Quistens stereo oppsettet. - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 237
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Siden du liker rolig/definert/stort lydbilde og samtid litt smekk og trenger forovervendt port må jeg anbefale at du tar en lytt til KRK serien, har selv rpg6, men du kan gå ned eller opp. Bare et tips til en som åpenbart liker å teste nye løsninger. Koster deg jo ingenting utenom en tur(retur) til posten.
    Hei !

Takker for kommentar. Skulle til og sende deg en melding ang. nettop KRK for litt siden faktisk.

Har fra før fin erfaring med aktive høyttalere, Dynaudio Focus 110A og Dynaudio DMB50 har vært innom.

KRK har jeg tenkt på flere ganger, og da hovedsaklig til en DJ rigg jeg har stående, og som brukes altforlite. Men er også nysgjerrig på om disse kan fungere som ren stuestereo med min Aune x1 DAC som pre. Men er også litt skeptisk da de er priset ganske rimelig, men skal ikke se bortifra at jeg prøver de.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Ikkje så overraska over at DefTec dukka opp igjen. Som du seier, nada portstøy, åpen og behagelig lyd, herlig bass og lettplassert som få. På tross av litt spesiell form/konstruksjon, syns eg dei ser veldig bra ut og.

Eg helde nok ein knapp på klipsch til film/konsert og meir ekstrem musikk. Men for kos/finlytting til musikk har eg ikkje høyrt noko meir imponerande på stativ.

Med den fantastiske bassen, får det meg til å bli veldig nysgjerrig på dei semiaktive golvståande.
    Savnet rett og slett bassegenskapene dems, og deres fine kombinasjon av litt ivrig og engasjerende spillestil men samtidig laidback.

Igrunnen var det hakket før jeg trykte kjøp knappen på et par Definitive Technology BP-8040ST, men litt skeptisk til bi-polar løsningen, og at de ville bli for dominerende i rommet. Men kanskje senere en gang.

Siste WATT tester SM65 til score 4 på musikk og 5 på film. Må si det er grei score for noe som koster like mye som enkelte bruker på kabler.

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med plassering på SM55 med hensyn til at det er lukket konstruksjon?

Litt nyskjerrige på disse, ser kule ut, lukket kasse og ut fra spec ser de forholdsvis lettdrevne ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nysgjerrig på disse selv. Hvordan synes du de gjør seg med film?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frha
    Hvordan er det med plassering på SM55 med hensyn til at det er lukket konstruksjon?

Litt nyskjerrige på disse, ser kule ut, lukket kasse og ut fra spec ser de forholdsvis lettdrevne ut.
    De kan stå tett på vegg uten problem, og føler ikke det blåser opp bassen nevneverdig. Mine står 10 cm fra bakvegg.

Pass på stabilt underlag. Bassradiatoren på toppen kan nærmest få dem til å hoppe / skape mye energi nedover der de står. Gummiknotter anbefales.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neuro
    Jeg er nysgjerrig på disse selv. Hvordan synes du de gjør seg med film?
    Geniale høyttalere til film da de nærmest har innebygd sub. De går også bra høyt uten noe form for stress.

Newcomer Yosh81 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest i gjennom denne tråden din, så skjønner jeg at vi har ganske så lik smak til lyd, og at vi muligens jakter på noe av det samme.
    Jeg har i dag Klipsch RF-82 i en liten stue, og er på jakt etter en muligens mindre erstatter da jeg har typiske bass og plasseringsproblemer. Dette du skriver om Def Tech lyder jo spennende.
    Ser da spesiellt på SM65 eller de hybrid-løsningene med gulvstående.

Var på lytterunde i går og hørte på XTZ, Dali, System Audio, Kef og Proac.
    Kef ga meg ikke så mye, Dali var greit, SA fikk meg til å smile noe, men føler det var noe som manglet, XTZ fikk meg til å smile og Proac fikk meg til å glise bredt, Hadde aldri i livet trodd at noe kunne låte så stort i liten innpakning.
    Mon tro hvor i landet disse Def tec kanskje ville ha truffet meg?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yosh81
    Etter å ha lest i gjennom denne tråden din, så skjønner jeg at vi har ganske så lik smak til lyd, og at vi muligens jakter på noe av det samme.
    Jeg har i dag Klipsch RF-82 i en liten stue, og er på jakt etter en muligens mindre erstatter da jeg har typiske bass og plasseringsproblemer. Dette du skriver om Def Tech lyder jo spennende.
    Ser da spesiellt på SM65 eller de hybrid-løsningene med gulvstående.

Var på lytterunde i går og hørte på XTZ, Dali, System Audio, Kef og Proac.
    Kef ga meg ikke så mye, Dali var greit, SA fikk meg til å smile noe, men føler det var noe som manglet, XTZ fikk meg til å smile og Proac fikk meg til å glise bredt, Hadde aldri i livet trodd at noe kunne låte så stort i liten innpakning.
    Mon tro hvor i landet disse Def tec kanskje ville ha truffet meg?
    Jeg har somregel hatt bedre erfaring med mindre Klipsch en større Klipsch når det kommer til bass.

Nå skriver du ikke hvilke spesifikke modeller du lyttet til av de merkene du nevner, ei heller kjenner jeg til Proac, og dali har jeg ikke lyttet spesielt mye til.

Men om det er noe som får deg til å smile å kose deg, så er det somregel den veien du skal.

Hvor Def Tech legger seg er vanskelig å si uten å spesifikt vite hva du lyttet til. Men for meg har SM modellene litt likhetstrekk mot SA med snert og rytmikk, og litt fra Klipsch med engajerende og frempå stil med god bass.

Smilefaktoren for meg med disse SM modellene er bassen. Er morsomt å ha noe så lite som spiller så tungt og som ikke bryter opp, skrangler eller ender opp i portstøy. Også kan man jo ta en titt på prislappen i samme slengen, og smile mer.

Siden du har RF-82 fra før så vil du i det minste beholde den solide bassen om du går over til Def Tech. Lydbildet vil trekke seg litt lenger tilbake men bli mye mer behagelig og rolig. En smaksak dette da, men jeg har endt opp med å lytte til mer rock og ting som jeg før ble lyttetrett av på Klipsch.

Lsound har 45 dagers returret på Def Tech, så det går jo an å prøve, med mindre du går for Proac da.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg skulle vel ha spesifisert mer nøye.
    XTZ 99.26 0g 99.36 mk1 på XTZ forsterker og cd-spiller. XTZ-lyden var en del frampå og engasjerende, rimelig oppløst. Fikk desverre ikke testet mk2 i forhold.
    Dali var det bare såvidt det ble lyttet på. Det var da mentor 6 på en eller annen nad-sak og Epicon 2 på Classe, men det var så lite at jeg ikke skal komme med noen vurdering av epicon. Svippet bare innom et rom på hifi-klubben. var for mye folk her.
    System Audio var av modellene mantra 70 og 50, dette på Hegel og Marantz hos soundgarden. Mantra 50 var vel den høyttaleren jeg ble mest fenget av, dog disse var ikke skikkelig innspilt enda.
    Av KEF, var det R900 på Parasound Halo i et surround-oppsett. Det ga meg ikke stort, men skal nok skylde mest på materialet som ble avspilt. Live gitar på blueray, og åpenbart noe som skar seg skikkelig i lyden for min del, for når mannen med gitaren begynte å synge, skjærte det seg i ørene mine. Ville helst bare krype ut av lytterommet da.
    Av Proac, så var det et sett som heter D1 på en liten Jeff Rowland forsterker hos Lyric hifi. Dette var virkelig noe stort. Som skrevet over, at noe så lite kan låte så stort imponerte meg. Trodde ikke med en gang på at de bare var de små høyttalerne som spilte, så jeg måtte dobbeltsjekke koblinger og høre ekstra godt etter. Noe høyere prisklasse på dette merket, men du verden, dette burde du ha sjekket ut. Jeg håper på å få tatt turen innom denne butikken senere for ny lytting.

Ja, etter din anbefaling her, så skal jeg vurdere sterkt å teste ut Def Tec. SM65 i første omgang kanskje?
    Har også snust litt på Canton Vento Reference 9, som selges ut for gode priser. Har du hørt noe av det?
    Fantaserer også om å teste focal med berylium diskanten, men det blir liksom en helt annen range hva pris angår.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har no SM65 i same rom som eg hadde RB-81 mkii (som jo er mykje mindre, men ikkje så ulik) RF-82). Som Quisten seier, så er DefTec litt rolegare der klipsch kan verta litt masete. I tillegg er dei lettare å plassera. Bassen er berre fantastisk i forhold til størrelsen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg skulle vel ha spesifisert mer nøye.
    XTZ 99.26 0g 99.36 mk1 på XTZ forsterker og cd-spiller. XTZ-lyden var en del frampå og engasjerende, rimelig oppløst. Fikk desverre ikke testet mk2 i forhold.
    Dali var det bare såvidt det ble lyttet på. Det var da mentor 6 på en eller annen nad-sak og Epicon 2 på Classe, men det var så lite at jeg ikke skal komme med noen vurdering av epicon. Svippet bare innom et rom på hifi-klubben. var for mye folk her.
    System Audio var av modellene mantra 70 og 50, dette på Hegel og Marantz hos soundgarden. Mantra 50 var vel den høyttaleren jeg ble mest fenget av, dog disse var ikke skikkelig innspilt enda.
    Av KEF, var det R900 på Parasound Halo i et surround-oppsett. Det ga meg ikke stort, men skal nok skylde mest på materialet som ble avspilt. Live gitar på blueray, og åpenbart noe som skar seg skikkelig i lyden for min del, for når mannen med gitaren begynte å synge, skjærte det seg i ørene mine. Ville helst bare krype ut av lytterommet da.
    Av Proac, så var det et sett som heter D1 på en liten Jeff Rowland forsterker hos Lyric hifi. Dette var virkelig noe stort. Som skrevet over, at noe så lite kan låte så stort imponerte meg. Trodde ikke med en gang på at de bare var de små høyttalerne som spilte, så jeg måtte dobbeltsjekke koblinger og høre ekstra godt etter. Noe høyere prisklasse på dette merket, men du verden, dette burde du ha sjekket ut. Jeg håper på å få tatt turen innom denne butikken senere for ny lytting.

Ja, etter din anbefaling her, så skal jeg vurdere sterkt å teste ut Def Tec. SM65 i første omgang kanskje?
    Har også snust litt på Canton Vento Reference 9, som selges ut for gode priser. Har du hørt noe av det?
    Fantaserer også om å teste focal med berylium diskanten, men det blir liksom en helt annen range hva pris angår.
    Av Canton har jeg kun hørt et sat / sub system en kompis hadde, ok til å være så lite.

Ellers føler jeg noe av det du ser på av høyttalere er i en klasse over SM65, både på pris og prestanda. Du vil nok få litt mer detaljer og klarere lydbildet på mye av det du har testet iforholdt. Det kommer jo veldig ann på hvilken prisklasse du skal legge deg i.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Av Canton har jeg kun hørt et sat / sub system en kompis hadde, ok til å være så lite.

Ellers føler jeg noe av det du ser på av høyttalere er i en klasse over SM65, både på pris og prestanda. Du vil nok få litt mer detaljer og klarere lydbildet på mye av det du har testet iforholdt. Det kommer jo veldig ann på hvilken prisklasse du skal legge deg i.

Takk for input. Noen av de jeg hørte på er en annen range ja, men lytterunden var ment for å få inntrykk av andre merker enn Klipsch. for å høre på forskjellige merker og hvordan lydsignatur de har. Var helt tilfeldig hvilke modeller det ble hørt på. Var stort sett det som sto fremme ferdig oppkoblet.

Når jeg da kom over denne tråden din, der jeg da kjenner meg igjen i en del av det du søker etter, så måtte jeg bare skrive inn litt her.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for input. Noen av de jeg hørte på er en annen range ja, men lytterunden var ment for å få inntrykk av andre merker enn Klipsch. for å høre på forskjellige merker og hvordan lydsignatur de har. Var helt tilfeldig hvilke modeller det ble hørt på. Var stort sett det som sto fremme ferdig oppkoblet.

Når jeg da kom over denne tråden din, der jeg da kjenner meg igjen i en del av det du søker etter, så måtte jeg bare skrive inn litt her.
    Alltid fint å kunne dele litt erfaringer å diskutere litt, er vel derfor vi har forumet

Greit å ta seg en runde som du har gjort for å få litt andre inputs, det finnes mye annet kjekt der uten en Klipsch også.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RB-61 II solgt til lokal med-forumist med tydelig byttesyke han også, lol. De får hvertfall et fint hjem videre der.

Def Tech SM55 er gøy på det meste, men har funnet svakheter ved jazz musikk. Det mangler skyv og engasjement i mellombassen og hurtighet. Her savner jeg JBL530, de var ekstremt fine på slikt og gav skikkelig "fot"

Helt random så har jeg et par Triangel Color Bookshelf på vei i posten. Ser de har fått fin test i what hifi og forstår at triangle også har en livlig lydsignatur på sine høyttalere. Litt skeptisk grunnet lave bass specs, men vi får kline dem oppi bakveggen å se hur det går. Forstår de skal ha en flott og forhåpentligvis ivrig mellomtone.

Har nok litt smak etter noe med litt mellombasskul, hurtighet og livlig spillestil ja. Er det andre merker jeg bør sjekke ut som har slikt ?

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei quisten! Koser meg med rb-61. Har bestilt stativ nå, så det lukter sukssess for klipschene i denne omgang, men det blir ikke avskjed for q500 enda. Kef r100 gikk i retur, må nok opp til r300 før det blir boller. Det optimale høyttaler for meg i mitt rom må være en stativhøyttaler med bassport foran som er en mellomting mellom kef q serie og klipsch rf. Forslag? 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Hei quisten! Koser meg med rb-61. Har bestilt stativ nå, så det lukter sukssess for klipschene i denne omgang, men det blir ikke avskjed for q500 enda. Kef r100 gikk i retur, må nok opp til r300 før det blir boller. Det optimale høyttaler for meg i mitt rom må være en stativhøyttaler med bassport foran som er en mellomting mellom kef q serie og klipsch rf. Forslag? 8)
    Kjenner desverre ikke til KEF og deres lydsignatur, så da blir det litt vanskelig.

Men om du er en sucker for mellombass, så er det vel ifølge de lærde store membranareal og høy følsomhet som er tingen.

Fredag, Triangle og Tuborg på besøk !

Vedlegg 102499

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dag 2 med Triangle på besøk.

Engasjerende er vel et godt ord å starte med. Samme gate som Klipsch og JBL dette her. Utrolig tempo og driv på dem. Veldig bra attack i mellomtonen / mellombassen. Ekstremt tight bass da de ikke går dypt, og er veldig plasseringsvennlige. Diskanten er metallisk og får med seg bra med detaljer, men er frem til nå for ivrig og trettende. Her må det forandringer til om det skal funke for meg. Klar og pen mellomtone.

For meg låter dette veldig likt som JBL530, bortsett fra diskanten som er for skrikete på Triangle der hvor den på JBL bare var der, og tenderer til luftig.

Avventer diskanten litt og funderer mest på å evt returnere dem til fordel for gulvmodellen da jeg ikke vet om jeg orker å prøve med integrering av sub. De låter også litt "små" når volumet dras opp.

Det er ihvertfall en veldig engasjerende serie dette her fra Triangle som får frem smilet og foten.

Skulle det ikke bli søt musikk med Triangle så er jeg sugen på JBL igjen, angrer nesten litt, for en musikkglede !

Def Tech SM55 oppi dette her blir treg, pløsete og svulstig. Runde kanter og behagelig og høre på og utrolig tøff på bassete ting, men mangler litt hurtighet til en del jazz og blues jeg hører på. Men de er en god allrounder som blir stående litt til.

Tuborg og mer musikk nå, god musikkhelg folkens !

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er 14 år og forelsket, ja i Triangle Color Bookshelf altså !

Diskanten har roet seg betraktelig og lydbildet har satt seg der det skal. Veldig stor musikkglede fra disse små boksene. Live rockemusikk er bare helt rått, og elektronisk musikk pumper på med et enormt tempo og driv. Lydbildet ser ut til å passe meg som hånd i hanske, detaljert men ikke analytisk, lett frempå og engasjerende uten å være helt i fleisen heller. Def Tech SM55 ryker ut, inn skal sub til disse eller gulvmodell fra Triangle.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hepp !

Lenge siden jeg har oppdatet her inne nå.

Oppsettet står nå her enda med samme komponenter, ganske utrolig egentlig med tanke på min byttefrekvens.

Bruken har kanske "roet" seg litt i det siste. Forelskelsen har gått over i et mer stabilt og solid forhold, enn sålenge.

Det blir mye taffel / bakgrunssmusikk for tiden. Ikke like mye nitidig lytting lenger ser jeg. Slikt går i bølgedaler om jeg har et lass med ny musikk og pløye igjennom og tid i hverdagen til dette.

Ellers har overgangen fra pc til mac tatt litt av tiden min. Tror jeg liker mac best, vi får se.

Lydmessig er jeg "hjemme" med oppsettet mitt, mangler litt i bunn såklart.

Interessen og iveren etter noe nytt har også stilnet litt i det siste. Dette er tildels forumet sin feil da jeg synes det er altfor smalt spekter her inne. Tilbringer en del tid på andre fora hvor medlemmene ikke har skylapper med Klipsch logo, befriende.

Plukket ivrig med meg siste nummer av watt i bladhylla da jeg så Triangel Color Bookshelf var blitt testet. I testen havnet de på "sisteplass" med kun 4 øyne på terningen. SA mantra beste kjøp nok en gang i 10-15k klassen. Jeg må vist ha ødelakte ører, eller like en mer aggressiv og livlig presentasjon av lyd da jeg ikke synes SA M50 var det helt store etter demo på soundgarden. SF Venere 2.5 som vant testen har jeg siklet etter første gang jeg så de, så de skal lyttes til om ikke så lenge.

Om ikke SF Venere 2.5 eller andre ting tar meg med storm så blir nok anlegget stående slik det står, evt gulvmodellen kommer inn. Har også lekt litt med tanken å legge hobbyen litt flat å kanskje nøye meg med en B&W A7 på en kommode...

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen Quisten. Jeg får bare hoppe innom her med resultatet av min søken som det er snakket om tidligere på denne denne siden. Jeg havnet tilfeldigvis på å gå for Audiovector, noe jeg ikke har angret et sekund på.

-Så om du skal teste noe nytt ved en senere anledning, så anbefaler jeg deg å få tatt en lytt til dette merket, for etter hva jeg leser her inne, tror jeg de kan passe deg utmerket.

Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •