar.

Spiller alt mulig musikk fra country til pop. Lite hardrock, techno osv.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for svar.
    Jeg husker at denne Yamaha-elektronikken fikk bra omtale den gangen den ble lansert. Høyttalerne skal også være bra - ikke de mest typiske tungrock-høyttalerne - men til din musikk kan jeg ikke tenke meg annet enn at dette vil låte bra. Hvis prisen i annonsen gjelder hele pakken - det høres nesten for godt ut til å være sant - er det løp og kjøp. Ved neste korsvei kjøper du deg en grei sub - og du er i business også når det gjelder film.
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Jeg husker at denne Yamaha-elektronikken fikk bra omtale den gangen den ble lansert. Høyttalerne skal også være bra - ikke de mest typiske tungrock-høyttalerne - men til din musikk kan jeg ikke tenke meg annet enn at dette vil låte bra. Hvis prisen i annonsen gjelder hele pakken - det høres nesten for godt ut til å være sant - er det løp og kjøp. Ved neste korsvei kjøper du deg en grei sub - og du er i business også når det gjelder film.
    Helt enig. Så at cd spilleren også kostet over 10 tusen som ny, synd den ikke kommer til og bli så mye brukt. Men tror de er en bra pris vist en ser bort ifra cd spilleren og? Tror jeg tar en telefon til ham senere.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CDspilleren kan du jo alltids selge ved en senere korsvei - hvis selgeren insisterer på å selge den som en del av pakken. Hvis prisen i annonsen er riktig, er det et røverkjøp uansett. Høyttalerne alene må ha kostet rundt 20.000, hvis jeg ikke husker helt feil.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cerwin Vega er en meget morsom høyttaler på film egentlig. Mye bass og trøkk. Det er alltid noen som liker det og. Nå vet jeg ikke hva du tenker på med "fest". Når promillen blir høy så er ofte bassen det som folk vil ha mer av og det har cv. Også mange som vil ha mer lyd, og finner ut at de skal skru opp volumet "litt". Og du ender opp med noe som blir ødelagt etc. Derfor er cv greit. Billig bra og vanskelig å ødelegge med riktig forsterker. Bedre å ryke en sikring enn å ryke (selv en billig) forsterker.

Finner mye billig cv på brukten på finn. Stereo er nok det du får best "bang4buck" av.

cls12 er bra høyttaler for en billig penge. Kombinert med en bra nad så er det bra. Mange muligheter. Dette er bare en. :-D
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En sub til en tusenlapp eller to på bruktbørsen gir mer bass enn en hvilken som helst gulvstående høyttaler i den aktuelle prisklassen. Pluss at den bassen man får, ganske lett kan tilpasses både musikkspilling - både med en "korrekt" innstilling og en "party"-innstilling - og film - hvor man også kan smøre på litt ekstra.

Ikke noe problem for trådstarter å fylle hele leiligheten sin med musikk på et takløftende partynivå, selv uten Cerwin Vega høyttalere. Men for all del - med den rette, som regel veldig kraftige og dyre, forsterkeren kan selv Cerwin Vega låte noenlunde akseptabelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    En sub til en tusenlapp eller to på bruktbørsen gir mer bass enn en hvilken som helst gulvstående høyttaler i den aktuelle prisklassen. Pluss at den bassen man får, ganske lett kan tilpasses både musikkspilling - både med en "korrekt" innstilling og en "party"-innstilling - og film - hvor man også kan smøre på litt ekstra.

Ikke noe problem for trådstarter å fylle hele leiligheten sin med musikk på et takløftende partynivå, selv uten Cerwin Vega høyttalere. Men for all del - med den rette, som regel veldig kraftige og dyre, forsterkeren kan selv Cerwin Vega låte noenlunde akseptabelt.

Enig, nå var dette yamaha anlegget som jeg viste til tilegere solgt, så jeg får lete videre. Men kan strekke meg til 10 tusen vist jeg finner et anlegg jeg liker. Men må ikke være noen store høytalere, heller noen litt smidige med go lyd å kraft. Får bare lete videre, mye på finn. Gi meg et hint vist dere skulle komme over et bra anlegg i rogaland.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, nå var dette yamaha anlegget som jeg viste til tilegere solgt, så jeg får lete videre. Men kan strekke meg til 10 tusen vist jeg finner et anlegg jeg liker. Men må ikke være noen store høytalere, heller noen litt smidige med go lyd å kraft. Får bare lete videre, mye på finn. Gi meg et hint vist dere skulle komme over et bra anlegg i rogaland.
    Synd du ikke var raskere på labben!!
    Mye godlyd for pengene som forsvant der

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Synd du ikke var raskere på labben!!
    Mye godlyd for pengene som forsvant der
    Off ja, de er typisk. Menmen, dukker vel opp noe. Har ikke noe hast, så jeg kan heller ha øynene oppe så dukker de kanskje opp et røverkjøp til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •